Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62103
Назва: | Теоретичні аспекти формування рейтингової вагомості закладів вищої освіти |
Інші назви: | Theoretical aspects of forming the rating weight of higher educational establishments |
Автори: | Кулініч, О. А. Федоренко, Н. М. |
Ключові слова: | міжнародні рейтинги;ранжування;ефективність;трансформація;реформування;International ratings;Ranking;Efficiency;Transformation;Reform |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Київ: НУХТ |
Бібліографічний опис: | Кулініч О. А., Федоренко Н. М. Теоретичні аспекти формування рейтингової вагомості закладів вищої освіти. Наукові праці Національного університету харчових технологій. Київ: НУХТ, 2019. Т. 25, № 1. С. 84-93. |
Короткий огляд (реферат): | У статті систематизовано світові рейтинги за хронологією розвитку,
узагальненням основних кількісних характеристик, загальними тенденціями
та суттєвими відмінностями. Проаналізовано принципи побудови рейтингів
та виявлено відмінності у вагових перевагах, що віддаються в науковій і
освітній діяльності університетів. Досліджено особливості впливу рейтингів на підвищення ефективності закладів вищої освіти. Виявлено суперечності у використанні глобальних рейтингів, що або збільшують можливості
закладів вищої освіти, або блокують розвиток. Зазначено, що на сучасному
етапі відсутня єдина загальновизнана методологія рейтингування. Відмічено
динаміку перегляду методології формування, переліку індикаторів й оцінки
їхньої вагомості, методів та засобів ранжування відповідно до часів існування світових рейтингів.
На основі літературних даних і власних досліджень визначено потенціал
розвитку економіки за рахунок використання міжнародних рейтингів у сфері
вищої освіти. На підставі проведених досліджень статистичних і порівняльних критеріїв, що входять до найбільш поширених у світі рейтингів, встановлено національну специфіку системи вищої освіти України та визначено
фактори зростання її конкурентоспроможності. За результатами дослідження виявлено тенденції розвитку національної системи освіти. Запропоновано розібрати комплексні рейтинги на складові показники, що використовувались в них, для стимулювання підвищення ефективності закладів вищої
освіти.
Результати дослідження можуть бути використані для розробки рейтингу, що оцінює престиж національного університету з точки зору якості
освіти та враховує інтелектуальну складову для просування його у світовій
спільноті, а також для удосконалення загальної методології складання рейтингів вітчизняних закладів вищої освіти. The paper systematizes the world rankings concerning the chronology of the development, generalization of the main quantitative characteristics, general trends and significant differences. The authors analyze the principles of creating ratings and reveal differences in the remarkable advantages provided by the scientific and educational activities of universities. The peculiarities of the ratings influence on the improvement of higher education institutions’ efficiency are studied. The contradiction in use of global ratings which or increase possibilities of institutions of the higher education is revealed, or block development. At the present stage the lack of the only conventional methodology of rating is noted. Dynamics of revision of methodology of formation, the list of indicators and assessment of their ponderability, methods and means of ranking according to times of existence of the world rankings is noted. On the basis of literary data and own researches the potential of development of economy due to use of the international ratings in the sphere of the higher education is determined in the paper. On the basis of the conducted researches of statistical and comparative criteria which enter the ratings, most widespread in the world, the national specifics of the higher education system of Ukraine are established and factors of growth of its competitiveness are defined. By results of a research trends of development of a national education system are established. It is offered to sort complex ratings on compound indicators which were used, for stimulation of increase in efficiency of institutions of the higher education. Results of a research can be used for development of rating which estimates prestige of the national university in terms of quality of education and considers an intellectual component for advance it in the international community and also for improvement of the general methodology of folding of ratings of domestic institutions of the higher education. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/62103 |
ISSN: | 2617-1945 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kulinich_Naukovi_prats_NUKHT_25_1_84-93.pdf | 353.33 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.