Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/9981
Title: Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування послуг підприємства індустрії гостинності
Other Titles: Social media marketing as a tool for promoting services of a hospitality company
Authors: Чміль, Ганна Леонідівна
Keywords: соціальний медіа маркетинг;позиціонування компанія;цільова аудиторія;соціальні мережі;імідж бренда;social media marketing;positioning company;target audience;social networks;brand image
Issue Date: 2020
Citation: Чміль Г. Л. Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування послуг підприємства індустрії гостинності. Ефективна економіка. 2020. № 8. С. 1-6. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.8.55.
Abstract: У статті здійснено розробка рекомендацій щодо застосування інструментів соціального медіа маркетингу на підприємствах. Досліджено наукове поняття «соціальний медіа маркетинг». Розглянуто переваги та недоліки соціального медіа маркетингу (SSM). Визначено найбільш ефективні інструменти просування в Інтернеті. Проаналізовано вплив вікової сегментації на кількість проведеного часу та основних занять в соціальних мережах. Проаналізовано особливості застосування соціального медіа маркетингу у 5 соціальних мережах: Instagram, Facebook, YouTube, Вконтакте, Twitter. Здійснено аналіз використання обраних соціальних мереж по групам цільових аудиторіях споживачів. Розроблено рекомендації для покращення просування товарів та послуг у соціальних мережах. Результати дослідження можуть бути використані у практичній діяльності підприємств та покладені в основу подальших досліджень. The article develops recommendations for the use of social media marketing tools in enterprises. In Ukraine, there is a steady increase in Internet penetration among the population. Every year, the Internet becomes more accessible due to the growth of the coverage network, the spread of electronic devices for connecting to the Internet, and the desire of users to join the world wide web. In the context of the information society, the Internet is transformed from a communication channel to the environment and interaction of consumers. With unlimited access to products and the ability to share experiences, users influence each other's consumer behavior more than ever before. These features should be taken into account when developing scientific and methodological foundations for managing consumer behavior on the Internet. The scientific concept of "social media marketing"is studied. The advantages and disadvantages of social media marketing (SSM) are considered. The uniqueness of social media is that it allows businesses to interact directly with consumers, without the Intrusive effects of traditional marketing technologies. The most effective tools for promotion on the Internet have been identified. The influence of age segmentation on the amount of time spent and the main activities in social networks is analyzed. Facebook instagram, YouTube, Vkontakte, Twitter, social media marketing application features are analyzed in 5 social networks: Instagram, Facebook, YouTube, and Twitter. The analysis of the use of selected social networks by groups of target audiences of consumers is carried out. Recommendations have been developed to improve the promotion of products and services in social networks. So, the uniqueness of social media is that it allows the enterprise to interact directly with consumers, without the Intrusive actions of traditional marketing technologies. Therefore, the goal of social media marketing is to interest the consumer, create a positive brand image, and position the company, for which the primary task is not to make a profit, but to meet the needs of consumers, win their trust and affection. The results of the research can be used in the practical activities of enterprises and form the basis for further research.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/9981
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chmil_Effective_economy_article_8_2020.pdf309.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.