Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63726
Title: | Формування готовності здобувачів вищої освіти до реалізації освітніх стартапів |
Authors: | Шарапов, Артем Євгенович |
metadata.dc.contributor.advisor: | Данченко, І. О. |
metadata.dc.contributor.affiliation: | Державний біотехнологічний університет Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін |
Keywords: | готовність;професійна освіта;майбутні викладачі;педагогічні технології;освітній стартап;європейський досвід;професійні компетенції;структурно-функціональна модель;інноваційна діяльність |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Харків: ДБТУ |
Citation: | Шарапов А. Є. Формування готовності здобувачів вищої освіти до реалізації освітніх стартапів: кваліфікаційна робота магістра: спец. 015 – Професійна освіта; наук. кер. І. О. Данченко. Харків: ДБТУ, 2024. 80 с. |
Abstract: | Стислий огляд змісту. Кваліфікаційна робота магістра присвячена дослідженню проблеми формування готовності здобувачів вищої освіти до реалізації освітніх стартапів, що є важливим аспектом сучасної педагогічної науки. В умовах глобалізації та інтеграції української системи освіти до європейського освітнього простору, особлива увага приділяється формуванню професійних компетенцій здобувачів освіти, які не тільки потребують сформувати не тільки високий рівень професійної підготовки, але й здатність працювати в інформаційному середовищі. Готовність здобувачів вищої освіти до інноваційної діяльності стає ключовою компетенцією сучасного педагога, що відповідає викликам суспільства, де соціалізація та професіоналізація з позицій максимальної суспільної корисності є необхідними умовами успішної професійної діяльності. У роботі проаналізовано теоретичні та методологічні підходи до поняття «формування готовності здобувачів вищої освіти до інноваційної професійної діяльності формування готовності здобувачів вищої освіти до інноваційної професійної діяльності», а також «освітній стартап» у педагогічній науці, а також їх значення для професійної освіти. Готовність фахівця до інноваційної діяльності - складне особистісне утворення, інтегративна якість особистості, що поєднує професійні знання, вміння, навички та якості особистості, які забезпечують результативність їхньої діяльності, здатність до подолання труднощів, самооцінку результатів цієї праці, потреби у професійному самовдосконаленні, що є актуальним у контексті сучасних змін. Одним із важливих аспектів є дослідження сучасного досвіду реалізації освітніх стартапів в Україні та світі. Аналіз досвіду реалізації освітніх стартапів в Україні та світі та виокремлення найбільш ефективних з них, дають змогу розробки та реалізації освітніх стартапів до української системи освіти. Особливу увагу в роботі приділено аналізу педагогічних умов формування готовності здобувачів вищої освіти до реалізації освітніх стартапів. Визначається, що інтерактивні методи навчання та активна участь студентів у навчальних процесах є важливими факторами для розвитку професійних компетенцій. У роботі представлено структурно-функціональні модель формування готовності здобувачів вищої освіти до реалізації освітніх стартапів, організаційно-методичне забезпечення відповідного процесу та перспективні напрями формування готовності здобувачів вищої освіти до реалізації освітніх стартапів. Автор робить акцент на важливості практичної підготовки майбутніх викладачів, яка дозволяє їм оволодіти навичками ефективної інноваційної діяльності, розвитку та формуванню професійних компетенцій. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63726 |
metadata.dcterms.references: | 1. Бізнес-янголи и бізнес-демони: темна сторона інвестування в стартапі. URL: https://dev.by/lenta/main/biznes-angely-i-biznes-demony-tyomnaya-storona investitsiy-v-startapy (дата звернення: 26.08.2021) 2. Бондаренко Р. Що таке сучасний стартап. URL: http://bizrating.com.ua/19/articles/548/index.html (дата звернення: 26.08.2021) 3. Васильців Т. Г., Качмарик Я. Д., Блонська В. І., Лупак Р. Л. Бізнес планування : навчальний посібник. Київ : Знання, 2013. 173 с. 4. Вергун А. М., Ромащенко М. О. Стратегічне управління ринковою поведінкою підприємств побутових послуг. Актуальні проблеми інноваційного розвитку кластерного підприємництва в Україні : збірник статей за матеріалами Всеукраїнської науковопрактичної конференції (м. Київ, 30 березня 2017 р.). Київ : КНУТД, 2017. С. 190-199. 5. Власенко В. 5 украинских стартапов, которые завоевали мир. Капитал. URL: https://www.capital.ua/ru/specproject/33210-5- ukrainskikh-startapov zavoevavshikh-mir#ixzz5n9RzNmXV (дата обращения: 06.05.2019). 6. Гончаренко, С.У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. Київ; Вінниця: Планер, 2010 7. Григоренко, Л.В., Формирование готовности студентов педагогического вуза к профессиональной деятельности в процессе самостоятельной работы. (Дис. канд. пед. наук). Криворожский государственный педагогический университет, Кривой Рог, 1991. 8. Гавриш О.А., Бояринова К.О., Копішинська К.О. Розробка стартап проектів : конспект лекцій для студентів спеціальностей 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» та 152 «Метрологія та інформаційно вимірювальна техніка». Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 188 с. 9. Гармаш Е. Б. Формирование педагогической культуры будущего пед. наук: 13.00.01. – К., 1990. – 20 с. 10. Данченко, І.О., Педагогічна інновація як умова професійного розвитку викладачів вищих агарних навчальних закладів. В: Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін: IV Міжнародна науково-практична конференція. Суми, Україна, 6-7 Квітень 2017. 11. Де взяти гроші на стартап в Україні? URL: ttps://stfalcon.com/ru/blog/post/how-to-launch-a-startup (дата звернення: 10.05.2021) 12. Деренська Я. М. Аналіз методологій управління проектами. Формування Національної лікарської політики за умов впровадження медичного страхування: питання освіти, теорії та практики : матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Харків, 15 березня 2017 р.) Харків : НФаУ. С. 57-64. 13. Дичківська І. М. Д 44 Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник. — К.: Академвидав, 2004. — 352 с. 14. Дубасенюк О.А. Методологія та методи науковопедагогічного дослідження: навч.-методичний посібник. – Житомир: Полісся, 2016. – 256 с. 15. Зозулев А. В., Кубышина Н. С. Маркетинг : учебное пособие / под ред. С. А. Солнцева. Киев : Знание, 2011. 421 c. 16. Ковальова А. Підходи до створення успішного стартапу: світовий досвід. Стратегія економічного розвитку країн в умовах глобалізації : Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції молодих вчених та студентів (м. Дніпро, 14 лютого 2014 р.). URL: http://confcontact.com/2014_02_meshko/37_Kovalyova.htm (дата звернення: 03.05.2019). 17. Копішинська К. А. Ключові засади формування команди стартап проекту. Спільнота. Економіко-правові дискусії. 2017. 27 травня. URL: http://www.spilnota.net.ua/ua/article/id-1875 (дата звернення: 16.05.2019). 18. Кошманова Т. С. Розвиток педагогічної освіти в США (1960-1998 рр.). –Львів: Світ, 1999. – 488 с. 19. Латвія першою прийняла закон про податкові пільги для стартапів. URL: http://www.epravda.com.ua/news/2016/11/25/612280/ (дата звернення: 10.05.2021) CB INSIGHTS. URL: https://www.cbinsights.com/ (дата звернення: 04.04.2021). 20. Менеджмент стартап-проєктів: Навчально-методичний комплекс дисципліни [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. спеціальності 073 «Менеджмент» / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: К. О. Бояринова. –Електронні текстові дані (1 файл: 5,85 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – 153 с. 21. Менеджмент стартап проектів : підручник для студентів технічних спеціальностей другого (магістерського) рівня вищої освіти / О. А. Гавриш, В. В. Дергачова, М. О. Кравченко та ін.; Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Видавництво «Політехніка», 2019. 337 с. 22. Наймолодші мільйонери вибрали заробіток в інтернеті. URL: http://investprogram.com.ua/najmolodshi-miljonery/ (дата звернення: 26.08.2021) 23. Основи акмеології : підручник / Гладкова В.М., Пожарський С.Д. – Львів: Новий Світ-2000, 2024. – 320 с. 24. Основні тенденції розвитку стартапів в Україні - проблеми, перешкоди і можливості Баб’ячок Р.І., Кульчицький І.І. 2018. URL: HTTPS://MOODLE.ZNU.EDU.UA/PLUGINFILE.PHP/676124/MOD_RESOURCE/CONTENT/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0%D0%BF%D0%B8.PDF (дата звернення: 04.09.2024) 25. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. / В. А. Гладуш, Г. І. Лисенко – Д. : Акцент, 2014. – 416 с. 26. Педагогічна освіта в Україні: теорія і практика: словник / М.П. Вовк, Ю.В. Грищенко, С.О. Соломаха, Н.О. Філіпчук, С.В. Ходаківська; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. –Київ, 2021. – 312 с. 27. Пєхота, О.М., Кіктенко, А.З. та Любарська, О.М.,. Освітні технології: навчально-методичний посібник. Київ: А.С.К. 2003. 168 c. 28. Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: К.І.С., 2004 – С. 16-25 29. Попко О. В., Мальчик М. В. Сучасна парадигма стартапів у бізнесі. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика. 2014. №811. С. 275-279. 30. Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі: спільність і розбіжності. – Київ: Вища школа, 1997. – 180 с. 31. Розроблення стартап проекту : методичні рекомендації до виконання розділу магістерських дисертацій для студентів інженерних спеціальностей / за заг. ред. О. А. Гавриша. Київ : НТУУ «КПІ», 2016. 28 с. 32. Семенова А.В., Прадигмальне моделювання у професійній підготовці майбутніх вчителів. Одеса: Юридична література, 2009. 390 c. 33. Сенор Д., Синґер С. Країна стартапів. Історія ізраїльського економічного дива – Yakaboo Publishig, 2016. – 368 с. 34. Системний підхід у вищий школі: підручник для студентів магістратури за спеціальністю «Педагогіка вищої школи» / Ю.А. Шабанова– Д.: Национальнй горный университет, . – Д. : НГУ, 2014. - 119 с. 35. Системний підхід в управлінні соціальними організаціями: Підручник. Туленков М. В. – Київ : Каравела, 2023 р. – 508 с. тв. обкл. 36. Ситник Н. І., Голюк В. Я. Менеджмент стартап проектів : навчальний посібник для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей «Прикладна фізика», «Прикладна математика», «Безпека інформаційних і комунікаційних систем», «Системи технічного захисту інформації». Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2019. 58 с 37. Ситник Н. І. Концептуальні основи стартапів: їх сутність і класифікація. Бізнес Інформ. 2016. №8. С. 64-68. 38. Стражнікова І. Педагогіка вищої школи: навчально-методичний посібник. – Івано-Франківськ: НАІР, 2018. - 120 с.. 39. Студентські стартапи: організаційна підтримка в університеті : науково методичний посібник / Н. О. Байстрюченко, Т. П. Говорун, А. И. Золотарева и др.; під ред. А. М. Телиженко, И. А. Золотаревой. Суми – Харків : СумГУ; ХНЕУ ім. С. Кузнеца, 2015. 96 с. 40. Теорія прийняття рішень. Підручник/ А.В. Катренко,. В.В. Пасічник, В.П. Пасько. – К.: BHV, 2009. – 448с. 41. Троцко, Г.В.,. Теоретичні та методичні основи підготовки студентів до виховної діяльності у вищих педагогічних навчальних закладах. (Дис. док. пед. наук). Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Харків, 1997. 42. Томашевський О. М., Цегелик Г. Г., Вітер М. Б., Дубук В. І. Інформаційні технології та моделювання бізнес процесів : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2012. с. 296. 43. Тюріна, В.О. Педагогічна технологія як фактор впливу на формування у слухачів магістратури готовності до майбутньої педагогічної діяльності. Вісник Дніпропетровськог о університету імені Альфреда Нобеля, серія Педагогіка і психологія, 2013, 1(5). с. 72-76. 44. Управління стартапами : підручник для для здобувачів вищої освіти за економічними спеціальностями / О. А. Гавриш, К. О. Бояринова, М. О. Кравченко, К. О. Копішинська; за заг. ред. О. А. Гавриша. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Видавництво «Політехніка», 2020. 716 с. 45. Федоренко, О.І. Підготовка майбутніх працівників органів внутрішніх справ до соціальної та виховної роботи з підлітками. (Дис. док. пед. наук). Харківський національний університет внутрішніх справ, Харків, ., 2008. 46. Федулова Л. І. Марченко О. С. Інноваційні екосистеми: сутність та методологічні засади формування. Економічна теорія та право. 2015. № 2 (21). С. 21-33. 47. Хацер М.В., Хацер Г.О. Регламентація процесів утворення стартапів в умовах трансформації національної економіки. Глобальні та національні проблеми економіки. Випуск 9. 2016. С. 433-436 48. Юрасов С. Netflix по-нашему. Как украинский ритейлер создал Divan.TV. Лига.Бизнес. 2017. 13 октября. URL: https://biz.liga.net/all/telekom/article/netflix po-nashemu-kakukrainskiy-riteyler-sozdal-divan-tv (дата обращения: 09.05.2019. 49. www.quora.com [online]. www.quora.com [cit. 2016-06-06]. Dostupné online. 50. CityLab [online]. CityLab [cit. 2016-06-06]. Dostupné online. (anglicky) 51. www.penizeprofirmy.cz [online]. www.penizeprofirmy.cz [cit. 2016-06-06]. Dostupné online. 52. Skočit nahoru k:a b ROBEHMED, Natalie. Forbes [online]. Forbes [cit. 2016-06-06]. Dostupné online. 53. ROOT. Investopedia [online]. Investopedia, 2007-05-30 [cit. 2016-06-06]. Dostupné online. (anglicky) 54. BusinessDictionary.com [online]. BusinessDictionary.com [cit. 2016-06-07]. Dostupné v archivu pořízeném dne 2016-06-20. 55. www.paulgraham.com [online]. www.paulgraham.com [cit. 2016-06-06]. Dostupné online. 56. www.worldenglishnews.com [online]. Dostupné online. 57. Startupxplore Blog - The blog for startups and investors [online]. Startupxplore Blog - The blog for startups and investors, 2014-10-09 [cit. 2016-06-07]. Dostupné online. (anglicky) 58. LEE, Aileen. TechCrunch [online]. [cit. 2016-06-07]. Dostupné v archivu pořízeném dne 2019-12-09. 59. Skočit nahoru k:a b GRAPHICS, WSJ.com News. WSJ [online]. WSJ [cit. 2016-06-07]. Dostupné online. 60. VentureBeat [online]. VentureBeat [cit. 2016-06-07]. Dostupné online. 61. Startup roku 2018: Prvenství obhájilo Kiwi, na druhém místě je překvapení. Forbes [online]. 2018-06-25 [cit. 2020-02-14]. Dostupné online. 62. KRSTANOV, Zdravko. Česko má třetího jednorožce. Miliardovou firmu Mews postavil filozof [online]. 2024-03-04 [cit. 2024-10-12]. Dostupné online. 63. Bell D. The coming of post-industrial society: A venture of social forecasting. — N.Y.: Basic Books, 1973, ISBN 0-465-01281-7 64. Nesterenko S., Kutlina I., Montrin I. Startup projects in the development of small business in Ukraine // Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula. 2017. 2(52). P.154-162 65. Tsalko, T., Nevmerzhytska, S., Didenko, Y., Kharchenko, T., & Bondarenko, S. Optimization of goods implementation on the basis of development of business process re-engineering // Journal of Management Information and Decision Sciences. 2020. 23(2), P.42-48 66. Ferguson L. A Business Model for Success – and for Good : Interview with Neil Blumenthal. Tufts Now. 2019. April, 4. URL: https://now.tufts.edu/articles/business-model-success-and-good (accessed: 02.05.2019). 67. Graham P. Startup equals Growth : Want to Start a Startup? URL: http://www.paulgraham.com/growth.html (accessed: 02.05.2019). 68. Robehmed N. What Is A Startup? Forbes. 2013. December 16. URL: https://www.forbes.com/sites/natalierobehmed/2013/12/16/ what-is-a startup/#33d0e540440c (accessed: 02.05.2019). 69. Marmer М. The Startup Revolution Series – Part 3: The Rise of the Startup. Startup Compass. 2015. February 14. URL: https://blog.startup- (accessed: 03.05.2019). genome.com/the-startup-revolution-series-part3-the-rise-of-the-startup (accessed: 03.05.2019). 70. Stahl, S.A., 2002. Different strokes for different folks? In: L. Abbeduto, ed.Taking sides: Clashing on controversial issues in educational psychology. Guilford:McGraw-Hill. pp.98-107. |
Appears in Collections: | 015 - "Професійна освіта" (Магістри) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2024_M_015-23M-01_Sharapov_A_Ye.pdf Restricted Access | 689.54 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.