Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/21306
Title: | Теоретичні проблеми теорії трактора |
Other Titles: | Теоретические проблемы теории трактора Theoretical problems of the tractor theory |
Authors: | Лебедєв, А. Т. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Харків: ХНТУСГ |
Citation: | Лебедєв А. Т. Теоретичні проблеми теорії трактора. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 198 «Механізація сільськогосподарського виробництва». 2019. С. 304-314. |
Series/Report no.: | Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка;№ 198 |
Abstract: | Обґрунтовані теоретичні проблеми теорії трактора і тягово-приводних
МТА в напрямку їх тягової потужності і тягового ККД; доведено, що
найбільш інформативним показником оцінки тягових властивостей трактора
при агрегатуванні з сільгоспмашинами з активними робочими органами є його
прискорення при розгоні. Обоснованные теоретические проблемы теории трактора и тяговоприводных МТА в направлении их тяговой мощности и тягового КПД; доказано, что наиболее информативным показателем оценки тяговых свойств трактора при агрегатировании с сельхозмашинами с активными рабочими органами является его ускорение при разгоне. Theoretical problems of tractor theory and traction-driven MTA in the direction of their traction power and traction efficiency are substantiated; it is proved that the most informative indicator of estimation of traction properties of a tractor during aggregation with agricultural machinery with active working bodies is its acceleration at acceleration. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/21306 |
ISBN: | 5-7987-0176Х |
Appears in Collections: | Випуск 198: Механізація сільськогосподарського виробництва |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Visnyk KhNTUSH_198_2019_42.pdf | 696.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.