Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/961
Назва: | Advantages of using moodle platform in teaching "English for professional communication" Переваги використання платформи «Moodle» у викладанні «Англійської мови професійного спрямування» |
Автори: | Borysova, Alina Belikova, Olga Kolesnyk, Alina Manuyenkova, Olena |
Ключові слова: | foreign languages;higher education;teacher;student;distance learning;virtual learning environment;communication tools;advantage;platform;forum;іноземні мови;вища освіта;викладач;студент;дистанційне навчання;віртуальне навчальне середовище;засоби комунікації;перевага;платформа;форум;иностранные языки;высшее образование;преподаватель;студент;дистанционное обучение;виртуальная учебная среда;средства коммуникации;преимущество;платформа;форум |
Дата публікації: | 2016 |
Видавництво: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Бібліографічний опис: | Borysova A., Belikova O., Kolesnyk A., Manuyenkova O. Advantages of using moodle platform in teaching "English for professional communication". Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2016. Вип. 1(23). С. 249-261. |
Короткий огляд (реферат): | The ability to communicate in other languages is becoming an integral part
of professional competence of any specialist, no matter of his future field of work. With changing requirements to specialist training there is a need to reconsider the
methods and approaches to teaching foreign languages to nonlinguistic students.
Teaching staff should address resources that are able to accumulate much
information, try to be flexible in choice and mobile for constant upgrading. An
example of such resources in use is Moodle. This refers to a Virtual Learning
Environment (VLE) and is one of the most effective learning tools. Moodle supports
a learning model where a tutor acts as a course moderator. The platform provides
an individual approach to each student by creating a virtual environment for group
collaboration.
The implementing the interactive platform Moodle into the process of
teaching foreign languages is a rather helpful tool for teachers while it is controlled
by teachers, and makes teaching staff lives easier, having one central location
accessible anywhere; with a massive array of tools for aiding the delivery, marking
and providing feedback for all courses. Because of its ease of use, Moodle is
excellent for distance learning, but it is really designed to work best along with face
to face classroom teaching. It enables students to learn more independently – that is,
have more control over their learning – and also more co-operatively – which
means they can fulfill some of the tasks together. Досліджено платформу дистанційного навчання «Moodle». Розглянуто переваги використання віртуального навчального простору «Moodle» та його основні складові. «Moodle» підтримує роботу з різними типами ресурсів, що дозволяє включати в дистанційні курси практично будь-який вид цифрового контенту. Реалізація інтерактивної платформи «Moodle» в процесі навчання іноземним мовам є дуже корисним інструментом для викладачів. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/961 |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 1 (23) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2016_1_27.pdf | 471.25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.