Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1490
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГаркуша, Надія Миколаївна-
dc.contributor.authorРуденко, Інна Вікторівна-
dc.date.accessioned2022-06-22T10:50:06Z-
dc.date.available2022-06-22T10:50:06Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГаркуша Н.М., Руденко І.В. Методичний інструментарій оцінки конкурентоздатності продукції підприємства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 46-54.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1490-
dc.description.abstractСистематизовано сучасні методи оцінки конкурентоздатності продукції. Розглянуто алгоритм її оцінки при комбінованому методі діагностики. Сформовано інтегральний показник для оцінки її рівня. Удосконалено методику розрахунку інтегрального показника конкурентоздатності з погляду маркетингового підходу.uk_UA
dc.description.abstractThe goal of the article is development of methods of assessment of enterprise product competitiveness. It systemises modern methods of diagnostics of product competitiveness. It analyses advantages and shortcomings of each group of methods: graphical, analytical, expert and combined. It considers an algorithm of assessment when using the combined method of diagnostics of product competitiveness. It forms an integral indicator for assessment of its level. It improves methods of calculation of the integral indicator of competitiveness from the point of view of the marketing approach. It offers rules for making decisions at enterprises with respect to whether to compete or not with a specific product.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectконкурентоздатність продукціїuk_UA
dc.subjectметоди-
dc.subjectпоказники-
dc.subjectоцінка-
dc.subjectконкурентоспособность продукции-
dc.subjectметоды-
dc.subjectпоказатели-
dc.subjectоценка-
dc.subjectproduct competitiveness-
dc.subjectmethods-
dc.subjectindicators-
dc.subjectassessment-
dc.titleМетодичний інструментарій оцінки конкурентоздатності продукції підприємстваuk_UA
dc.titleMethodical toolkit for the evaluation of the competitiveness of enterprise products-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 2 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_2_7.pdf458.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.