Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/971
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Король, Аліна Валентинівна | - |
dc.contributor.author | Кравцова, Тетяна Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Муравйова, Олена Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-13T11:57:06Z | - |
dc.date.available | 2022-06-13T11:57:06Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Король А.В., Кравцова Т.А., Муравйова О.М. Перспективи використання мобільного навчання у ВНЗ України з європейським рівнем викладання. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2016. Вип. 1(23). С. 271-280. | - |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/971 | - |
dc.description.abstract | Подано визначення терміна «мобільне навчання». Проаналізовано переваги та недоліки цього виду навчання, можливості та особливості впровадження мобільного навчання у вищих навчальних закладах. Визначено ключові моменти використання мобільних пристроїв у системі освіти. Наведено приклади завдань, які можуть бути вирішені за допомогою застосування цих засобів. Розглянуто основні можливості використання мобільних гаджетів у навчальній діяльності під час візуалізації демонстраційного матеріалу, анкетування, тестування, а також під час дистанційного навчання. Зазначено системність використання мобільних девайсів із метою підвищення ефективності освітнього процесу. | uk_UA |
dc.description.abstract | Mobile communication and communication and mobile Internet in today's society are becoming more affordable and widespread. More than ten years ago in the English-speaking scientific and pedagogical literature, a phrase «mobile learning» or «m-learning», which is more and more often we meet in our country. Education with the active use of information and communication technologies in the future will be closely linked with the development and distribution of mobile communications, training programs and applications using gestural interface technologies that will improve the quality of education and expand its capabilities. Mobile technologies have fundamentally changed the ways we connect, interact, and consume information. They have also transformed how we look at learning and performance support, enabling new possibilities and opportunities. Mobile learning is a very special, accessible from virtually anywhere form of study across multiple contexts, distance education at learner’s time convenience, and it focuses on the mobility and portability as the main factors. These new technologies can play important roles in helping to enable efforts and activities to teach people to learn how to read – and to provide people with access to reading materials. The article deals with the main trends and abstracts of foreign practice in the application of mobile learning in education. The definitions of mobile learning are given here. The advantages and disadvantages of such education are analyzed. Possibilities and features of mobile learning application in higher education institutions are determined. The authors note the key points for the use of mobile devices in the educational system of Ukraine. The article deals with some examples of problems which can be solved by means of these devices. The basic possibilities of using mobile gadgets during educational process such as visualization of demonstrative material, questionnaires, testing and distance learning are proposed. The authors pay special attention to the system of using mobile devices in order to improve the effectiveness of educational process. It is a very essential idea due to the Euro integration. Different learning practices change almost every day, and m-learning continues its evolving. | - |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Харківський державний університет харчування та торгівлі | uk_UA |
dc.subject | мобільне навчання | uk_UA |
dc.subject | мобільні пристрої | - |
dc.subject | мобільні технології | - |
dc.subject | онлайн-ресурс | - |
dc.subject | девайс | - |
dc.subject | гаджет | - |
dc.subject | смартфон | - |
dc.subject | мобильное обучение | - |
dc.subject | мобильные устройства | - |
dc.subject | мобильные технологии | - |
dc.subject | онлайн-ресурс | - |
dc.subject | девайс | - |
dc.subject | гаджет | - |
dc.subject | смартфон | - |
dc.subject | mobile learning | - |
dc.subject | mobile devices | - |
dc.subject | mobile technologies | - |
dc.subject | online resource | - |
dc.subject | device | - |
dc.subject | gadget | - |
dc.subject | smartphone | - |
dc.title | Перспективи використання мобільного навчання у ВНЗ України з європейським рівнем викладання | uk_UA |
dc.title | The perspectives of using mobile learning in ukrainian higher educational establishments with european level of teaching | - |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Випуск 1 (23) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2016_1_29.pdf | 159.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.