Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/5645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧебанова, Н.В.-
dc.contributor.authorРевуцька, Л.Є.-
dc.date.accessioned2022-08-25T09:48:44Z-
dc.date.available2022-08-25T09:48:44Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЧебанова Н.В. Ревуцька Л.Є. Стратегічний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємства. 215. № 1. С.72uk_UA
dc.identifier.otherУДК:339.137.2-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5645-
dc.description.abstractЦелью исследования является обоснование места и роли, а также анализ составляющих стратегического управления конкурентоспособности предприятия. Для достижения поставленной цели были определены и решены следующие задачи, отражающие логику и структуру исследования: - определить составляющие стратегического управления конкурентоспособности способностью предприятия, а именно принципы разработки стратегии; методики оценки конкурентоспособности; - разработку альтернативных адаптивных стратегий с учетом уровня конкурентоспособности; - выделить ключевые этапы стратегического управления конкурентоспособностью предприятия и их характеристика; -проанализировать стратегические решения, принимаемые при формировании конкурентной стратегии предприятия. Осуществление процесса стратегического управления конкурентоспособностью предприятий согласно рассмотренным подходом позволит обеспечить комплексность в решении проблемы формирования конкурентоспособности предприятия, повысит уровень обоснованности и логичности принятых стратегических решений.uk_UA
dc.description.abstractThe study aims to study the place and role, as well as analysis of the elements of strategic management Competitiveness company. To achieve this goal and identified following tasks reflecting the logic and structure of the study: - identify the components of strategic management competitiveness capacity enterprise, namely the principles of development strategy; methodology for assessing competitiveness; development of alternative adaptive strategies based on competitiveness; - identify key stages of strategic management competitiveness of enterprises and their characteristics; - analyze the strategic decisions made during the formation of competitive strategy. Implementation of the strategic management competitiveness of enterprises according to the approaches will provide integrated in the promotion of enterprise competitiveness, increase consistency and validity of the strategic decisions.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєваuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічні науки;№ 1-
dc.titleСтратегічний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємстваuk_UA
dc.title.alternativeA strategic approach to the management of enterprise's competitiveness.uk_UA
dc.title.alternativeСтратегический подход к управлению конкурентоспособностью предприятия.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chebanova_Revutska.pdf333.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.