Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1490
Title: Методичний інструментарій оцінки конкурентоздатності продукції підприємства
Methodical toolkit for the evaluation of the competitiveness of enterprise products
Authors: Гаркуша, Надія Миколаївна
Руденко, Інна Вікторівна
Keywords: конкурентоздатність продукції;методи;показники;оцінка;конкурентоспособность продукции;методы;показатели;оценка;product competitiveness;methods;indicators;assessment
Issue Date: 2014
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Гаркуша Н.М., Руденко І.В. Методичний інструментарій оцінки конкурентоздатності продукції підприємства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 46-54.
Abstract: Систематизовано сучасні методи оцінки конкурентоздатності продукції. Розглянуто алгоритм її оцінки при комбінованому методі діагностики. Сформовано інтегральний показник для оцінки її рівня. Удосконалено методику розрахунку інтегрального показника конкурентоздатності з погляду маркетингового підходу.
The goal of the article is development of methods of assessment of enterprise product competitiveness. It systemises modern methods of diagnostics of product competitiveness. It analyses advantages and shortcomings of each group of methods: graphical, analytical, expert and combined. It considers an algorithm of assessment when using the combined method of diagnostics of product competitiveness. It forms an integral indicator for assessment of its level. It improves methods of calculation of the integral indicator of competitiveness from the point of view of the marketing approach. It offers rules for making decisions at enterprises with respect to whether to compete or not with a specific product.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1490
Appears in Collections:Випуск 2 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_2_7.pdf458.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.