Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7000
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМашканцева, С.О.-
dc.date.accessioned2022-09-19T13:06:09Z-
dc.date.available2022-09-19T13:06:09Z-
dc.date.issued2019-09-11-
dc.identifier.citationМашканцева С.О. Державно-приватне партнерство як механізм фінансування транспортної галузі регіону. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. №4. Т.2. С.33-41.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/7000-
dc.description.abstractМашканцева С.О. Державно-приватне партнерство як механізм фінансування транспортної галузі регіону. Світовою тенденцією у розвитку транспортної галузі є тісна взаємодія держави та приватного бізнесу. Формування інвестиційнопривабливого середовища розвитку транспортної галузі регіону здійснюється за допомогою ефективного механізму державно-приватного партнерства. У статті проаналізовано механізми державно-приватного партнерства: контракти, договори оренди та лізингу, концесійні угоди, угоди про розподіл продукції, спільні підприємства, контракти життєвого циклу. Запропоновано використовувати концесійний механізм державно-приватного партнерства в морських портах, який передбачає формування мультимодальних транспортно-логістичних центрів на основі морських торговельних портів України. Визначено, що реалізація державно-приватного партнерства в транспортній галузі на регіональному рівні має здійснюватися через фінансове забезпечення з місцевих бюджетів. Органи місцевого самоврядування повинні отримати можливість приймати рішення, щодо реалізації проектів державноприватного партнерства.uk_UA
dc.description.abstractMashkantseva S. Public-private partnership as a mechanism for financing the region's transport industry. The global trend in the development of the transport industry is the close interaction between the state and private business. The creation of an investment-attractive environment for the development of the transport sector of the region is carried out through an effective mechanism of public-private partnership. The article analyzes the mechanisms of public-private partnership: contracts, leases and leases, concession agreements, product sharing agreements, joint ventures, life-cycle contracts. It is proposed to use the concession mechanism of public-private partnership in seaports, which provides for the formation of multimodal transport and logistics centers based on the seaports of Ukraine. The financial support of the transport industry at the national and regional levels is unsustainable, which necessitates the introduction of fundamental changes. The introduction of a public-private partnership mechanism will contribute to the financial support of the transport industry. It is necessary to increase the efficiency and competitiveness of the transport sector, improve the legal mechanism of public-private partnerships, strengthen the interaction between the public and private sectors, public authorities and local selfgovernment bodies. It is determined that the implementation of public-private partnership in the transport sector at the regional level should be implemented through financial support from local budgets. Local self-government bodies should be given the opportunity to make decisions regarding the implementation of publicprivate partnership projects. Collaboration with private partners will be key in the development of multimodal seaport-based transport and logistics centers and will lead to active financing of such projects in Ukraine, since the need for private sector involvement is a determining factor in the rapid and efficient development of seaports.uk_UA
dc.description.abstractМашканцева С.А. Государственно-частное партнерство как механизм финансирования транспортной отрасли региона. Мировой тенденцией в развитии транспортной отрасли является тесное взаимодействие государства и частного бизнеса. Формирование инвестиционно-привлекательного среды развития транспортной отрасли региона осуществляется с помощью эффективного механизма государственно-частного партнерства. В статье проанализированы механизмы государственно-частного партнерства: контракты, договоры аренды и лизинга, концессионные соглашения, соглашения о разделе продукции, совместные предприятия, контракты жизненного цикла. Предложено использовать концессионный механизм государственночастного партнерства в морских портах, предусматривающий формирование мультимодальных транспортно-логистических центров на основе морских торговых портов Украины. Определено, что реализация государственно-частного партнерства в транспортной отрасли на региональном уровне должно осуществляться через финансовое обеспечение из местных бюджетов. Органы местного самоуправления должны получить возможность принимать решение относительно реализации проектов государственно-частного партнерства.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectдержавно-приватне партнерствоuk_UA
dc.subjectтранспортна галузьuk_UA
dc.subjectрегіонuk_UA
dc.subjectфінансуванняuk_UA
dc.subjectморські портиuk_UA
dc.subjectтранспортна галузьuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectлогістикаuk_UA
dc.subjectгосударственно-частное партнерствоuk_UA
dc.subjectтранспортная отрасльuk_UA
dc.subjectрегионuk_UA
dc.subjectфинансированиеuk_UA
dc.subjectморские портыuk_UA
dc.subjectтранспортная отрасльuk_UA
dc.subjectглобализацияuk_UA
dc.subjectуправлениеuk_UA
dc.subjectлогистикаuk_UA
dc.subjectpublic-private partnershipuk_UA
dc.subjecttransport industryuk_UA
dc.subjectregionuk_UA
dc.subjectfinancinguk_UA
dc.subjectseaports transport industryuk_UA
dc.subjectglobalizationuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectlogisticsuk_UA
dc.titleДержавно-приватне партнерство як механізм фінансування транспортної галузі регіонуuk_UA
dc.title.alternativePublic-private partnership as a mechanism for financing the region's transport industryuk_UA
dc.title.alternativeГосударственно-частное партнерство как механизм финансирования транспортной отрасли регионаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №4, Т.2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.