Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавицька, Наталія Леонідівна-
dc.contributor.authorЧміль, Ганна Леонідівна-
dc.date.accessioned2022-10-22T12:54:30Z-
dc.date.available2022-10-22T12:54:30Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСавицька Н. Л., Чміль Г. Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81-87. DOI: https://doi.org/10.32845/bsnau.2020.2.13.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/10067-
dc.description.abstractСтаттю присвячено обґрунтуванню теоретичних та практичних положень нової парадигми цифрового маркетингу як інноваційної технології сучасного ритейлу. Сформульовано визначення дефініції «цифровий маркетинг», як проактивне та комплексне використання методів традиційного маркетингу в цифрових інтерактивних каналах для просування товарів та послуг підприємства, а також формування його ділової репутації. Розглянуто трансформацію моделі маркетинг-міксу з класичної «4Р» на гнучку «4С». Визначені переваги та недоліки використання цифрового маркетингу, що підкреслюють його інтерактивну природу, яка сама становить середовище розв’язання обмежень. The research paper is devoted to theoretical and practical provisions substantiation of the digital marketing new paradigm as modern retail innovative technology. It is studied that digital marketing today is obviously active and promising activity which can withstand the test of destructive factors, as profit dynamics from Internet advertising has stable and active upward trend. Retrospective analysis of profit dynamics from Internet advertising is carried out; it indicates active stable trend towards its growth. The references analysis allows «digital marketing» definition formulation as proactive and comprehensive use of traditional marketing methods in digital interactive channels for enterprise goods and services promoting, as well as its business reputation formation. Sources that can be used for services and products promotion such as SMS, search engines, e-mail, websites, social networks and mobile devices are discussed. In the research paper for digital marketing new paradigm demonstration institutional principles are proposed; they are aimed at deepening enterprise corporate role, and not only at directly profit making – balance principle; innovation principle; inclusive approach principle; anthropocentrism principle and synergy principle. In the context of consumers growing power, the marketing mix model transformation from the classic «4P» to the flexible «4C» is considered, which consists of the following elements: consumer wants and needs; consumer’s costs; convenience to buy; communication. Information and communication techniques and technologies shortcomings are identified; they become evident in their practical application process: confidentiality and security, cookies that store information about the client on the server (in case of agreement), in particular client’s actions on the site, etc. Identified during the study advantages and disadvantages of digital marketing use emphasize its interactive nature, which itself is restriction resolving environment.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВісник СНАУuk_UA
dc.subjectцифровий маркетингuk_UA
dc.subjectdigital marketinguk_UA
dc.subjectритейлuk_UA
dc.subjectторгівляuk_UA
dc.subjectпарадигмаuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectІнтернетuk_UA
dc.subjectтехнологіїuk_UA
dc.subjectdigital marketinguk_UA
dc.subjectretailuk_UA
dc.subjecttradeuk_UA
dc.subjectparadigmuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectInternetuk_UA
dc.subjecttechnologiesuk_UA
dc.titleНова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економікиuk_UA
dc.title.alternativeNew marketing paradigm under economy digital transformationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savyts’ka_Chmil_new_marketing_paradigm_article_2_84_2020.pdf900.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.