Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10067
Title: Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки
Other Titles: New marketing paradigm under economy digital transformation
Authors: Савицька, Наталія Леонідівна
Чміль, Ганна Леонідівна
Keywords: цифровий маркетинг;digital marketing;ритейл;торгівля;парадигма;інновації;Інтернет;технології;digital marketing;retail;trade;paradigm;innovations;Internet;technologies
Issue Date: 2020
Publisher: Вісник СНАУ
Citation: Савицька Н. Л., Чміль Г. Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81-87. DOI: https://doi.org/10.32845/bsnau.2020.2.13.
Abstract: Статтю присвячено обґрунтуванню теоретичних та практичних положень нової парадигми цифрового маркетингу як інноваційної технології сучасного ритейлу. Сформульовано визначення дефініції «цифровий маркетинг», як проактивне та комплексне використання методів традиційного маркетингу в цифрових інтерактивних каналах для просування товарів та послуг підприємства, а також формування його ділової репутації. Розглянуто трансформацію моделі маркетинг-міксу з класичної «4Р» на гнучку «4С». Визначені переваги та недоліки використання цифрового маркетингу, що підкреслюють його інтерактивну природу, яка сама становить середовище розв’язання обмежень. The research paper is devoted to theoretical and practical provisions substantiation of the digital marketing new paradigm as modern retail innovative technology. It is studied that digital marketing today is obviously active and promising activity which can withstand the test of destructive factors, as profit dynamics from Internet advertising has stable and active upward trend. Retrospective analysis of profit dynamics from Internet advertising is carried out; it indicates active stable trend towards its growth. The references analysis allows «digital marketing» definition formulation as proactive and comprehensive use of traditional marketing methods in digital interactive channels for enterprise goods and services promoting, as well as its business reputation formation. Sources that can be used for services and products promotion such as SMS, search engines, e-mail, websites, social networks and mobile devices are discussed. In the research paper for digital marketing new paradigm demonstration institutional principles are proposed; they are aimed at deepening enterprise corporate role, and not only at directly profit making – balance principle; innovation principle; inclusive approach principle; anthropocentrism principle and synergy principle. In the context of consumers growing power, the marketing mix model transformation from the classic «4P» to the flexible «4C» is considered, which consists of the following elements: consumer wants and needs; consumer’s costs; convenience to buy; communication. Information and communication techniques and technologies shortcomings are identified; they become evident in their practical application process: confidentiality and security, cookies that store information about the client on the server (in case of agreement), in particular client’s actions on the site, etc. Identified during the study advantages and disadvantages of digital marketing use emphasize its interactive nature, which itself is restriction resolving environment.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10067
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savyts’ka_Chmil_new_marketing_paradigm_article_2_84_2020.pdf900.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.