Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/47228
Title: | Роль адміністративного права у регулюванні державно-приватного партнерства: пошук оптимального балансу |
Other Titles: | The role of administrative law in regulating public-private partnership: the search for the optimal balance |
Authors: | Ковач, Д. Л. Брулевич, В. В. |
Keywords: | державно-приватне партнерство;корпоративний сектор;адміністративне право;законодавство України;public-private partnership;corporate sector;administrative law;legislation of Ukraine |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Ковач Д. Л., Брулевич В. В. Роль адміністративного права у регулюванні державно-приватного партнерства: пошук оптимального балансу. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції: науковий збірник. Вип. 1. Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 119-124 |
Abstract: | Стаття є дослідженням державно-приватного партнерства, що являє собою складну систему вза ємодії між установленими законодавством організаціями, що здійснюють державне управління, та приватними
компаніями в різних сферах економіки. Ця взаємодія характеризується взаємовигідними відносинами, такими як
розподіл відповідальності та витрат, спільне використання фінансових та управлінських ресурсів, та має на меті
досягнення суспільних та державних цілей, таких як сталий розвиток суспільства, ефективний розвиток економіки,
покращення якості життя та створення суспільних благ. Для цього створюються та експлуатуються інфраструктур ні об’єкти та надаються суспільні послуги. Суть ДПП полягає у вивченні особливостей інституційного, управлін ського та економічного контексту, а також ресурсних, функціональних та юридичних аспектів, що відносяться до
партнерства між державними та приватними суб’єктами. У моделях ДПП межі відносин між партнерами значно
ширші, ніж у звичайних договірних правовідносинах, оскільки такі відносини сприяють реалізації окремих меха нізмів державного регулювання економіки, забезпечують ефективне управління об’єктами державної власності
та надання суспільних послуг, а також частково компенсують потреби державної фінансово-бюджетної системи.
Взаємовідносини між державним та приватним секторами починаються у рамках інституціонального середовища,
де відбувається еволюція їх взаємовідносин у формі «змішаної економіки». В рамках цієї системи суспільного
сектору здійснюються проекти ДПП. Економічна природа ДПП розглядається як альтернатива приватизації, яка
включає розробку, планування, фінансування, будівництво та експлуатацію інфраструктурних об’єктів з частковим
передаванням державою прав власності або функцій. З правової точки зору, державно-приватне партнерство ‒ це
новий метод державного управління, який базується на системі взаємопов’язаних норм і правил. Ці норми та пра вила регулюють взаємодію сторін угоди на законодавчій основі та забезпечують внутрішню структурованість та
консистентність цих норм. При цьому, така система норм включає диференційовані та автономні норми. This article is a study of public-private partnership, which is a complex system of interaction between established by law organizations that carry out public administration and private companies in various sectors of the economy. This interaction is characterized by mutually beneficial relationships, such as sharing of responsibility and costs, joint use of financial and managerial resources, and aims to achieve social and state goals, such as sustainable development of society, effective economic development, improving the quality of life, and creating public goods. For this purpose, infrastructure objects are created and operated, and public services are provided. The essence of PPP lies in studying the peculiarities of institutional, managerial and economic context, as well as resource, functional and legal aspects related to the partnership between public and private entities. In PPP models, the boundaries of relations between partners are much broader than in ordinary contractual legal relations, as such relations contribute to the implementation of individual mechanisms of state regulation of the economy, ensure effective management of state property objects and provision of public services, as well as partially compensate for the needs of the state financial and budget system. Rela tions between the public and private sectors begin within the institutional environment, where their relationships evolve in the form of a «mixed economy». Within the framework of this system, public sector projects are implemented through PPPs. The economic nature of PPP is considered as an alternative to privatization, which includes the development, planning, financing, construction, and operation of infrastructure facilities with partial transfer of state ownership rights or functions. From a legal perspective, public-private partnerships are a new method of state management based on a system of interconnected norms and rules. These norms and rules regulate the interaction of the parties to the agreement on a legislative basis and ensure the internal structure and consistency of these norms. This system of norms includes differentiated and autonomous norms. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/47228 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
S_2023_Kovach_Brulevich_119-124.pdf | 543.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.