Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/1307
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБажинов, О. В.-
dc.contributor.authorЗаверуха, Р. Р.-
dc.contributor.authorБажинова, Т. О.-
dc.date.accessioned2022-06-20T08:32:16Z-
dc.date.available2022-06-20T08:32:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationБажинов О. В., Заверуха Р. Р., Бажинова Т. О. Інформаційна комплексна система діагностики гібридних і електромобілів. Інженерія природокористування. 2020. № 2 (16). С. 12-18.uk_UA
dc.identifier.issn2311-1828-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1307-
dc.description.abstractРозглянуто штучні нейроні мережі в системі управління силовою установкою транспортного засобу з метою зменшення витрати енергії та діагностики off-line технічного стану тягової акумуляторної батареї. Отримано метод діагностики технічного стану силової установки, який використовує штучні нейронні мережі та системи нечіткого висновку для визначення технічного стану ДВЗ та тягової акумуляторної батареї. Метою роботи є підвищення ефективності діагностики функціональних систем гібридного та електромобіля шляхом оперативного синтезу управляючих впливів за енергетичними і якісними критеріями з урахуванням зовнішніх умов експлуатації. Обґрунтування методу діагностики технічного стану силової установки гібридного та електромобіля з використанням штучної нейронної мережі та системи нечіткого висновку. Дати наукове обґрунтування діагностичних параметрів силової установки гібридного автомобіля. В роботі використано штучні нейронні мережі в системі управління силовою установкою транспортного засобу з метою зменшення витрати енергії та діагностики off-line технічного стану тягової акумуляторної батареї. За допомогою симулятора навчається нейромережева модель автомобіля, яка використовує off-line навчання нейроконтролера. Якість навчання нейроконтролера визначається симулятором. При подальшому функціонуванні системи управління параметри нейронних мереж не змінюються. Відсутність адаптації вагових коефіцієнтів при функціюванні системи управління обґрунтовано тим, що це веде до втрати довго часової пам’яті системи управління при виникненні кратко часової несправності, а також можливості виникнення біфуркації при адаптації в нелінійних системах наведено на рисунку 1. Цільова функція оптимізації управління має на увазі мінімізацію витрати енергії при збереженні ступеню заряду тягової акумуляторної батареї при обмеженому діапазоні руху транспортного засобу в заданих умовах експлуатації. За результатами випробувань метода нейроуправління отримано, що нейроконтролер забезпечує зменшення витрати палива на 17 % і скорочує діапазон зміни ступеня зарядженості тягової акумуляторної батареї на 35 %, а також забезпечує мінімізацію викидів токсичних речовин.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХНТУСГuk_UA
dc.relation.ispartofseriesІнженерія природокористування;№ 2 (16)-
dc.subjectелектрична силова установкаuk_UA
dc.subjectгібридний автомобільuk_UA
dc.subjectтехнічний станuk_UA
dc.subjectштучна нейронна мережаuk_UA
dc.subjectакумуляторна батареяuk_UA
dc.subjectдіагностикаuk_UA
dc.subjectэлектрическая силовая установкаuk_UA
dc.subjectгибридный автомобильuk_UA
dc.subjectтехническое состояниеuk_UA
dc.subjectискусственная нейронная сетьuk_UA
dc.subjectаккумуляторная батареяuk_UA
dc.subjectдиагностикаuk_UA
dc.subjectelectric power plantuk_UA
dc.subjecthybrid vehicleuk_UA
dc.subjecttechnical conditionuk_UA
dc.subjectartificial neural networkuk_UA
dc.subjectstorage batteryuk_UA
dc.subjectdiagnosticsuk_UA
dc.titleІнформаційна комплексна система діагностики гібридних і електромобілівuk_UA
dc.title.alternativeИнформационная комплексная система диагностики гибридных и электромобилейuk_UA
dc.title.alternativeInformation complex diagnostic system for hybrid and electric vehiclesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 2 (16)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf414.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.