Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗоріна, О.І.-
dc.date.accessioned2022-09-23T09:27:06Z-
dc.date.available2022-09-23T09:27:06Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЗоріна О.І. Маркетингові комунікації комерційного банку. 2017. № 4. С. 307 - 312uk_UA
dc.identifier.otherУДК 339.138:336.71-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7241-
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу маркетингових комунікацій комерційного банку та їх ефективності у просуванні послуг. Проаналізовано основні засоби просування банківських продуктів та послуг. Визначено основні перешкоди у розвитку маркетингових комунікацій більшості банків України. Досліджено традиційні інструменти маркетингових комунікацій, обґрунтовано важливість використання нових засобів і підходів банківського маркетингу. Проаналізовано, як саме реклама впливає на розвиток банківських послуг. Визначено комплексну групу заходів у сфері просування, що базуються на поєднанні усіх засобів маркетингових комунікацій з метою підвищення привабливості банківuk_UA
dc.description.abstractThis paper suggests to pay more attention to the role of marketing communications of commercial banks. In today's conditions of economic and political instability, the development of financial globalization with the simultaneous weakening of state control over the development of monetary and credit relations, the strengthening of the influence of the currency sphere on economic processes and competition, the issue of not only ensuring the competitiveness of banks, but also their stable and dynamic development. The intensive use of marketing communications is one of the most important prerequisites for the development of commercial banks. The main functions of marketing communications are to inform consumers about the unique properties of banking services, stimulating demand, maintaining customer loyalty, building a positive image of banks and much more. It has been determined that, besides the fact that advertising plays a significant role in all spheres of public life, it also acts as an integral part of the general marketing system of the bank. Advertising has many applications: it is used to create a long-term image of the bank, for the purpose of allocating a specific banking product, the dissemination of information about services, coverage of a specific action. It is also an integral part of the formation of image and authority. The author concluded that marketing communications are an integral part of shaping the competitiveness of the bank, and the problem of increasing the efficiency of marketing communications is common to all Ukrainian banks. It is through advertising of banking products that the consumer first of all pays attention directly to the bank itself, and then from advertisements, customers distinguish the benefits of buying banking products in comparison with identical products in other banks. An important place in the development of marketing communications should be the development of a comprehensive group of activities in the field of promotion, which should be based on a combination of all means of communication in order to increase their own attractiveness. Nevertheless, the development of certain measures to maintain existing connections with customers in order to maintain them remains the same, since in today's market there is a strong competition for the client.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена анализу маркетинговых коммуникаций коммерческого банка и их эффективности в продвижении услуг. Проанализированы основные средства продвижения банковских продуктов и услуг. Определены основные препятствия в развитии маркетинговых коммуникаций большинства банков Украины. Исследованы традиционные инструменты маркетинговых коммуникаций, обоснована важность использования новых средств и подходов банковского маркетинга. Проанализировано, как именно реклама влияет на развитие банковских услуг. Определенно комплексную группу мероприятий в сфере продвижения, которые основываются на сочетании всех средств маркетинговых коммуникаций с целью повышения привлекательности банков.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєваuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічні науки;№ 4-
dc.subjectмаркетингові комунікації, банківська установа, прямий маркетинг, реклама, імідж, репутація, public relations.uk_UA
dc.subjectmarketing communications, banking institutions, direct marketing, advertising, image and reputation, public relations.uk_UA
dc.subjectмаркетинговые коммуникации, банковское учреждение, прямой маркетинг, реклама, имидж, репутація, public relationsuk_UA
dc.titleМаркетингові комунікації комерційного банкуuk_UA
dc.title.alternativeMarketing communications for a commercial bankuk_UA
dc.title.alternativeМаркетинговые коммуникации коммерческого банкаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zorina.pdf534.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.