Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/763
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБуданова, Ірина Олександрівна-
dc.contributor.authorБуданова, Ольга Станіславівна-
dc.contributor.authorКонькова, Тетяна Миколаївна-
dc.date.accessioned2022-06-08T11:25:59Z-
dc.date.available2022-06-08T11:25:59Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationБуданова І.О., Буданова О.С., Конькова Т.М. Самостійна робота під час навчання студентів читання і мовлення іноземною мовою. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2017. Вип. 1(25). С. 313-327.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/763-
dc.description.abstractРозглянуто питання навчання студентів читанню й мовленню. Зазначено необхідність використання аудиторної та позааудиторної роботи для доведення процесу читання до автоматизму завдяки вправам. Наведено етапи навчання ефективному читанню іноземною мовою. Доведено ефективність формування вміння виявляти логіку в тексті іноземною мовою. Наведено приклади вправ, ефективність яких доведено експериментальним шляхом.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with teaching students reading and speaking. The problem of students’ reading training in non-linguistic universities is considered in this article. The need of using the classroom and extracurricular work for making the reading process automatic due to exercises is declared. Stages of learning effective reading in a foreign language are shown. The efficiency of formation of the ability to identify the logic of the text in a foreign language is proved. The examples of exercises the effectiveness of which is proved experimentally are listed. It is proposed to divide the course of foreign language reading in nonlinguistic universities into 3 stages. The importance of self-control while studying a foreign language in the non-linguistic universities is proved. The need of bringing of the reading training in non-linguistic universities to automaticity due to exercises is indicated. While studying reading training in non-linguistic universities it is important to stimulate with the help of verbal, visual situations. Perceptual processing of homework linguistic material varieties is recommended for the skill acquirement. The tasks in the article devoted to teaching the students reading contribute to the main goal of learning in the non-linguistic Universities. The types of tasks help the students in their self mastering reading skills and contribute to the broading their professional knowledge are recommended. For intensification of the reading training especially at the beginning technical aids can be used.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectслухове сприйняттяuk_UA
dc.subjectзорове сприйняття-
dc.subjectсамоконтроль-
dc.subjectсамостійна робота-
dc.subjectслуховое восприятие-
dc.subjectзрительное восприятие-
dc.subjectсамоконтроль-
dc.subjectсамостоятельная работа-
dc.subjectскорость чтения-
dc.subjectauditory perception-
dc.subjectvisual perception-
dc.subjectself-control-
dc.subjectwork without assistance-
dc.subjectspeed of reading-
dc.titleСамостійна робота під час навчання студентів читання і мовлення іноземною мовоюuk_UA
dc.titleSelf-dependent work when teaching students reading and speaking foreign language-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (25)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2017_1_31.pdf551.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.