Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/66266
Title: Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства
Authors: Коломієць, А.
metadata.dc.contributor.advisor: Летута, Т. М.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра торгівлі, готельно-ресторанної та митної справи
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Коломієць А. Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства: кваліфікаційна робота бакалавра: спец. 241 Готельно-ресторанна справа; наук. кер. Т. М. Летута. Харків; ДБТУ. 2024. 87 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Інноваційність є провідною відмінною рисою сучасної економіки та потужної стратегічної і антикризовий інструмент. Інновації в туризмі – це система організаційно-економічних, науково дослідних, технологічних заходів та їх результатів, спрямована на докорінне перетворення та оновлення туристичний продукт, механізм його просування та реалізації з метою досягнення економічний, соціальний, екологічний чи інший ефект[1, с. 138]. Гостинність є основою туристичного бізнесу як виду економічної діяльності. Впровадження інновацій у готельному бізнесі є економічно вигідно і ефективно, якщо вони приносять готель отримує додаткові доходи, забезпечує конкурентні переваги на ринку, збільшує ринок частка, зниження витрат, удосконалення процесу обслуговування, підвищення ефективності роботи відд одиниць і готелю в цілому. Успіх підприємництва у багатьох секторів економіки безпосередньо залежить від швидкість передачі та обміну інформації, про своєчасність її отримання та актуальність. Це стосується будь-якого розміщення. Успішний розвиток готельного бізнесу передбачає широке використання інноваційних технологій як у сфері впровадження нового готелю послуг і в їх просуванні на ринок. Невід’ємною умовою стає впровадження найсучасніших технологій для підвищення конкурентоспроможності готелю бізнесу та сприяє покращенню якості обслуговування. Завдяки впровадженню та поєднанню сучасних форм господарювання, таких як франчайзинг і контрактний менеджмент, готельні компанії змогли скоротити витрати в процесі виходу на ринок, централізовано управляти фінансовими ресурсами, мінімізувати поточні витрати, впроваджувати ефективну цінову політику. Саме тому розвиток сучасного готельного бізнесу характеризується зростанням значення міжнародного бізнесу, а світовий економічний поділ поділяється на такі потужні блоки, як Європейський Союз, Північноамериканська угода про вільну торгівлю, укладена між США та Мексикою тощо. Європейський Союз скасував національні обмеження не лише на торгівлю, а й на рух робочої сили та капіталу.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/66266
metadata.dcterms.references: 1. Annual revenue of accommodation and food service business entities in Ukraine from 2010 to 2021. URL: https://www.statista.com/statistics/997275/ukraine turnover-accommodation-food-businesses 2. Bashynska, I., Lytovchenko, I., & Kharenko, D. Sales tunnels in messengers as new technologies for effective internet-marketing in tourism and hospitality. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 8(12), 2019. 594-598 р. URL: https://doi.org/10.35940/ijitee.L3470.1081219 3. Bashynska, I., Lytovchenko, I., & Kharenko, D. Sales tunnels in messengers as new technologies for effective internet-marketing in tourism and hospitality. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 8(12), 2019. рр. 594-598. URL: https://doi.org/10.35940/ijitee.L3470.1081219 4. Business Dictionary, 2016. URL: http://www.businessdictionary.com/definition/innovation.html 5. David Ricardo (1772 – 1823), “Principles of Political Economy and Taxation”. London, Library of Economics and Liberty, 1999. 6. Drucker Peter. Innovation and Entrepreneurship, HarperCollins Publishers, New York, 1993. 7. European Innovation Management Academy, 2016. URL: https://www.improveinnovation.eu. 8. Failte Ireland. A Human Resource Development Strategy for Irish Tourism: Competing Through People, Failte Ireland, Dublin. 2005. 9. Fedyshyn I., Buiak L., Harmatiy N., Pryshliak K. The impact of crisis events in ukraine on the export of agricultural products to EU countries and the world. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 45(2), 2023. рр. 193–201. URL: https://doi.org/10.15544/mts.2023.19 10. Firlej K. Economic conditions of the functioning of the food industry companies in Poland. In: Peer-Reviewed Proceedings of the International Scientific Conference Hradec Economics Days, Hradec Králové, Feb 2–3, 2015. рр. 121–132. 11. Fowler, D.S. Impact of COVID-19 on the global hospitality industry: a brief review of current academic literature and meta-analysis to determine primary qualitative themes. Research in Hospitality Management, 12, 1, 2022. 29-4, URL: https://doi: 10.1080/22243534.2022.2080948 12. Halkiv, L., Karyy, O., Kulyniak, I., & Ohinok, S. Modeling and forecasting of innovative, scientific and technical activity indicators under unstable economic situation in the country: Case of Ukraine. Communications in Computer and Information Science, 2020. 1158 р., рр.79-97 13. Ioncica D. The factors of competitiveness in the hospitality industry and the competitive strategy of firms URL: https://www.academia.edu/4232099/the_factors_of_competitiveness_in_the_hospitality_industry_and_the_competitive_strategy_of_firms 14. Jones, L., Brown, D. and Palumbo, D. (2020) Coronavirus: A Visual Guide to the Economic Impact. BBC News, 3 April 2020. URL: https://www.unic.ac.cy/da/2020/05/08/coronavirus-a-visual-guide-to-the-economic impact-bbc-news/ 15. Joseph Alois Schumpeter, Theory of Economic Development, 1934. 16. Juchniewicz M., Łukiewska K. (): International competitiveness of the food industry in European Union member states. European Journal of Social Sciences. Education and Research, 2014. рр. 254–265. 17. Karimi, T., Honarvar, A. The Relation of the Sport Tourism with Job Creation, Income and Poverty Reduction and Investment in Tehran. Singaporean Journal of Business Economics and Management Studies, 6(7), 2018. рр.13-20. URL: https://doi.org/10.12816/0048622 18. Lewandowska, A. Interactions between investments in innovation and SME competitiveness in the peripheral regions. Journal of International Studies, 14(1), 2021. рр.285-307. 19. Marshall, Schumpeter and Social Science, Hitotsubashi University Weizsäcker, C. C. Homo Oeconomicus Adaptivus, The Graz Schumpeter Lectures, 2011. URL: http://www.uni-graz.at/vwl3www/schumpeterlectures.htm 20. Moyeenudin, H., Lawrence, A., Srivastava, С., & Suganya, R. The Inclusive Growth of Hotel and Restaurants with Tourism Sustainability in India. GIS-Business, 15(3), 2020. рр.1430-3663. URL: https://doi.org/10.26643/gis.v15i3. 21. OECD “Research and Development”. 2016. URL: https://data.oecd.org/rd/gross-domesticspending-on-r-d.htm. 22. Onyshchenko V. COVID-19 and Its Impact on Ukrainian Economy / V. Onyshchenko, S. Sivitska, A. Cherviak // Економіка і регіон. № 1 (80). 2021. С. 1-14. URL: https://doi 10.26906/EiR.2021.1(80).2232 23. Organization for Economic Co-operation and Development. The Global Competitiveness Report 2016–2017. OECD, Paris. URL: https://www.weforum.org/reports/the-global-competitiveness-report-2016-2017. 24. Porter M. E. The Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. NY: Free Press, 1985. (Republished with a new introduction, 1998. 25. Porter, Micheal “Competitive Advantage of Nations”, Harward Business Review, March-April, 1990b, pp.73-93. 26. Porter, Micheal “The Competitive Advantage of Corporate Philanthrophy”, Harward Business Review, December; 2002, рр.57-68. 27. Porter, Micheal E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, Free Press, New York, 2004. 28. Porter, Micheal. Competitive Advantage of Nations: With A New Introduction, The Free Press, New York, 1990a. 29. Prokopenko, O., Rusavska, V., Maliar, N., Tvelina, A., Opanasiuk, N., & Aldankova, H. Digital-toolkit for sports tourism promoting. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology, 11(5), 2020. рр. 84-96. URL: https://doi.org/10.34218/IJARET.11.5.2020.0010 30. Shmygol, N., Galtsova, O., Solovyov, O., Koval, V., & Arsawan, I.W.E. (). Analysis of country's competitiveness factors based on inter-state rating comparisons, E3S Web of Conferences, 2020. 153 р. 31. Širá E. Slovak food processing industry in the context of globalisation and integration tendencies. Polish Journal of Management Studies, 2015. 11: 158–167. 32. Suarez B., Vargas, A. Innovation Management, from Materiality Assessment to Sustainability Reporting, opening the Social Impact Black Box. SocioEconomic Challenges, 5(1), 2021. рр. 13-27 33. Szewczyk, I., & Lipianin-Zontek, E. Adaptation of business hotels to the needs of disabled tourists in Poland. Problems and Perspectives in Management, 17(4), 2019. рр. 392-403. https://doi.org/10.21511/ppm.17(4). 2019. 34. Yakushev, O. Innovative Technologies in the Management of Business Processes of Enterprises of Hotel-restaurant and Tourism Industries. Restaurant and hotel consulting Innovations, 3(2), 2020. рр. 195-208. URL: https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.2.2020.219696 35. Бойко А., Федишин І. Напрямки забезпечення конкурентоспроможності в індустрії гостинності // Розвиток соціально-економічних систем в геоекономічному просторі: збірник тез доповідей ІІІ Міжнародної науково практичної конференції (м. Тернопіль, 19 травня, 2023 р.). Тернопіль, ФОП Паляниця В.А., 2023. 142 с. 36. Бойко А.Ю., Євгеньєва О.С., Шерстюк Р.П. Формування культури та якості обслуговування у ресторанних підприємствах // «Соціальна відповідальність як основа інноваційного розвитку бізнесу»: матеріали Х-ої Всеукраїнської науково-практичної конференції пам’яті почесного професора ТНТУ, академіка НАН України М.Г.Чумаченка (Тернопіль, 18 листопада 2022 року) / МОН України, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя [та ін.]. – Тернопіль: 2022. 93 с. 37. Вовк І. Ресурсозбереження в системах транспорту та сфері послуг / Ірина Вовк, Юрій Вовк, Олег Цьонь // Матеріали Міжнародної науково-технічної конференції «Фундаментальні та прикладні проблеми сучасних технологій» до 100 річчя з дня заснування НАН України та на вшанування пам’яті Івана Пулюя (100 річчя з дня смерті), 22-24 травня 2018. Т.: ТНТУ, 2018. С. 296–297. (Економічні та соціальні аспекти нових технологій). 38. Возович А. та ін. Карантин економіки / А. Возович та ін. Київ: Adastra, 2021. 34 с. URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/602f9ce03135f554471158.pdf 39. Герасимова, В. О., & Рєзанов, Е. О. Конкурентоспроможність підприємства: сутність та фактори впливу в сучасних умовах. Економічний простір, (154), 93-97. 2020. URL: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-17. 40. Діджитал-інструментарій відродження сервісної інфраструктури в умовах об’єднання територіальних громад у повоєнний період наблизить економіку України до європейських стандартів / Роман Шерстюк, Богдан Андрушків, Вадим Ратинський, Ольга Погайдак, Наталія Кирич // МММТЕС, 22-23 листопада 2022 року. Т. : ФОП Паляниця В. А., 2022. С. 151–156. (Економіко математичні методи і моделі). 41. Закон України «Про енергетичну ефективність». Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2022, № 2, ст.8. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1818-20#Text 42. Касич А. О. Теоретичні та практичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства / А. О. Касич, Д. О. Глущенко // Економіка та держава. № 11. 2016. С. 65-70 43. Котельникова Ю. М. Підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах цифровізації / Ю. М. Котельникова // Innovation and Sustainability. № 4, 2022. С. 101-108. 44. Кучечук Л. В., Подлепіна П. О. Аналіз сучасного стану ресторанного господарства України та перспективи його розвитку в умовах пандемії СOVID-19. Бізнес Інформ. №9. 2021. C. 139–144. URL: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-139-144 45. Макалюк, І. В. Наслідки пандемії COVID-19 для національних економік світу / Макалюк І. В., Кисіль А. П. // Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи : збірник тез доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 22 квітня 2021 р. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2021. С. 180–181 46. Малюта Л. Я. Онлайн продажі продукції та послуг у готельно ресторанному бізнесі / Людмила Ярославівна Малюта, Галина Сорокопуд // ICBuTS-2022, 23-24 листопада 2022 р. Т. : ФОП Паляниця В.А., 2022. С. 56–58. 47. Мельник Л. М. Концептуальні засади механізму формування та реалізації стратегії інноваційного розвитку закладу харчування / Лілія Мельник, Руслана Яремчук // ICBuTS-2022, 23-24 листопада 2022 р. Т. : ФОП Паляниця В.А., 2022. С. 162–163. 48. Податковий Кодекс України. Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 13-14, № 15-16, № 17, ст.112. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text 49. Стойко І. Індустрія 4.0: ресторанні комп’ютерні POS-системи / Ігор Стойко, Ольга Долубовська // ICBuTS-2022, 23-24 листопада 2022 р. Т. : ФОП Паляниця В.А., 2022. С. 62–64. 50. Стойко І., Шерстюк Р. Сучасні тренди і перспективи у ресторанній індустрії. Соціально- економічні проблеми і держава. 2023. Вип. 1 (28). С. 66-78. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2023/23siiuri.pdf 51. Федишин І. Б. Роль діджитал-стратегій у туристичному та готельному бізнесі в умовах нестабільності / І. Б. Федишин // Збірник тез доповідей Ⅱ Міжнародної науково-практичної конференції «Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, діджиталізація та інновації» ICBuTS-2022, 23-24 листопада 2022 р. Т. : ФОП Паляниця В.А., 2022. С. 77–79. 52. Юхновська Ю. О. Вплив готельно-ресторанного бізнесу на розвиток туристичної галузі України / Ю. О. Юхновська // Проблеми системного підходу в економіці. Вип. 3(1). 2019. С. 148-154. URL: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2019-3-22 53. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм навчання «Безпека в надзвичайних ситуаціях» / В.С. Стручок. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 156 с. 54. Навчальний посібник «Техноекологія та цивільна безпека. Частина «цивільна безпека»» / автор-укладач В.С. Стручок Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 156 с. 55. Бойко А.Ю., Федишин І.Б. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств індустрії гостинності / А.Ю. Бойко, І.Б. Федишин // Соціально економічні проблеми і держава. - 2023.
Appears in Collections:241 – " Готельно - ресторанна справа" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_B_241-22b-01_Kolomiyets_A_V.pdf
  Restricted Access
2.88 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.