Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/13471
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧміль, Г. Л.-
dc.contributor.authorКащена, Н. Б.-
dc.contributor.authorНестеренко, І. В.-
dc.date.accessioned2022-11-14T11:25:58Z-
dc.date.available2022-11-14T11:25:58Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЧміль Г. Л., Кащена Н. Б., Нестеренко І. В. Розбудова системи контролю витрат на просування та продаж товарів і послуг. Інфраструктура ринку: електронний науково-практичний журнал, Випуск 68. Видавничий дім «Гельветика», 2022. 163-169 с.uk_UA
dc.identifier.isbn(Online): 2519-2868-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/13471-
dc.description.abstractВ статті актуалізовано питання щодо необхідності організації контролю за витратами на просування та продажу товарів і послуг відповідно до інформаційних потреб системи управління в умовах сталого розвитку ринку та визначено їх характерні ознаки. Розглянуто цілі, принципи, об’єкт, суб’єкт контролю за цими витратами. Доведено, що організація контролю за витратами орієнтована на виконання заходів щодо підвищення ефективності та результативності маркетингової діяльності, дотримання розробленого та встановленого для маркетингових заходів кошторису, захисту активів підприємства, попередження можливих ризиків. Для використання в практичній діяльності запропоновано організаційну модель контролю за витратами на просування та продажу товарів і послуг. Визначено основні компоненти інформаційного забезпечення, а також внутрішні організаційні регламенти (план, програма перевірки маркетингових витрат). Визначено напрями Програми контролю та аналізу витрат просування та продажу товарів і послуг.uk_UA
dc.description.abstractThe research paper updates the issue of the need to organize control over the promotion and sale costs of goods and services in accordance with the management system information needs under the sustainable market development, and their characteristic features are determined. The goals, principles, object, subject of control over promotion and sale costs of goods and services are considered. It is proved that the costs control organization is focused on the measures implementation of the marketing activities efficiency and effectiveness increasing, compliance with the budget developed and established for marketing activities, protection of enterprise assets, prevention of possible risks. For practical activities use, the organizational model of goods and services promotion and sale costs controlling is proposed, the architecture of which includes elements of process targeting, management requirements, distribution of responsibility for the formation of costs in part of business processes, control technology in the context of the implementation of the developed marketing program by the entity (in terms of expenses), criteria for assessing the legality and expediency of costs which are included in the innovative types of products, analysis of deviations from the established parameters, assessment of the obtained inspection results, provision of general information to the manager, feedback. The main components of information support, as well as internal organizational regulations (plan, checking marketing costs program) are determined. It is proved that in the process of the goods and services promotion and sale costs control organizing of an industrial enterprise it is necessary to analyze both financial and non-financial information for conclusions formation on the base of the inspection results. The trends of the Program for the goods and services promotion and sale costs analysis control are determined. It is substantiated that the effective mechanism of these costs control organization is the budgeting process, which plays significant role both in the context of the proper performance of the marketing functions of an industrial enterprise in its activity development strategic goals achieving, and increasing the economic effect of each marketing measure through the assessment of distribution and use material and financial resources.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectорганізаціяuk_UA
dc.subjectконтрольuk_UA
dc.subjectвитратиuk_UA
dc.subjectпросування та продаж товарів і послугuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectаналізuk_UA
dc.subjectбюджетуванняuk_UA
dc.subjectбюджетuk_UA
dc.subjectorganizationuk_UA
dc.subjectcontroluk_UA
dc.subjectpromotion and sale of goods and servicesuk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.subjectanalysisuk_UA
dc.subjectbudgetinguk_UA
dc.subjectbudgetuk_UA
dc.titleРозбудова системи контролю витрат на просування та продаж товарів і послугuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Infrastruktura Rynku _68_2022.pdf235.02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.