Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7148
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСербіненко, Н.В.-
dc.contributor.authorГоловань, О.О.-
dc.contributor.authorОлійник, О.М.-
dc.date.accessioned2022-09-22T08:14:18Z-
dc.date.available2022-09-22T08:14:18Z-
dc.date.issued2019-09-27-
dc.identifier.citationСербіненко Н.В., Головань О.О., Олійник О.М. Менеджмент технологій формування конкурентних переваг імпортної продукції продуктового ритейлу. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. №4. Т.2. С. 164-174.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7148-
dc.description.abstractСербіненко Н.В., Головань О.О., Олійник О.М. Менеджмент технологій формування конкурентних переваг імпортної продукції продуктового ритейлу. У статті визначено перспективні напрямки формування конкурентних переваг однієї з провідних компаній продуктового ритейлу – ТОВ «Сільпо-Фуд» – з використанням сучасних технологій просування продукції власного імпорту. В роботі виявлено, що, просуваючи продукти власного імпорту, компанія акцентує увагу тільки на країнах походження товару, широті асортименту та доступній ціні цих продуктів. Проте, їй доцільно використовувати технологію позиціонування за виробником в таких категоріях товарів як імпортні вино, міцні алкогольні напої, пиво, м’ясо та ковбасні вироби, сири тощо. Також для вдосконалення менеджменту технологій формування конкурентних переваг ТОВ «Сільпо-Фуд» необхідно використовувати стратегії позиціонування, які базуються на емоціях та емоційних цінностях, властивих цільовим споживачам.uk_UA
dc.description.abstractН.В. Сербиненко, О.А. Головань, А.Н. Олейник. Менеджмент технологий формирования конкурентных преимуществ импортной продукции продуктового ритейла. В статье определены перспективные направления формирования конкурентных преимуществ одной из ведущих компаний продуктового ритейла – ООО «Сильпо-Фуд» – с использованием современных технологий продвижения продукции собственного импорта. В работе выявлено, что, продвигая продукты собственного импорта, компания акцентирует внимание только на странах происхождения товара, широте ассортимента и доступной цене этих продуктов. Однако ей целесообразно использовать технологию позиционирования по производителю в таких категориях товаров как импортные вино, крепкие алкогольные напитки, пиво, мясо и колбасные изделия, сыры и т.п. Также определено, что необходимо использовать стратегии позиционирования, основанные на эмоциях и эмоциональных ценностях, присущих целевым потребителям.uk_UA
dc.description.abstractN.V. Serbinenko, O.O.Holovan, O.M. Oliynyk. Management of competitive advantages formation technologies of grocery retail products import. Domestic operators of the grocery retail market are actively expanding the volume of direct import of goods. In this case, its structure varies depending on the group of goods and the channel of its sale, which affects the assortment of goods and the significant share of imported goods representation by category. This actualizes the issue of forming an effective technology of competitive advantage formation and the use by the operators of grocery retail private label Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. Серія „Економічні науки”. № 4. Т. 2. 2019 174 goods and ones of their own imports. The subject of the work is Silpo-Food LLC, which is one of the leading companies in the grocery retail market of Ukraine. The purpose of the article is identifying perspective directions of competitive advantages formation of Silpo-Food LLC, which is one of the leading companies in the product retail, by using modern technologies of its own import products promotion. Work methodology: the method of generalizing analysis has been used to study the current situation in the market of grocery retail; the method of expert assessments has been applied to study the competitive advantages. Work results. The paper reveals that, while promoting products of its own import, the company focuses only on the countries of origin of the product, the breadth of the range and the competitive prices of these products. However, it is advisable to use the technology of positioning by manufacturer in such categories of goods as imported wine, spirits, beer, meat and sausage, cheeses, etc., because for the consumers of these products are important the image of the manufacturer, its experience, production technologies. Also, in order to improve the management of competitive advantages formation technologies of SilpoFood LLC, it is necessary to use positioning strategies based on emotions and emotional values that are inherent to the target consumers. In addition, the article recommends the use of such technology of forming customer loyalty to import goods as the regular dispatch of promotional information on trademarks offered in the category “own import”, recipes of dishes that can be prepared using these products; discount coupons and additional bonuses to buy such items and so on. The results scope is the practical activity of domestic grocery retailers that intend to enhance competitive advantages.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectімпортuk_UA
dc.subjectвласні торгові маркиuk_UA
dc.subjectпродуктовий ритейлuk_UA
dc.subjectпозиціонуванняuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectимпортuk_UA
dc.subjectсобственные торговые маркиuk_UA
dc.subjectпродуктовый ритейлuk_UA
dc.subjectпозиционированиеuk_UA
dc.subjectконкурентные преимуществаuk_UA
dc.subjectimportuk_UA
dc.subjectprivate labelsuk_UA
dc.subjectfood retailuk_UA
dc.subjectpositioninguk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.titleМенеджмент технологій формування конкурентних переваг імпортної продукції продуктового ритейлуuk_UA
dc.title.alternativeМенеджмент технологий формирования конкурентных преимуществ импортной продукции продуктового ритейлаuk_UA
dc.title.alternativeManagement of competitive advantages formation technologies of grocery retail products importuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №4, Т.2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.