Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1411
Title: Використання розробок когнітивної психології в маркетинговій теорії
Application of cognitive psychology's propositions in marketing theory
Authors: Устьян, Олександр Юрійович
Keywords: когнітивна психологія;когнітивний маркетинг;інтрамаркетинг;когнитивная психология;когнитивный маркетинг;интрамаркетинг;cognitive psychology;cognitive marketing;intra-marketing
Issue Date: 2015
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Устьян О.Ю. Використання розробок когнітивної психології в маркетинговій теорії. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2015. Вип. 1(21). С. 334-342.
Abstract: Обґрунтовано необхідність залучення психологічних підходів у маркетингову теорію і практику. Розглянуто шляхи та форми застосування досягнень когнітивної психології в маркетинговій теорії. Також проаналізовано основні маркетингові концепції, засновані на розробках цієї галузі психології. За результатами дослідження сформульовано висновки стосовно цінності зазначених теорій та перспектив їх подальшого дослідження.
The necessity of application of psychology's propositions in modern marketing is substantiated in this article. The methods of using such achievements in marketing theory are examined. Also the main marketing concepts based on cognitive psychology are explored and compared. The categories of these concepts are studied. Scientific validity and practical value are analyzed. The main differences of goals and tasks of these concepts are pointed out. Much attention is paid to main theoretical statements and algorithm of practical realization of these concepts. As a result summaries about the real value of these theories and opportunities of their further research are extended.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1411
Appears in Collections:Випуск 1 (21)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2015_1_34.pdf282.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.