Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63712
Title: Туристичний продукт як основа формування конкурентоспроможності туристичного бізнесу
Other Titles: Tourist product as a basis for the competitiveness of the tourism business
Authors: Філіпова, Вікторія Ліліанівна
Keywords: туристичний продукт;конкурентоспроможність туристичного бізнесу;туристичні послуги;туристичний ринок;споживчі потреби;tourist product;competitiveness of tourism business;tourism services;tourism market;consumer needs
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Філіпова В. Л. Туристичний продукт як основа формування конкурентоспроможності туристичного бізнесу. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. 2024. № 6. С. 27-31.
Series/Report no.: Актуальні проблеми інноваційної економіки та права;№ 6
Abstract: Статтю присвячено вивченню засад забезпечення конкурентоспроможності туристичного бізнесу, зокрема через формування ефективного туристичного продукту. Мета статті – аналіз, систематизація та узагальнення теоретико-методичних засад забезпечення конкурентоспроможності туристичного бізнесу та обґрунтування структури туристичного продукту, яка б відповідала сучасним викликам і потребам ринку. У статті представлено комплексне дослідження туристичного продукту як ключового елементу конкурентоспроможності туристичного бізнесу. Дослідження джерел літератури дозволило провести аналіз концепцій і визначень туристичного продукту, наведено офіційні трактування цього поняття згідно з міжнародними і національними нормативними актами. Визначено, що туристичний продукт – це суспільно-корисний результат діяльності туристичного бізнесу у сфері туризму, який постачається у матеріальній та нематеріальній формі, задовольняє соціальні, естетичні, культурні, духовні та фізіологічні потреби споживачів-туристів, і спільно виробляється суб’єктами туристичного бізнесу та споріднених секторів – транспорту, торгівлі, культури, комунікації, на основі використання туристичних, природних, географічних інфраструктурних, людських, економічних та інших чинників і ресурсів дестинації. У дослідженні обґрунтовано значення туристичного продукту для реалізації туристичного потенціалу дестинації та економічного потенціалу суб’єктів туристичного ринку. Виявлено основні характеристики туристичного продукту, такі як його комплексність, варіативність та незавершеність до моменту закінчення терміну його споживання. Наведено класифікацію видів туристичних продуктів, серед яких інтегрований, одиничний, основний, частковий та комплексний. Дослідження дозволило виявити взаємозв’язок між складовими туристичного продукту, такими як туристичні ресурси, транспортування, розміщення та сервісні послуги, та їх впливом на конкурентоспроможність туристичного бізнесу. Зазначено, що туристичний продукт є не лише сукупністю матеріальних і нематеріальних послуг, а й комплексом емоційних і психологічних складових, які створюють унікальний досвід для туристів. Обґрунтовано важливість гнучкості пропозиції та асортименту туристичних продуктів для задоволення різноманітних потреб туристів.
The article is devoted to the study of the foundations for ensuring the competitiveness of the tourism business, particularly through the formation of an effective tourist product. The purpose of the article is to analyze, systematize, and summarize the theoretical and methodological foundations for ensuring the competitiveness of the tourism business and to justify the structure of a tourist product that meets modern challenges and market needs. The article presents a comprehensive study of the tourist product as a key element of the competitiveness of the tourism business. A literature review enabled an analysis of the concepts and definitions of the tourist product, with official interpretations of this concept provided according to international and national regulatory acts. It is determined that a tourist product is a socially beneficial result of the activities of the tourism business in the field of tourism, provided in both material and non-material forms, satisfying the social, aesthetic, cultural, spiritual, and physiological needs of tourist consumers, jointly produced by the tourism business entities and related sectors—transport, trade, culture, communication—based on the use of tourist, natural, geographical, infrastructural, human, economic, and other factors and resources of the destination. The study substantiates the significance of the tourist product in realizing the tourism potential of a destination and the economic potential of tourism market entities. The main characteristics of the tourist product are identified, such as its complexity, variability, and incompleteness until the end of its consumption period. A classification of types of tourist products is presented, including integrated, single, core, partial, and complex products. The study reveals the interconnection between the components of the tourist product, such as tourist resources, transportation, accommodation, and service offerings, and their impact on the competitiveness of the tourism business. It is noted that the tourist product is not just a combination of material and non-material services but also a complex of emotional and psychological components that create a unique experience for tourists. The importance of flexibility in the offer and assortment of tourist products to meet the diverse needs of tourists is justified.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63712
ISSN: 2524-0455
Appears in Collections:Випуск 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apie_2024_6_7.pdf247 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.