Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62379
Title: Розробка стратегії корпоративної соціальної відповідальності для підвищення конкурентоспроможності підприємства
Other Titles: Development of a corporate social responsibility strategy to improve the company`s competitiveness
Authors: Коваленко, Артем Миколайович
metadata.dc.contributor.advisor: Зубков, Сергій Олександрович
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра економіки та бізнесу
Keywords: корпоративна соціальна відповідальність;конкурентоспроможність;стратегія;стейкхолдери;сталий розвиток;соціальна відповідальність;екологічна відповідальність;етика бізнесу;corporate social responsibility;competitiveness;strategy;stakeholders;sustainable development;social responsibility;environmental responsibility;business ethics
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Коваленко А. М. Розробка стратегії корпоративної соціальної відповідальності для підвищення конкурентоспроможності підприємства: кваліфікаційна робота магістра: спец. 073 – Менеджмент; наук. кер. С. О. Зубков. Харків: ДБТУ, 2024. 82 с.
Abstract: У сучасних умовах корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) стає важливим фактором забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Це обумовлено зростаючими очікуваннями суспільства щодо соціально відповідальної поведінки бізнесу, посиленням уваги до екологічних проблем та необхідністю забезпечення сталого розвитку. КСВ дозволяє підприємствам не лише покращити свою репутацію та взаємовідносини зі стейкхолдерами, але й досягти значних економічних вигід через підвищення лояльності споживачів, залучення та утримання талановитих працівників, зниження ризиків та доступ до нових ринків. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування та розробка практичних рекомендацій щодо формування стратегії корпоративної соціальної відповідальності для підвищення конкурентоспроможності підприємства. Об'єктом дослідження є процес формування та реалізації корпоративної соціальної відповідальності на підприємстві. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти розробки стратегії корпоративної соціальної відповідальності для підвищення конкурентоспроможності підприємства. У роботі досліджено теоретичні основи КСВ, її сутність, основні принципи та елементи, а також вплив на конкурентоспроможність підприємства; проведено аналіз діяльності підприємства, його фінансово-економічних показників та оцінку поточного стану КСВ на підприємстві; розроблено стратегічні цілі КСВ та запропоновано програми і заходи з їх реалізації на підприємстві.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62379
metadata.dcterms.references: 1.Abdullah, M., Ashraf, S., & Sarfraz, M. (2017). The organizational identification perspective of csr on creative performance: the moderating role of creative self-efficacy. Sustainability, 9(11), 2125. https://doi.org/10.3390/su9112125 2.Amri, F., Das, A., & Ben‐Ayed, O. (2019). The impact of perceived corporate social responsibility on employee engagement: the case of Qatar. Business Strategy & Development, 2(3), 180-191. https://doi.org/10.1002/bsd2.52 3.Baker-Shelley, A., Zeijl-Rozema, A., & Martens, P. (2017). A conceptual synthesis of organisational transformation: how to diagnose, and navigate, pathways for sustainability at universities? Journal of Cleaner Production, 145, 262-276. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.01.026 4.Barakat, S., Isabella, G., Boaventura, J., & Mazzon, J. (2016). The influence of corporate social responsibility on employee satisfaction. Management Decision, 54(9), 2325-2339. https://doi.org/10.1108/md-05-2016-0308 5.Baruah, L. (2021). The impact of corporate social responsibility on reputation: a study on top 100 companies operating in India. Metamorphosis, 20(2), 99-105. https://doi.org/10.1177/09726225211051866 6.Baruah, L. (2022). Can csr impact the reputation of a company? from the eyes of different stakeholders. Jindal Journal of Business Research, 11(2), 133-144. https://doi.org/10.1177/22786821221127673 7.Chepeliuk, M. & Harkusha, V. (2021). Corporate social responsibility as a strategic aspect of achieving financial stability of a business. Development Management, 18(4), 19-29. https://doi.org/10.21511/dm.18(4).2020.03 8.Crotty, J. & Holt, D. (2021). Towards a typology of strategic corporate social responsibility through camouflage and courtship analogies. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 28(3), 980-991. https://doi.org/10.1002/csr.2123 9.Demianchuk, M. & Yedakina, M. (2019). An econometric model of the dependence of deductions on social payments of enterprises and their financial results. Modern Economics, 17(1), 68-79. https://doi.org/10.31521/modecon.v17(2019)-12 10.Du, S., Bhattacharya, C., & Sen, S. (2010). Maximizing business returns to corporate social responsibility (csr): the role of csr communication. International Journal of Management Reviews, 12(1), 8-19. https://doi.org/10.1111/j.1468-2370.2009.00276.x 11.Enginkaya, E. and Köse, G. (2022). Çalişanlarin kurumsal sosyal sorumluluk algisinin müşteri̇ odaklilik ve alginan performans i̇le i̇li̇ şki̇si̇ ni̇n i̇ ncelenmesi̇ . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 851-870. https://doi.org/10.30798/makuiibf.912775 12.Fang, M., Fan, P., Nepal, S., & Chang, P. (2021). Dual-mediation paths linking corporate social responsibility to employee’s job performance: a multilevel approach. Frontiers in Psychology, 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.612565 13.Fedotova, I. (2023). Systemic-innovative approach to corporate governance: aspects of sustainable development and time management. Economics of the Transport Complex, (42), 68. https://doi.org/10.30977/etk.2225-2304.2023.42.68 14.Hasan, I., Kobeissi, N., Liu, L., & Wang, H. (2016). Corporate social responsibility and firm financial performance: the mediating role of productivity. Journal of Business Ethics, 149(3), 671-688. https://doi.org/10.1007/s10551-016-3066-1 15.Ismail, M. (2023). Employee perceptions of csr: a multifaceted analysis. BBE, 12(4), 96-107. https://doi.org/10.61506/01.00087 16.Jayawardhana, K. (2021). Open innovation orientation and sustainability of smes: do entrepreneurial orientation and resource bricolage matter?. Journal on Innovation and Sustainability RISUS, 11(4), 127-146. https://doi.org/10.23925/2179-3565.2020v11i4p127-146 17.Jung, N. and Seock, Y. (2016). The impact of corporate reputation on brand attitude and purchase intention. Fashion and Textiles, 3(1). https://doi.org/10.1186/s40691-016-0072-y 18.Kakkar, S., Kuril, S., Singh, S., Saha, S., & Dugar, A. (2022). The influence of remote work communication satisfaction and csr association on employee alienation and job satisfaction: a moderated-mediation study. Information Technology and People, 36(5), 1810-1834. https://doi.org/10.1108/itp-01-2021-0030 19.Kamyshnykovа, E. (2020). Development of corporate social responsibility concept: evolution and modern trends. Efektyvna Ekonomika, (3). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.3.59 20.Karpuk, Z., Krupskyi, O., & Otoo, F. (2023). Prospects for the development of social responsibility based on the experience of global pharmaceutical companies. Scientific Notes of the University KROK, (1), 136-151. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-9-136-151 21.Khalina, V. & Васильева, Т. (2019). Social responsibility as the main component of enterprise customer orientation. Investytsiyi Praktyka Ta Dosvid, (18), 53. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.18.53 22.Kongjue, Z. (2024). Ethical leadership and corporate social responsibility: a comprehensive review. IJABMR, 1(03), 01-07. https://doi.org/10.62674/ijabmr.2024.v1i03.001 23.Koro, E. & Jusufi, S. (2023). The role of corporate social responsibility in consumer trust and perception of company image. Prizren Social Science Journal, 7(1), 24-32. https://doi.org/10.32936/pssj.v7i1.407 24.Kun-Hsiang, T. (2020, November). Corporate social responsibility (CSR)–A Key Factor to an Organization’s Success. In Proceeding of Japan International Business and Management Research Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 49-53).https://doi.org/10.31098/jibm.v1i1.217 25.Kytsak, Т. (2019). Social responsibility as a factor in ensuring the competitiveness of a business organization. Social and Labour Relations Theory and Practice, 8(2), 27-34. https://doi.org/10.21511/slrtp.8(2).2018.03 26.Latapí, M., Jóhannsdóttir, L., & Davíðsdóttir, B. (2019). A literature review of the history and evolution of corporate social responsibility. International Journal of Corporate Social Responsibility, 4(1). https://doi.org/10.1186/s40991-018-0039-y 27.Lee, S. (2016). How can companies succeed in forming csr reputation?. Corporate Communications an International Journal, 21(4), 435-449. https://doi.org/10.1108/ccij-01-2016-0009 28.Liu, M., Lin, C., Chen, M., Chen, P., & Chen, K. (2019). Strengthening knowledge sharing and job dedication. Leadership & Organization Development Journal, 41(1), 73-87. https://doi.org/10.1108/lodj-06-2019-0278 29.Maksymova, Yu. О. (2024). Current status and prospects enhancing collaboration between higher education institutions and businesses through preliminary training. Educational Analytics of Ukraine, (1), 84-95. https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-1-84-95 30.Malinovska, O. and Sebestyanovych, I. (2019). Corporate social responsibility of business as a factor of sustainable development of socioeconomic systems of different level. Young Scientist, 11(75). https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-11-75-116 31.Malynovska, Yu., & Zaremba, N. (2023). Problems of development of cooperation between Ukrainian enterprises and stakeholders in the context of increasing the efficiency of foreign economic activity. Black Sea Economic Studies, (83). https://doi.org/10.32782/bses.83-12 32.MHP (2023). Group annual report and accounts 2023. URL: https://api.next.mhp.com.ua/images/51d31/2ef40/3472df60ca4e.pdf 33.Naim, S. (2023). The relationship between corporate social responsibility and employee satisfaction with the business performance of beverage companies in West Java. West Science Interdisciplinary Studies, 1(05), 58-67. https://doi.org/10.58812/wsis.v1i05.74 34.Nelke, M. (2012). Strategic goals, measurement and evaluation. Elsevier BV, 89-103. https://doi.org/10.1016/b978-1-84334-661-6.50006-1 35.Ng, T., Yam, K., & Aguinis, H. (2018). Employee perceptions of corporate social responsibility: effects on pride, embeddedness, and turnover. Personnel Psychology, 72(1), 107-137. https://doi.org/10.1111/peps.12294 36.Omofowa, M., Omofowa, S., Nwachukwu, C., & Nguyen, X. (2021, June). Relationship between business ethics and corporate social responsibility of listed manufacturing companies in Nige. In Proceedings of the First International Conference on Computing, Communication and Control System, I3CAC 2021. https://doi.org/10.4108/eai.7-6-2021.2308604 37.Osagie, E., Wesselink, R., Blok, V., Lans, T., & Mulder, M. (2014). Individual competencies for corporate social responsibility: a literature and practice perspective. Journal of Business Ethics, 135(2), 233-252. https://doi.org/10.1007/s10551-014-2469-0 38.Pasko, O., Lagodiienko, N, Kudlaieva, N., Riabenko, L., & Gerasymenko, N. (2022). Does corporate governance moderate the effect of corporate social responsibility on a firm’s financial performance?. Problems and Perspectives in Management, 20(4), 588-601. https://doi.org/10.21511/ppm.20(4).2022.44 39.Petrenko, O., Aime, F., Ridge, J., & Hill, A. (2015). Corporate social responsibility or CEO narcissism? CSR motivations and organizational performance. Strategic Management Journal, 37(2), 262-279. https://doi.org/10.1002/smj.2348 40.Pohuda, N. and Pavkovska, К. (2019). Implementation of the principles of corporate social responsibility in the activities of tourism enterprises. Efektyvna Ekonomika, (6). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.6.30 41.Riahi, R. (2024). How important is csr commitment in shaping corporate reputation?. International Journal of Professional Business Review, 9(4), e04672. https://doi.org/10.26668/businessreview/2024.v9i4.4672 42.Roeck, K., Akremi, A., & Swaen, V. (2016). Consistency matters! how and when does corporate social responsibility affect employees’ organizational identification?. Journal of Management Studies, 53(7), 1141-1168. https://doi.org/10.1111/joms.12216 43.Rуzhаkov, D., Vakolyuk, A., Fedorova, I., Revunov, O., & Gizhko, A. (2020). Determining the features of system-forming factors of value-oriented management in construction projects. Management of Development of Complex Systems, 0(43), 182-191. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.43.182-191 44.Serpeninova, Y., Makarenko, I., Oleksich, Z., & Horodetska, M. (2022). Problems and prospects of the development of integrated reporting for sustainable development. Journal of Innovations and Sustainability, 6(3), 05. https://doi.org/10.51599/is.2022.06.03.05 45.Smyrnova, I. and Chemerys, Y. (2020). Conceptual basis for the formation of corporate social responsibility. Pryazovskyi Economic Herald, (3(20)). https://doi.org/10.32840/2522-4263/2020-3-34 46.Terebii, A. (2020). Systematization of international standards of corporate social responsibility. Efektyvna Ekonomika, (9). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.153 47.Ullah, I., Hameed, R., Kayani, N., & Fazal, Y. (2019). Ceo ethical leadership and corporate social responsibility: examining the mediating role of organizational ethical culture and intellectual capital. Journal of Management & Organization, 28(1), 99-119. https://doi.org/10.1017/jmo.2019.48 48.Vahdati, H., Mousavi, N., & Tajik, Z. (2015). The study of consumer perception on corporate social responsibility towards consumers attitude and purchase behavior. Asian Economic and Financial Review, 5(5), 831-845. https://doi.org/10.18488/journal.aefr/2015.5.5/102.5.831.845 49.Zubachova, V. and Urusova, Z. (2020). Principles of corporate social responsibility as a factor of forming competitive advantages of an organization. Business Navigator, (1(57)). https://doi.org/10.32847/business-navigator.57-22 50.Zubyk, S. (2018). Corporate pensions and prospects for its development in Ukraine. Ukrainian Society, 2018(2), 144-161. https://doi.org/10.15407/socium2018.02.144 51.Zvarych, R., Homotiuk, V., Rivilis, I., & Deyneka, Y. (2022). Risk management of digital transformation under pandemic. Herald of Economics, (2), 142-156. https://doi.org/10.35774/visnyk2022.02.142 52.Андріяш, В. (2023). Теоретичні підходи до змісту та сутності поняття «соціальна відповідальність». Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адміністрування, (3), 31-36. https://doi.org/10.32782/tnu-2663-6468/2023.3/06 53.Берданова, О. (2024). Соціальна відповідальність бізнесу та її вплив на економічний розвиток. Наукові Перспективи, (3(45)). https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-3(45)-497-509 54.Борко, Т. (2023). Соціальна відповідальність : становлення та історична генеза розвитку. Вісник Науки Та Освіти, (10(16)). https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-10(16)-386-395 55.Ваніна, Ю. and Косенко, А. (2021). Концептуальні аспекти соціальної відповідальності бізнесу та перспективи її практичної реалізації в Україні. Theory and Practice of Public Administration, 2(73), 76-85. https://doi.org/10.34213/tp.21.02.08 56.Ведерніков, М., Базалійська, Н., Волянська-Савчук, Л., Вознюк , Р., & Клімас, В. (2024). Формування та розвиток корпоративної культури сучасному бізнес-середовищі підприємства. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 330(3), 157-164. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-330-23 57.Грицаєнко, М. (2021). Роль соціального капіталу аграрного підприємства в імплементації засад корпоративної соціальної відповідальності. Економіка АПК, 319(5), 17-29. https://doi.org/10.32317/2221-1055.202105017 58.Долгова, Д. (2023). Корпоративна соціальна відповідальність: сучасні світові тренди. Efektyvna Ekonomika, (5). https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.5.33 59.Качула, С. (2024). Організаційно-фінансовий механізм управління соціальною відповідальністю агробізнесу та фактори впливу на його ефективність. Проблеми Сучасних Трансформацій Серія Економіка Та Управління, (11). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-11-04-10 60.Кирчата, І. and Шершенюк, О. (2023). Розробка стратегії розвитку підприємництва на засадах esg-орієнтирів. Проблеми І Перспективи Розвитку Підприємництва, (30), 194-203. https://doi.org/10.30977/ppb.2226-8820.2023.30.194 61.Ковальчук, О. & Салюк, М. (2015). Дослідження лідерства та соціальної відповідальності в українських бізнес-організаціях: регресійний аналіз. Вісник Дніпропетровського Університету. Серія Психологія, 21(9/1). https://doi.org/10.15421/101506 62.Лінгур, Л. (2023). Роль корпоративної соціальної відповідальності у формуванні стратегії розвитку підприємства: сучасний підхід. Економіка та суспільство, (49). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-11 63.Малахова, Ю. А., & Мироненко, Д. А. (2021). Корпоративна соціальна відповідальність як конкурентна перевага підприємства на міжнародному ринку. Scientific Bulletin of PUET. Economic Sciences, (1 (101)). https://doi.org/10.37734/10.37734/2409-6873-2021-1-9 64.Малиновська, Ю. (2024). Вплив корпоративної культури на мотивацію співробітників. Investytsiyi Praktyka Ta Dosvid, (7), 161-166. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.7.161 65.Мостенська, Т. (2023). Теоретичні підходи до визначення корпоративної соціальної відповідальності. Наукові Інновації Та Передові Технології, (12(26)). https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-12(26)-200-215 66.МХП (2023) Стратегія соціальної стійкості в корпоративній соціальній відповідальності. URL: https://mhp.com.ua/uk/stalyy-rozvytok/korporatyvna sotsialna-vidpovidalnist 67.Обріза, О. (2024). Корпоративна відповідальність та сталість в бізнесі: збалансований підхід до прибутку та соціальних цінностей. Економіка та суспільство, (59). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-150 68.Огінок, С., Когут, М., & Когут, А. (2024). Етика та корпоративна соціальна відповідальність у міжнародному бізнесі. Київський економічний науковий журнал, (4), 171-176. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-4-24 69.Онищук, Н. (2023). Формування методики взаємодії корпорації із ключовими стейкхолдерами. Проблеми Сучасних Трансформацій Серія Економіка Та Управління, (9). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-9-04-13 70.Петренко, А. (2016). Мaркування готової продукції як складова частина інформаційного забезпечення маркетингової діяльності підприємств овочепродуктового підкомплексу. Agricultural and Resource Economics International Scientific E-Journal, 2(1), 86-95. https://doi.org/10.51599/are.2016.02.01.07 71.Прокопенко, К. (2022). Управління брендом на основі моделі залежності купівельного наміру від «національної відповідальності». Bulletin of Sumy National Agrarian University, (1 (91)), 74-81. https://doi.org/10.32782/bsnau.2022.1.10 72.Ревенко, А. Д. (2022). Концептуальні засади реалізації глобальної економічної справедливості у ХХІ столітті. Міжнародні Відносини Теоретико-Практичні Аспекти, (9), 141-155. https://doi.org/10.31866/2616-745x.9.2022.265456 73.Реслер, М. (2024). Соціальна відповідальність як інструмент маркетингової стратегії. Економіка та суспільство, (64). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-118 74.Савченко, Н. and Іванчук, М. (2022). Дослідження відповідальності як загальної компетенції у студентів педагогічних спеціальностей. Problems of Modern Psychology, (2), 93-100. https://doi.org/10.26661/2310-4368/2022-2-11 75.Салун, М. М., & Константиновський, Л. Л. (2021). Корпоративна соціальна відповідальність: тлумачення в україні та за кордоном. Підприємництво і торгівля. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2021-31-08 76.Славков, М. (2023). Вплив інноваційного менеджменту на конкурентоспроможність підприємств у сучасному світі. Економіка та суспільство, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-95 77.Сова, О. (2024). Тенденції дослідження управління ризиками підприємства: бібліометричний аналіз. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-148 78.Стоянець, Н. and Ткаченко, В. (2023). Корпоративна соціальна відповідальність та прибутковість компаній: концепція модерувальної функції репутації фірми та доступу до капіталу. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (1 (93)), 46-51. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.1.9 79.Ткач, В. and Пічугіна, М. (2019). Система заходів з підвищення рівня корпоративної соціальної відповідальності та конкурентоспроможності підприємства на міжнародному ринку. Modern Engineering and Innovative Technologies, (23-02), 3-8. https://doi.org/10.30890/2567-5273.2022-23-02-005 80.Харченко, T. & Стоянець, Н. (2023). Екологічні складові в системі менеджменту корпоративної соціальної відповідальності. Economy and Society, (48). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-92 81.Харчук, В., Лема, Г., & Лісович, Т. (2022). Розвиток бізнес моделі гармонійного розвитку «Канвас». Наука І Техніка Сьогодні, (12(12)). https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-12(12)-71-86 82.Харчук, В., Чернобай, Л., & Рябічіна, Ю. (2021). Корпоративна соціальна відповідальність вітчизняних компаній: особливості імплементації та розкриття інформації. Підприємництво та торгівля, (28), 103-110. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2021-28-16 83.Шиманська, О. and Петрук, Х. (2021). Нормативно-правове регулювання соціальної відповідальності бізнесу в україні. Економіка та суспільство, (34). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-92 84.Штирьов, О. (2023). Корпоративна та соціальна відповідальність як управлінська концепція у працях зарубіжних дослідників. Investytsiyi Praktyka Ta Dosvid, (19), 137-142. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2023.19.137 85.Юрчик, І. (2023). Перспективи розвитку корпоративної соціальної відповідальності страхового бізнесу в Україні. Економіка та суспільство, (55). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-53 86.Яценко, В. (2023). Забезпечення мотивації соціальної відповідальності закладів вищої освіти під час структурних змін. Journal of Strategic Economic Research, (2), 60-68. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.2.7
Appears in Collections:073 - "Менеджмент" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_M_412_073-BA-23m-03_Kovalenko_A_M.pdf
  Restricted Access
873.58 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.