Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62378
Title: Розробка стратегії ціноутворення для підвищення ефективності діяльності підприємства
Other Titles: Development of a pricing strategy to increase the efficiency of the enterprise
Authors: Анохін, Олексій Ігорович
metadata.dc.contributor.advisor: Смірнова, Поліна Василівна
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра економіки та бізнесу
Keywords: стратегія ціноутворення;підприємство;ефективність;цінова політика;конкурентне середовище;pricing strategy;enterprise;efficiency;price policy;competitive environment
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Анохін О. І. Розробка стратегії ціноутворення для підвищення ефективності діяльності підприємства: кваліфікаційна робота магістра: спец. 073 – Менеджмент; наук. кер. П. В. Смірнова. Харків: ДБТУ, 2024. 70 с.
Abstract: В умовах жорсткої конкуренції, економічної нестабільності та зростаючих вимог споживачів, правильна стратегія ціноутворення стає ключовим елементом успішної діяльності будь-якого підприємства. Ціна є одним із основних факторів, що впливають на ринкову позицію компанії, її прибутковість та конкурентоспроможність. Метою дослідження є розробка ефективної стратегії ціноутворення для підприємства, яка сприятиме підвищенню його рентабельності, конкурентоспроможності та загальної ефективності діяльності на ринку. Об’єктом дослідження є процес розробки стратегії ціноутворення на підприємстві. Предметом дослідження є науково-методичні засади та практичний інструментарій, щодо розробки стратегії ціноутворення для підвищення ефективності діяльності підприємства. У роботі розглядаються поняття ціна, її функції та загальні принципи ціноутворення на підприємстві, стратегія і тактика управління цінами на підприємстві, здійснено аналіз ефективності цінової політики підприємства, запропоновано методичні підходи до розробки ефективної стратегії ціноутворення на підприємстві. Розроблені рекомендації щодо стратегії ціноутворення допоможуть керівникам підприємства приймати обґрунтовані рішення щодо встановлення оптимальних цін, що сприятиме підвищенню прибутковості, збільшенню ринкової частки та загальній ефективності діяльності
URI: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62378
metadata.dcterms.references: 1. 12 types of pricing strategies to meet your business goals. URL: https://business.yelp.com/grow/types-of-pricing-strategies. 2. Petty W. Quantulumcunque concerning Money. Michigan: EEBO Editions, ProQuest, 2011. 24 р. 3. Pricing strategy guide: How to choose one for your business. 2022. URL: https://quickbooks.intuit.com/r/pricing-strategy/6-different-pricing-strategies which-is-right-for-your-business. 4. Pricing Strategy: Definitions, Types of Strategies, Examples, & Tactics. 2022. URL: https://coschedule.com/marketing/marketing-mix/pricing-strategy. 5. Product Pricing Strategies for Retail. 2022. URL: https://www.shopify.com/blog/pricing-strategies. 6. The 5 most common pricing strategies. URL: https://www.bdc.ca/en/articles tools/marketing-sales-export/marketing/pricing-5-common-strategies. 7. The Pricing Strategy Guide: Choosing Pricing Strategies That Grow (not sink) Your Business. 2021. URL: https://www.profitwell.com/recur/all/pricing strategy-guide. 8. Torrens R. An Essay on the Production of Wealth: With an Appendix, in Which the Principles of Political Economy Are Applied to the Actual Circumstances of This Country. London: Forgotten Books, 2018. 466 р. 9. Антошкіна Л. І. Ціноутворення та управління ціновою політикою: підручн. Донецьк : Юго-Восток, 2011. 322 с. 10.Алієва Л. Р., Кривов’язюк І. В. Інноваційний менеджмент: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2020. 272 с. 11.Афанасьєв М.В. Стратегія підприємства: навч.-метод. посіб. Харків. нац. екон. ун-т : ІНЖЕК . 2021. 269 с. 12.Балабанова Л.В. Маркетинг підприємства: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 612 с. 13.Балабанова Л.В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: Навч. посіб. для вищ. навч. закл.Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського; Шк. маркетинг. менеджменту: Професіонал . 2021. 443 с. 14.Балабанова Л.В., Германчук А.М. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика: Навч. посіб. для вищ. навч. закл., Школа маркетингового менеджменту: Професіонал. 2022. 287 с. 15.Бєлявцев М.І. Маркетинг: Навч. посіб. для вищ. навч. закл. Донец. нац. ун т: ЦНЛ. 2022. 325 с. 16.Вартанян В.М. Методи ціноутворення: теорія і практикум навч. посіб. «Харк. авіац. ін-т». Х. : ХАІ, 2010. 224 с. 17.Власова Н. Ідентифікація типів та оцінка ефективності цінової політики підприємств торгівлі. «Економіка», 2010. Випуск №7. К., 2010. С. 13-17. 18.Геєць В. М. Стратегія економічного розвитку України. Харків : Консалтингова компанія, 2019. 420 с. 19.Дубницький В.І., Жукова О.В. Трансфертне ціноутворення: навч. посіб. Київ: Дебет Кредит, 2013. 480 с. 20.Дугіна С.І. Цінова політика: навч. Посібник. Київський національний економічний ун-т. К. : КНЕУ, 2005. 392 с. 21.Іванілов О.С. Економіка підприємства. 2-ге видання: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2019. 728 с. 22.Кейнс Дж. М. Загальна теорія зайнятості, відсотка і грошей. Львів : Апріорі, 2016. 415 с. 23.Клівець П.Г. Стратегія підприємства: Навч. посіб.: Академвидав. 2021. 319 с. 24.Колесников О. В. Ціноутворення: навч. посіб. 4-те вид. перероб. та доп. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 157 с. 25.Котлер Ф. Основи маркетингу. Київ : Видавничий дім, 2021. 760 с. 26.Литвиненко Я.В. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. для студ. екон. спец. К. : Знання, 2010. 294 с 27.Мазур О.Є. Ринкове ціноутворення: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 480с. 28.Мазур О.Є. Ринкове ціноутворення: Навч. Посібник. К.: Центр учбової літератури, 2012. 480 с. 29.Марцин, В.С. Особливості формування цінової стратегії підприємства та оцінка етапів її моніторингу. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2013. Вип. 1 (99). С. 432-441. 30.Мастюк Д.О. Метод орієнтації на попит у ціновій політиці підприємства. Ефективна економіка. 2014. №4 31.Окландер М.А. Маркетингова цінова політика: навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури, 2012. 240 с. 32.Портер М. Конкуренція: стратегічні підходи. Київ: Наш формат, 2019. 550 с. 33.Рікардо Д. Принципи політичної економії та оподаткування. Київ: Дух і Літера, 2015. 500 с. 34.Скрипник М. І. Життєвий цикл і методи калькулювання за стадіями. Вісник ЖТДУ. 2023. №5. С 151-153. 35.Скуртол, С.Д. Методика ціноутворення в системі маркетингу. Механізм регулювання економіки. 2010. № 3. Т.2. С. 81-86. 36.Сміт А. Багатство народів. Дослідження про природу та причини добробуту націй. Київ : Наш формат, 2018. 722 с. 37.Сміт А. Багатство народів. Дослідження про природу та причини добробуту націй. Київ : Наш формат, 2018. 722 с. 38.Смольнякова Н.М. Цінова політика підприємств : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни для студ. спец. 7.050107 «Економіка підприємства» Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. Х. : ХДУХТ, 2010. 120 с. 39.Соколов М., Горлач М., Гущенко В. Економічна теорія. навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 532с. 40.Татьянич Л. С. Принципи ефективної цінової політики підприємства. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2015. №4(32). С.71-75. 41.Тимофеєв В.М. Теоретико-методичні підходи щодо формування ціни підприємства. Проблеми економіки. 2012. № 4. С. 141-145. 42.Тульпа І.А., Сумець О.М. Інноваційна стратегія: Навч. посіб. для вищ. навч. закл. Студцентр. 2021. 202 с. 43.Філіпенко О. Сучасна економіка України: проблеми та перспективи. Київ : КНЕУ, 2020. 350 с. 44.Фрідман М. Капіталізм і свобода. Київ : Основи, 2017. 320 с. 45.Цінова стратегія. Як оцінити продукт або послугу, щоб збільшити продажі? 2020. URL: https://mavr.ua/ua/tsenovaya-strategiya. 46.Чичуліна К. В., Метелиця А. С. Впровадження сучасних методів ціноутворення на сільськогосподарських підприємствах. Ефективна економіка. 2015. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4442 47.Чукурна О.П. Особливості державного регулювання політики ціноутворення в Україні. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. Випуск 3 (50). Ч. 2. С. 220-227
Appears in Collections:073 - "Менеджмент" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_М_412_073-BA-23m-03_Anokhin О_І.pdf
  Restricted Access
1.3 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.