Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/2878
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТюхтенко, Н.А.-
dc.contributor.authorБарна, М.Ю.-
dc.contributor.authorКазакова, Т.С.-
dc.date.accessioned2022-07-07T16:36:26Z-
dc.date.available2022-07-07T16:36:26Z-
dc.date.issued2021-01-30-
dc.identifier.citationТюхтенко Н.А., Барна М.Ю., Казакова Т.С. Цифровізація як чинник забезпечення нової маркетингової філософії сучасних бізнес-екосистем. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. № 1. С. 291-302.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2878-
dc.description.abstractТюхтенко Н.А., Барна М.Ю., Казакова Т.С. Цифровізація як чинник забезпечення нової маркетингової філософії сучасних бізнес-екосистем. У статті досліджено процеси клієнторієнтованої трансформації і зміни характеру товарообігу, їх залежність від технологічної інноватизації, глобалізації і цифрового характеру розвитку як економіки в цілому, так і маркетингових систем окремих бізнесі у певних бізнесекосистемах, узагальнено класифікацію інноваційних хвиль, що впливають на цифрову трансформацію економіки, охарактеризовано націленість компаній на побудову взаємин із споживачами нової якості в рамках екосистемного підходу.uk_UA
dc.description.abstractН.А. Тюхтенко, М.Ю. Барна, Т.С. Казакова. Цифровизация как фактор обеспечения новой маркетинговой философии современных бизнес-систем В статье исследованы процессы клиентоориентированной трансформации и изменения характера товарооборота, их зависимость от технологической инноватизации, глобализации и цифрового характера развития экономики как в целом, так и маркетинговых систем отдельных бизнесов в определенных бизнес-экосистемах, обобщено классификацию инновационных волн, которые влияют на цифровую трансформацию экономики, охарактеризована нацеленность компаний на построение взаимоотношений с потребителями нового качества в рамках экосистемного подхода.uk_UA
dc.description.abstractN.А. Тukhtenko, М.Yu. Barna, Т.S. Kazakova. Digitalization as a factor in providing a new marketing philosophy of modern business systems. The aim of the study. The article examines the processes of customeroriented transformation and changes in the nature of trade, their dependence on technological innovation, globalization and the digital nature of the development of the economy as a whole, and the marketing systems of individual businesses in certain business ecosystems, generalizes the classification of innovative waves that affect the digital transformation of the economy , the focus of companies on building relationships with consumers of a new quality within the framework of the ecosystem approach is characterized. Results of work. Informatization and modern information technologies increasingly justify the need to introduce a new marketing philosophy in relation to the movement of goods and services or distribution on the basis of customercentricity in the context of digitalization, which is manifested in the consolidation of the ecosystem approach. This indicates that the existence of business ecosystems or digital ecosystems to ensure modern production significantly enhances the capabilities of the real sector of the economy in the context of achieving a high level of competitiveness based on customercentricity and a renewed marketing system in a single digital platform.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectцифровізація економікиuk_UA
dc.subjectклієнтоцентричні бізнес-процесиuk_UA
dc.subjectнова маркетингова філософіяuk_UA
dc.subjectбізнес-екосистемиuk_UA
dc.subjectцифровизация экономикиuk_UA
dc.subjectклиентоцентричные бизнес-процессыuk_UA
dc.subjectновая маркетинговая философияuk_UA
dc.subjectбизнес-экосистемаuk_UA
dc.subjectdigitalization of the economyuk_UA
dc.subjectcustomer-centric business processesuk_UA
dc.subjectnew marketing philosophyuk_UA
dc.subjectbusiness ecosystemuk_UA
dc.titleЦифровізація як чинник забезпечення нової маркетингової філософії сучасних бізнес-екосистемuk_UA
dc.title.alternativeЦифровизация как фактор обеспечения новой маркетинговой философии современных бизнес-системuk_UA
dc.title.alternativeDigitalization as a factor in providing a new marketing philosophy of modern business systemsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник ХНАУ №1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.