Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63730
Назва: | Використання коучингу у формуванні педагогів професійної освіти |
Автори: | Єфіменко, Аліна Олегівна |
Науковий керівник : | Пономарьова, М. С. |
Місце роботи: | Державний біотехнологічний університет Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін |
Ключові слова: | коучинг в освіті;професійна освіта;педагогічна підготовка;особистісний розвиток;професійні компетентності;міжнародний досвід;інноваційні методи;цифровізація освіти;груповий коучинг;індивідуальний коучинг;методи оцінювання;практичні аспекти коучингу;теоретичні засади;моделі впровадження коучингу;тренерська підтримка;критичне мислення;інтеграція коучингу;педагогічні інновації;освітній процес;лідерські якості педагогів;рефлексивні практики;підвищення якості освіти;адаптація методик;ефективні підходи;розвиток студентів |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Харків: ДБТУ |
Бібліографічний опис: | Єфіменко А. О. Використання коучингу у формуванні педагогів професійної освіти: кваліфікаційна робота магістра: спец. 015 – Професійна освіта; наук. кер. М. С. Пономарьова. Харків: ДБТУ, 2024. 93 с. |
Короткий огляд (реферат): | Стислий огляд змісту. Кваліфікаційна робота магістра присвячена використаннюкоучингу у формуванні педагогів професійної освіти У дослідженні розглянуто теоретичні засади коучингу в професійній освіті. Цей розділ розкриває фундаментальні аспекти коучингу, його значення в сучасній освітній системі та роль у професійному розвитку педагогів. Особлива увага приділяється аналізу міжнародного досвіду застосування коучингу у підготовці викладачів. Здійснено опис основних понять і принципів коучингу, його місця у структурі сучасної освіти. Проведений аналіз ефективності коучингу у формуванні професійних і особистісних компетенцій викладачів. Наведене вивчення успішних прикладів впровадження коучингових методів у різних країнах. У розділі 2 Використання коучингових методів у формуванні педагогів професійної освіти розглядаються методологічні та концептуальні основи коучингу, а також його практичне застосування для розвитку педагогів. Проведено визначення теоретичних підходів до використання коучингу у професійній освіті. Здійснено опис моделей і підходів до впровадження коучингу в освітній процес. Розкрито вплив коучингу на розвиток професійних компетентностей, зокрема критичного мислення, комунікації та лідерства. Розділ 3 присвячений аналізу сучасних викликів і тенденцій впровадження коучингу, а також розробці стратегій для успішної інтеграції цього методу. Проведений огляд сучасних інноваційних підходів до коучингу. Виявлено основні бар’єри і пропозиції щодо їх подолання. Запропановано розробку адаптованої моделі, що враховує особливості професійної освіти в Україні. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63730 |
Використані джерела: | 1. Гордон, Т. (2019). Виховання без невдач. Львів: Свічадо. 352 с. 2. Вітмор, Дж. (2018). Ефективний коучинг: принципи і практика (5-те видання). Київ: KM Books. 336 с. 3. Галвей, Тімоті. (2015). The Inner Game of Tennis. London: Pan Books. 160 с. 4. Рибкін, І. (2015). Коучинг соціального успіху. Київ: Видавництво "Освіта". 240 с. 5. Максимов, В.Є. (2016). Коучинг від А до Я. Можливо все. Харків: Видавництво "Промінь". 320 с. 6. Самоукіна, Н., Туркулець, Н. (2017). Коучинг – ваш провідник у світі бізнесу. Львів: Видавництво "Світ". 280 с. 7. Тимченко, О.І. (2018). Педагогічний коучинг як засіб інтенсифікації освітнього процесу в Україні. // Науковий вісник. №5, с. 45-52. 8. Тимченко, О.І. (2019). Історіографія розвитку коучингу як інноваційної освітньої технології в підготовці майбутніх учителів початкової школи. // Педагогічні науки. №3, с. 33-40. 9. Тимченко, О.І. (2020). Коучинг як складова особистісно орієнтованого навчання у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи. // Освітній простір України. №7, с. 27-34. 10. Тимченко, О.І. (2021). Коучинг як філософія і технологія розвитку професійної педагогічної майстерності майбутніх учителів початкової школи. // Проблеми сучасної педагогічної освіти. №10, с. 15-22. 11. Тимченко, О.І. (2022). Коучинг: ідейні витоки в проєкції формування особистості. // Гуманітарний вісник. №12, с. 50-57. 12. Тимченко, О.І. (2023). Педагогічний коучинг в сучасному освітньому закладі. // Інноваційна педагогіка. №15, с. 60-67. 13. Тимченко, О.І. (2024). Коучинг як інструмент соціально психологічної допомоги клієнту. // Соціальна робота в Україні: теорія і практика. №8, с. 40-47. 14. Ломага Ю.Р., Нагірна М.Я. (2022). Переваги та недоліки коучингу в Україні за умов євроінтеграції. // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку, №2 (8), с. 187-195. 15. EAL Coach. (2022). Коучингова культура в організаціях. Всеукраїнське дослідження. https://ealcoach.com/kouchingova-kultura-v organizacziyah-vseukra%D1%97nske-doslidzhennya/ 16. Міжнародна Академія Професійного Коучингу. (2022). Розвиток коучингу в Україні. https://www.coaching-academy.online/ 17. YouCoach. (2022). Статистика використання коучингу в бізнесі. Чого досягають компанії завдяки коучингу? https://www.youcoach.com.ua/ 18. ICF Events. (2022). Стан коучингового ринку України. Результати досліджень. https://www.icf-events.org/ 19. Коучинг в освіті: модний тренд чи корисний інструмент? (2021). // Освіта Нова. https://osvitanova.com.ua/posts/5313-kouchynh-v-osviti-modnyi-trend chy-korysnyi-instrument 20. Коучингові технології в освіті: теорія та практика (2021) Т. Собченко, В. Ворожбіт-Горбатюк та Л. Штефан. Журнал "Педагогічні науки Вип.№ 78 " С. 11–16. 21. Тимченко, О.І. (2018). Педагогічний коучинг як засіб інтенсифікації освітнього процесу в Україні. // Науковий вісник. №5, с. 45-52. 22. Тимченко, О.І. (2019). Історіографія розвитку коучингу як інноваційної освітньої технології в підготовці майбутніх учителів початкової школи. // Педагогічні науки. №3, с. 33-40. 23. Кульбач, Л., Швидун, Л., Міхіна, Н. (2023). Освітній коучинг як ефективна технологія навчання здобувачів освіти досягненню життєвого успіху. Вісник науки та освіти, (6 (12)). С. 458-462 24. Коучинг в освіті: Силабус навчальної дисципліни.Харків: КПІ, 2022. 25 с. 25. Кошіль, О. П. (2024). Інноваційні практики професійного розвитку викладачів закладів фахової передвищої освіти. «Наукові інновації та передові технології»(Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»), 6(34), 1231-1242. 26. Тарасенко О. Ю. (2023) Формування м’яких навичок майбутніх учителів на основі технології «Освітній коучинг»: магістерська робота. Кривий Ріг: КДПУ, 91 с. 27. Фасолько, Т., Ковтун, А., Гужанова, Т., Остапко, Л., Семеняко, Ю. (2023). Використання сучасних педагогічних технологій в дошкільній освіті: наставництво та коучинг у підготовці вихователя ЗДО. Вісник науки та освіти, (8 (14)). С. 45-52. 28. Mohyliasta, S. (2023). Коуч як інноваційна технологія підвищення професійної майстерності педагога. Modern engineering and innovative technologies, (25-03), 147-150. 29. Нікіцький, А. Ю. (2023). Формування лідерських компетентностей молоді засобами використання коучинг-технологій. 150 с. 30. Кучер С. (2023). Систематизація консультаційного середовища закладу професійної освіти на основі технології педагогічного коучингу. Adaptive Management: Theory and Practice. Series Pedagogics, 15(29) С. 112-120. 31. Савчук Б., Бобик В., Назар, П. (2023). Модель со-active коучингу та досвід її використання у формуванні економічної культури майбутніх фахівців у зво. Молодь і ринок, (4/212), 33-37. 32. Собченко, Т. М., Зеленська, Л. Д. (2023). Коучингові технології в освіті. 200 с. 33. Козир М. В. (2023). Педагогічна інноватика: інноваційні методи та прикладні цифрові технології в освіті. К. 17 с. 34. Гладун Т. С. Особливості розвитку цифрової компетентності викладача закладу вищої освіти // Інформаційні технології в професійній діяльності: матеріали XVІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Рівне: РВВ РДГУ, 2023. С. 109. 35. Ніколаєв Л. (2024).Технології коучингу як інструмент підвищення ефективності діяльності фахівців соціономічних професій // Вісник Національного університету оборони України №5 (81). С. 126–134. 36. Золотарьова С. А., Новікова В. Є., Пономарьова М. С. (2024). Педагогічна майстерність: навчально-методичний посібник для самостійного (дистанційного) вивчення дисципліни студентами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання, спеціальності 015 Професійна освіта (аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології). Харків: Держ. біотехн. ун-т. 82 с. 37. Ponomarova M., Zolotarova S., Stankevych S., Novikova V., Zolotarov A. (2024). Integration of the educational process in higher education with digital technologies // Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. Issue 3. P. 149–156. DOI: 10.33271/nvngu/2024-3/149. 38. Пономарьова М. С., Золотарьова С. А., Засядьвовк А. (2024). Професійна освіта: термінологія, стратегія розвитку освітньої діяльності, проблеми інновації // Вісник науки та освіти. №5 (23). С. 1312–1331. 39. Шайхлісламов З., Пономарьова М. С., Фоменко В. (2024). Філософія людського спілкування та науково-психологічні підходи до визначення адаптації // Наукові інновації та передові технології. С. 1477–1488. 40. Пономарьова М. С., Золотарьова С. А., Засядьвовк А. (2024). Порівняльний аналіз освітнього процесу вищої школи Швеції та України // Вісник науки та освіти. №1 (19). С. 1174–1191. 41. Войналович О. (2024). Коучинг як інноваційна технологія сучасної освіти // Наукові горизонти ХХІ століття: мультидисциплінарні дослідження. Scientific Horizons. 2024. С. 1124. 42. Крупник І. Р. Коучинг в освіті: теорія і практика (2024) Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». №2. С. 22–27. 43. Братко М. В. (2024). Коучинговий підхід у вищій освіті як інновація // Матеріали VІІ Всеукраїнської наукової конференції «Педагогічні інновації в освітньому просторі сучасного закладу вищої освіти» (22 березня 2024 року): Збірник тез / За заг. ред. д.е.н., проф. Охріменка І. В. Київ: ККІБП,. С. 30–34. 44. Пахомов І. В. (2024). Інновації у цифровій освіті науково педагогічних працівників // Освіта для цифрової трансформації суспільства: монографія. Т. 2. С. 142–151. 45. Цегельник Т., Мізюк В., Драгієва Л. (2024). Переосмислення інноваційної компетентності педагога у дискурсі сучасних реалій // Освіта. Інноватика. Практика. Т. 12, №8. С. 89–95. 46. Братко М. В. (2024). Коучинговий підхід у вищій освіті як інновація // Матеріали VІІ Всеукраїнської наукової конференції «Педагогічні інновації в освітньому просторі сучасного закладу вищої освіти»Збірник тез / За заг. ред. д.е.н., проф. Охріменка І. В. Київ: ККІБП. С. 30–34. 47. Пономарьова М. С., Должикова І. С., Маршуба І. А. (2022).Особливості фундаментації професійної освіти та формування професійної компетентності // Вісник науки та освіти. №2. С. 115–132. 48. Ponomarova M., Romanov O. (2023). Management of educational institutions: theoretical aspect and strategic vector // Modern trends in agricultural science: problems and solutions. Monograph. Edited by S. Stankevych, O. Mandych. Tallinn: Teadmus OÜ. P. 193–214. ISBN 978-9916-9859-8-4. 49. Золотарьова С.А. (2024). Професійна освіта в умовах освітнього середовища та інтересів агробізнесу [Текст] / М. С. Пономарьова, С. А. Золотарьова // Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення : матеріали VIII Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 65-річчю ВП НУБіП України «Бережан. агротехн. ін-т». - Запоріжжя : ФОП Однорог Т. В. - С. 207-209 50. Золотарьова С., Пономарьова М. (2024). Творча складова в освітньому процесі студентів професійної освіти [Текст] / М. С. Пономарьова, С.А. Золотарьова // Features of the functioning of the economy in times of crisis : proceedings of the International scientific and practical conference. Eastern European Center for Scientific Research. Research Europe. Cherkasy, January 31 . С. 20-24 51. Авдєєва А. Пономарьова М. (2023). Імітаційні методи навчання в підготовці фахівців професійної освіти Наукове забезпечення розвитку національної економіки: досягнення теорії та проблеми практики: матеріали Х Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених. Полтава.С. 270-271. 52. Пономарьова М. (2023).Професійна освіта в умовах глобальних змін та трансформації українського суспільства VII Міжнародна науково-практична конференція «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення» ВП НУБіП У «БАІ С. 357-358. 53. Должикова І.С., Пономарьова М.С, Маршуба І.О. (2022) Професійна освіта – це вибір успіху в оновленні бізнес- простору «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно-економічне забезпечення», матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції. БАТІ. Бережани. С. 152-154 54. Lukiianchuk, A., Kharahirlo, V., Sakhno, O., Tataurova-Osyka, G., Stadnik, N. (2021). Умови розвитку психолого-педагогічної компетентності педагогів професійно-технічної освіти. Linguistics and Culture Review, 3(5), 678-696. 55. Кудрик, Л. (2021). Опанування інструментів коучингу–завдання професійного розвитку сучасного педагога. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи.С. 33-39. 56. Колісник-Гуменюк Ю.І. (2022). Педагогічні умови впровадження багаторівневої системи підготовки майбутніх педагогів в умовах інноваційноосвітнього кластера : наук.-метод. Розробка. Львів.: ЛННЦПО, 30 с. 57. Технології освіти дорослих: навчально-методичний посібник/ О.М. Пєхота, Н.Г.Ничкало, О.В, Купенко та ін.; за ред. д-ра пед. наук проф. О.М. Пєхоти. – Миколаїв : Іліон, 2021. – 396 с. 58. Glatthorn, A. (1995) Teacher development / A. Glatthorn // International encyclopedia of teaching and teacher education ; ed. L. Anderson. – London : Pergamon Press, P. 41–45. 59. Кляп, М. І. (2021) Формування готовності майбутнього фахівця спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі. Матеріали, 11-13. 60. Білик Н.І., Любченко Н.В. Педагогічний коучінг як технологія професійного розвитку вчителя в системі підвищення кваліфікації. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/215279 61. Пономарьова, М. С., Єфіменко, А. О., Герасименко, С. В. (2023). Змішане та дистанційне навчання в умовах глобальних викликів та освітніх трансформацій. SLOBOZHANICA: Матеріали всеукраїнської науково методичної конференції «Слобожанський гуманітарій – 2023» (Харків, ДБТУ, 6 квітня 2023 р.). – Харків, 2023. С, 149-154. 62. Єфіменко, А. О., Герасименко, С. В., Засядьвовк, А. О., Золотарьова, С. А. (2023). Інноваційні методи навчання у вищий школі України. STUDIA SLOBOZHANICA: Матеріали всеукраїнської науково-методичної конференції «Слобожанський гуманітарій – 2023» (Харків, ДБТУ, 6 квітня 2023 р.). –Харків, 2023. С. 77-83. 63. Єфіменко А.О., Шуміленко А.А. (2024). Обдаровані діти: психологічні проблеми розвитку, навчання й виховання. VIII Міжнародна науково-практичнаконференція «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно економічне забезпечення» присвяченої 65-річчю ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут».м. Бережани, С. 193-194. 64. Єфіменко А., Удовенко А. (2024) Плагіат як загроза академічній доброчесності: шляхи подолання і профілактики IX Міжнародна науково практична конференція «Сталий розвиток аграрної сфери: інженерно економічне забезпечення» ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут» С, 271-272. 65. Додіван У. В., Єфіменко А.О. (2024) Педагогічна практика як ключовй етап формування професійної компетентності / VІІІ-а Міжнародна науково-практична конференція «Наукові засади підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва». С. 194-195 66. Кульчицька, О. (2017). Психологічні аспекти професійного розвитку особистості в умовах кризи. Київ: Наукова думка. (С. 45–67). 67. Литвиненко, Л. (2019). Психологія мотивації навчання: коучинговий підхід. Харків: Основа. (С. 80–112). 68. Яценко, Т. (2020). Розвиток емоційного інтелекту у здобувачів освіти. Львів: Світ знань. (С. 90–120). 69. Карамушка, Л. (2018). Інноваційні педагогічні технології у сучасній освіті. Київ: Педагогічна преса. (С. 60–89). 70. Зязюн, І. (2015). Педагогіка взаємодії: сучасні підходи та перспективи. Полтава: Полтавський національний педагогічний університет. (С. 100–130). 71. Сухомлинська, О. (2021). Особистісно орієнтоване навчання в умовах трансформації освіти. Харків: Основа. (С. 75–100). 72. Савченко, О. (2019). Управління змінами в освітніх закладах: теорія і практика. Київ: Національна академія педагогічних наук. (С. 90–115). 73. Лазарєва, М. (2018). Коучинг як інструмент управління освітніми проектами. Одеса: Чорноморський державний університет. (С. 50–80). 74. Ковальчук, І. (2020). Стратегії ефективного керівництва у сфері освіти. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля. (С. 120–150). 75. Паніна, Н. (2017). Соціологія освіти: теоретичні засади і практичні виклики. Київ: Інститут соціології НАН України. (С. 60–95). 76. Бабкіна, О. (2020). Роль соціальних взаємодій у формуванні компетентностей студентів. Львів: Прем’єр. (С. 100–130). 77. Михайленко, Г. (2018). Колективна робота у сучасному освітньому середовищі. Київ: Освітня трансформація. (С. 75–105). 78. Варченко, І. (2019). Цифрові платформи у сучасній освіті: практичний досвід впровадження. Харків: Видавництво ХНУ. (С. 80–110). 79. Кравчук, О. (2020). Інноваційні технології в управлінні освітнім процесом. Київ: Інститут педагогіки НАПН України. (С. 60–90). 80. Шевченко, Т. (2021). Використання цифрових інструментів у розвитку компетентностей здобувачів освіти. Одеса: Південний регіон. (С. 70–100). 81. Clutterbuck, D., & Spence, G. (2017). Coaching in Education: Getting Better Results for Students, Educators, and Parents. Routledge. Р. 85–100. 82. Fullan, M. (2016). The New Meaning of Educational Change. Teachers College Press. р 132–145. 83. Garvey, B., Stokes, P., & Megginson, D. (2018). Coaching and Mentoring: Theory and Practice. SAGE Publications. р 160–175. 84. Grant, A. M. (2014). The Efficacy of Executive Coaching in Times of Organisational Change. Journal of Change Management. Р.45–58. 85. Hargreaves, A., & Shirley, D. (2009). The Fourth Way: The Inspiring Future for Educational Change. Corwin Press. Р. 95–110. 86. ICF (International Coaching Federation). (2020). Global Coaching Study.Р.30–50. 87. Knight, J. (2011). Unmistakable Impact: A Partnership Approach for Dramatically Improving Instruction. Corwin Press. Р. 78–102. 88. OECD. (2019). Trends Shaping Education. OECD Publishing. Р. 78–92. 89. Passmore, J., & Peterson, D. (2020). The Wiley-Blackwell Handbook of the Psychology of Coaching and Mentoring. Wiley-Blackwell. Р. 120–135. 90. UNESCO. (2021). Education for Sustainable Development: A Roadmap. Paris: UNESCO. Р. 50–64. 91. Whitmore, J. (2009). Coaching for Performance: GROWing Human Potential and Purpose. Nicholas Brealey Publishing. Р.45–60. 92. European Mentoring and Coaching Council (EMCC). (2019). Standards and Competencies for Coaching in Education. Р. 12–24. 93. Blackman, A., Moscardo, G. (2016). Coaching and Mentoring for Work Life Balance. Journal of Workplace Learning. Р. 110–123. |
Розташовується у зібраннях: | 015 - "Професійна освіта" (Магістри) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024_M_015-23M-01_Yefimenko_A_O.pdf Restricted Access | 2.04 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити Запит копії |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.