Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1393
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМалюк, Людмила Петрівна-
dc.contributor.authorВарипаєв, Олексій Михайлович-
dc.contributor.authorВарипаєва, Людмила Миронівна-
dc.date.accessioned2022-06-21T11:10:35Z-
dc.date.available2022-06-21T11:10:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationМалюк Л.П., Варипаєв О.М., Варипаєва Л.М. Теоретичні засади та загальні принципи безпеки послуг у готелях. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2015. Вип. 1(21). С. 216-222.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1393-
dc.description.abstractДосліджено проблематику завдань і проблем безпеки в готельному господарстві на основі загальної теорії безпеки. Сформовано основні підходи та методи для прогнозування розвитку небезпечних ситуацій, якісних і кількісних оцінок заходів і систем безпеки. Визначено оптимальні критерії забезпечення ефективності та безпеки технічних систем у готелях, забезпечення безпеки споживачів у сфері послуг.uk_UA
dc.description.abstractRecently in Ukraine workers in the hotel industry developed a number of key theoretical positions concerning productive principles of security services in restaurants. Specialists of the department of hotel and restaurant business of KhUSFT also developed methodical and methodological support for all students and industry professionals, based on many years of experience in this field, testing the results achieved in the form of manuals and publications. The purpose of the article is to develop basic approaches and best criteria of efficiency and safety of technical systems in hotels, to identify key principles to ensure consumer safety in services. The problems and challenges of security in the hotel industry on the basis general theory of security are studied. Basic approaches and methods for predicting the development of dangerous situations are formed, qualitative and quantitative measures and security systems are assessed. Optimal criteria of the efficiency and safety of technical systems in hotels, ensure consumer safety in the service sector are revealed.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectсфера гостинностіuk_UA
dc.subjectготель-
dc.subjectбезпека послуг-
dc.subjectмінімізація витрат-
dc.subjectсфера гостеприимства-
dc.subjectотель-
dc.subjectбезопасность услуг-
dc.subjectминимизация затрат-
dc.subjecthospitality-
dc.subjecthotel-
dc.subjectsecurity services-
dc.subjectminimizing costs-
dc.titleТеоретичні засади та загальні принципи безпеки послуг у готеляхuk_UA
dc.titleTheoretical basis and general principles ofsafety services in the hotel-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (21)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2015_1_23.pdf285.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.