Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/1807
Title: | Організаційно-методичні аспекти обліку послуг виїзного кейтерингу на підприємствах ресторанного господарства Organizational and methodological aspects of service accounting of off-premise catering in enterprises of restaurant industry |
Authors: | Акімова, Наталія Сергіївна Наумова, Тетяна Анатоліївна Бойченко, Наталія Вікторівна Горбатюк, Наталія Миколаївна |
Keywords: | послуги;кейтеринг;ресторан;продукція;облікове відображення;услуги;кейтеринг;ресторан;продукция;отражение в учете;services;catering;restaurant;production;recording |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Акімова Н.С., Наумова Т.А., Бойченко Н.В., Горбатюк Н.М. Організаційно-методичні аспекти обліку послуг виїзного кейтерингу на підприємствах ресторанного господарства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 73-86. |
Abstract: | Виявлено основні тенденції розвитку підприємств ресторанного
господарства в Україні. Розглянуто сутність, переваги та основні
організаційні аспекти надання послуги виїзного кейтерингу підприємствами
ресторанного господарства. Запропоновано шляхи удосконалення методики
обліку послуг виїзного кейтерингу в сучасних умовах господарювання. The main development tendencies of enterprises in restaurant industry of Ukraine were shown. As a result of essence investigation of concepts "restaurant industry", "publiccatering ", "restaurant business", it was determined that the most appropriate is usage of the internationally accepted terminology - "restaurant industry." The market of catering services was defined as a promising business line. The essence, advantages and main organizational aspects of the service of offpremises catering by enterprises of restaurant industry were discussed. The classification of off-premises catering services that provides adequate information necessary for the enterprise administration management wassupplemented. Proportion of catering services in the European market was defined. Methodical approaches to recording of off-premises catering services according to current economic conditions were developed. Ways of improving of restaurant industry service delivery to customers through the development and compliance of service standards were suggested. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1807 |
Appears in Collections: | Випуск 1 (19) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_1_9.pdf | 342.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.