Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрапивіна, Д.А.-
dc.date.accessioned2022-09-13T14:08:11Z-
dc.date.available2022-09-13T14:08:11Z-
dc.date.issued2018-11-02-
dc.identifier.citationКрапивіна Д.А. Тенденції розвитку національних медіа платформ в умовах кризи. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №4. С. 463-469.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6671-
dc.description.abstractКрапивіна Д.А. Тенденції розвитку національних медіа платформ в умовах кризи. Стаття присвячена розгляду проблем розвитку медіа платформ та засобів масової інформації, які виникли внаслідок зміни специфіки попиту споживачів на медіа ринку. Автором досліджено, як основні причини, що призвели до кризового стану у даному бізнесі, можливо використати на користь розвитку національних медіа. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що вони можуть бути використані при прийнятті управлінських рішень та розробці антикризових заходів. У статті пропонується розглядати загальний спад економічного розвитку країни та швидке зростання аудиторії соціальних мереж, які, виконуючи функцію джерела інформації, почали витісняти ЗМІ, у якості нових можливостей для медіа платформ.uk_UA
dc.description.abstractД.А. Крапивина. Тенденции развития национальных медиа платформ в условиях кризиса. Статья посвящена рассмотрению проблем развития медиа платформ и средств массовой информации, которые возникли вследствие изменения специфики спроса потребителей на медиа рынке. Автором исследовано, как основные причины, которые привели к кризисному состоянию в данном бизнесе, возможно использовать в интересах развития национальных медиа. Практическое значение полученных результатов заключается в том, что они могут быть использованы при принятии управленческих решений и разработке антикризисных мер. В статье предлагается рассмотреть общий спад экономического развития страны и быстрый рост аудитории социальных сетей, которые, выполняя функцию источника информации, начали вытеснять СМИ, в качестве новых возможностей для медиа платформ.uk_UA
dc.description.abstractD.A. Krapivina. Trends of development of national media platform in the crisis terms. While at the moment, television remains relatively resistant to the impact of crisis factors, organizations working in the online media and print media are already in a much more dangerous position and experience a strong decline in audience, which leads to a drop in advertising revenue. As digital subscriptions still need to prove themselves as a viable, long-term solution, fundamental changes in the external environment require no more than the transformation of business models of organizations and reorganization of the news media sector in general. The article is devoted to the consideration of the problems of development of media platforms and media that have arisen as a result of changes in the specifics of consumer demand in the media market. The author has investigated how the main reasons that led to the crisis in this business can be used in the interests of the development of national media. The practical significance of the results obtained is that they can be used in making management decisions and developing anti-crisis measures. The article proposes to consider the general decline in the economic development of the country and the rapid growth of the audience of social networks, which, acting as a source of information, began to crowd out the media as new opportunities for media platforms.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectмедіаіндустріяuk_UA
dc.subjectсоціальні мережіuk_UA
dc.subjectзасоби масової інформаціїuk_UA
dc.subjectаудиторіяuk_UA
dc.subjectуправлінські рішенняuk_UA
dc.subjectмедиаиндустрияuk_UA
dc.subjectсоциальные сетиuk_UA
dc.subjectсредства массовой информацииuk_UA
dc.subjectаудиторияuk_UA
dc.subjectуправленческие решенияuk_UA
dc.subjectmedia industryuk_UA
dc.subjectsocial networksuk_UA
dc.subjectmediauk_UA
dc.subjectaudienceuk_UA
dc.subjectmanagement decisionsuk_UA
dc.titleТенденції розвитку національних медіа платформ в умовах кризиuk_UA
dc.title.alternativeTrends of development of national media platform in the crisis termsuk_UA
dc.title.alternativeТенденции развития национальных медиа платформ в условиях кризисаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
statya_krapivìna_tendencìyi_rozvitku_nacìonalnih_medìa_platform_v_umovah_krizi.pdf437.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.