Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10714
Title: Реформа образования в Украине: не выплеснуть бы ребенка из купели
Other Titles: Reformeducation in Ukraine: no child would vыplesnut from pools
Authors: Глушак, А. С.
Наумова, Н. В.
Keywords: реформа образования;принципы преобразований;направления реформирования;знания;высшая школа;реформа освіти;принципи перетворень;напрями реформування;знання;вища школа;reform of education;principles of transformations;directions of reformation;knowledges;high school
Issue Date: 2011
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Глушак А. С., Наумова Н. В. Реформа образования в Украине: не выплеснуть бы ребенка из купели. Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2011. № 4. С. 129-141.
Series/Report no.: Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація;№ 4
Abstract: В статье предпринимается попытка осмысления целей проводимой в Украине реформы системы высшего образования, анализируются разные точки зрения на парадигмальные принципы грядущих преобразований. Рассматриваются два возможных направления дальнейшего реформирования системы высшего образования.
У статті зроблена спроба осмислення цілей реформи системи вищої освіти, яка проводиться в Україні, аналізуються різні точки зору на парадигмальні принципи майбутніх перетворень. Розглядаються два можливих напрями подальшого реформування системи вищої освіти.
The attempt of comprehension of aims of the system of higher education conducted in Ukraine of reform is undertaken in the article, the different points of view are analysed on paradigmalic principles of comings transformations. Two possible ways of further reformation of the system of higher education are described.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10714
ISBN: 978-617-619-144-5
Appears in Collections:№ 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Filosofia spilkuvannia filosofiia psykholohiia sotsialna komunikatsiia_2011_4_129-141.pdf580.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.