Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6887
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кобыляцкий, Ю. В. | - |
dc.contributor.author | Сарыев, С. Д. | - |
dc.contributor.author | Ляхов, В. В. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-16T19:32:14Z | - |
dc.date.available | 2022-09-16T19:32:14Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Кобыляцкий Ю. В., Сарыев С. Д., Ляхов В. В. Пути снижения шума в кабинах локомотивов на железнодорожном транспорте. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2016. № 4. С. 24-29. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2311-441X | - |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6887 | - |
dc.description.abstract | Шум в кабинах локомотивов возникает от работы силовых и вспомогательных агрегатов, взаимодействия колес с рельсами при движении, аэродинамического шума от воздушных потоков возле кабины. В момент открывания окон в кабине локомотива имеет место резкое повышение скоростного давления, вызванное характером движения воздушного потока. При закрывании окон в кабине транспортного средства имеет место процесс резкого снижения скоростного давления и гашения энергии воздушной волны. | uk_UA |
dc.description.abstract | Noise in the locomotive cab arises from the work force and the auxiliary units, the interaction of the wheels with the rails when driving, aerodynamic noise from the air flow near the cockpit. At the time of opening the window in the cab of the locomotive is a sharp increase of the speed of pressure caused by the nature of the airflow. When closing the windows in the cabin of the vehicle is a process of a sharp decline in the speed and pressure of the air wave energy dissipation. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ХНТУСГ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 4 | - |
dc.subject | шум в кабинах | uk_UA |
dc.subject | эквивалентный уровень звука | uk_UA |
dc.subject | аэродинамический шум | uk_UA |
dc.subject | воздушный поток | uk_UA |
dc.subject | сигнал свистка | uk_UA |
dc.subject | тифон шума | uk_UA |
dc.subject | воздушная волна | uk_UA |
dc.subject | cabin noise | uk_UA |
dc.subject | equivalent sound level | uk_UA |
dc.subject | aerodynamic noise | uk_UA |
dc.subject | air flow | uk_UA |
dc.subject | signal whistle | uk_UA |
dc.subject | typhon noise | uk_UA |
dc.subject | air wave | uk_UA |
dc.title | Пути снижения шума в кабинах локомотивов на железнодорожном транспорте | uk_UA |
dc.title.alternative | Ways noise reduction in locomotive cab rail ways | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 4 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.