Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/3459
Title: Підвищення триботехнічних властивостей поршневих кілець багатошаровим зміцненням наноструктурним покриттям: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: 05.02.04 - Тертя та зношування в машинах
Other Titles: Повышение триботехничних свойств поршневых колец многослойным упрочнением наноструктурным покрытием
Improving the tribotechnical properties of piston rings by multilayer hardening with a nanostructured coating
Authors: Мальцев, Тарас Віталійович
metadata.dc.contributor.advisor: Скобло, Тамара Семенівна
Keywords: поршневі кільця;багатошарове іонно-плазмове нанопокриття;випробування на тертя та зношування;оптико-математичний аналіз;напружений стан;дифузійні процеси;структуризація поверхонь;мікротвердість;мікрорентгеноспектральний аналіз;piston rings;multilayer ion-plasma nanocoating;friction and wear tests;optical-mathematical analysis;stress state;diffusion processes;surface structuring;microhardness;micro X-ray spectral analysis
Issue Date: 2021
Publisher: Харків
Citation: Мальцев Т. В. Підвищення триботехнічних властивостей поршневих кілець багатошаровим зміцненням наноструктурним покриттям: автореф. дис. … канд. техн. наук : 05.02.04 - Тертя та зношування в машинах ; наук. кер. Т. С. Скобло ; Харків, 2021. 21 с.
Abstract: Дисертація присвячена вивченню впливу технології зміцнення маслоз'ємних поршневих кілець двигунів спеціальної техніки багатошаровими іонно-плазмовими наноструктурними покриттями TiN/CrN, а також вибору та аналізу оптимального співвідношення Ti/Cr. Виявлено зниження їх зношування при різних швидкостях ковзання. Виконано оцінку зміни їх мікротвердості до і після випробувань. Запропонований та використаний спосіб оцінки і контролю ступеня неоднорідності напружено деформованого стану поршневих кілець до і після зміцнення іонно-плазмовим покриттям. Локальним мікрорентгеноспектральним аналізом встановлено характер зміни структури та їх складу при різних параметрах випробувань на поверхні тертя. Виконана оцінка залишкової товщини іонно плазмового покриття після експлуатації кілець. Методом оптико математичного аналізу виявлені особливості структуризації поверхні тертя
The dissertation is devoted to studying the influence of the hardening technology of oil scraper piston rings of special engines with multilayer ion-plasma nanostructured TiN/CrN coatings, also to choice and analysis of Ti/Cr optimal ratio. A decrease in the rate of their wear at various sliding speeds, which contribute to maximum changes, was revealed. An assessment of the change in their microhardness before and after the tests was performed. A method for assessing and controlling the degree of heterogeneity of the stress-strain state of piston rings before and after hardening by an ion-plasma coating is proposed and used. A local X-ray microspectral analysis revealed the nature of changes in structure and composition at various test parameters on the friction surface. Estimating the residual thickness of an ion-plasma coating after operating rings is performed. By the method of optical-mathematical analysis, the features of structuring the friction surface are described
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3459
Appears in Collections:05.02.04 – Тертя та зношування в машинах

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aref_malcev.pdf843.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.