Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/62116
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKotko, Yana-
dc.contributor.authorAndrosova, Tatyana-
dc.contributor.authorKulinich, Oksana-
dc.date.accessioned2025-01-29T16:16:39Z-
dc.date.available2025-01-29T16:16:39Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationKotko Yа., Androsova T., Kulinich O. Modern interrelation of formal, non-formal and informal education in higher education institutions. Грааль науки. Вінниця: ГО «Європейська наукова платформа», НУ «Інститут науково-технічної інтеграції та співпраці». 2024. № 47. Р. 67-77.uk_UA
dc.identifier.issn2710–3056-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/62116-
dc.description.abstractThe article examines the peculiarities of formal, non-formal and informal education in higher education institutions. The category-conceptual analysis of the concepts of «non-formal» and «informal» education is presented. The characteristics of non-formal education of students of Ukrainian higher education institutions and other countries of the world are reflected. The interrelation of formal, non-formal and informal education in the context of the HEI activity is analyzed. The modern algorithm of recognition of learning outcomes obtained through non-formal and informal education in higher education institutions is considered. The importance of forming a synergistic and systemic-complex effect from the combination of formal, non-formal and informal education of applicants is determined, which helps to overcome stereotypes in higher education and ensures the acquisition of high-quality competitive competencies of specialists.uk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджено особливості формальної, неформальної та інформальної освіти у ЗВО. Висвітлено категорійно-поняттєвий аналіз понять «неформальна», «інформальна» освіта. Відображена характеристика неформальної освіти здобувачів українських ЗВО та інших країн світу. Проаналізовано взаємозв’язок формальної, неформальної та інформальної освіти в контексті діяльності ЗВО. Розглянуто сучасний алгоритм визнання результатів навчання, здобутого шляхом неформальної та інформальної освіти в закладах вищої освіти. Визначена важливість формування синергетичного та системно-комплексного ефекту від поєднання формальної, неформальної та інформальної освіти здобувачів, що сприяє подоланню стереотипів в вищій освіті та забезпечує набуття високоякісних конкурентоспроможних компетенцій фахівців.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВінницяuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectformal educationuk_UA
dc.subjectnon-formal educationuk_UA
dc.subjectinformal educationuk_UA
dc.subjectprofessional competenciesuk_UA
dc.subjectforeign countriesuk_UA
dc.subjectinternational organizationsuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectформальна освітаuk_UA
dc.subjectнеформальна освітаuk_UA
dc.subjectінформальна освітаuk_UA
dc.subjectпрофесійні компетентностіuk_UA
dc.subjectзарубіжні країниuk_UA
dc.subjectміжнародні організаціїuk_UA
dc.titleModern interrelation of formal, non-formal and informal education in higher education institutionsuk_UA
dc.title.alternativeСучасний взаємозв’язок формальної, неформальної та інформальної освіти в закладах вищої освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kulinich_Hraal_nauky_2024_47_67-77.pdf275.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.