Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6636
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКухарчик, О.Г.-
dc.date.accessioned2022-09-12T14:55:21Z-
dc.date.available2022-09-12T14:55:21Z-
dc.date.issued2018-10-12-
dc.identifier.citationКухарчик О.Г. Оптимізація перевезення вантажів при мультимодальних перевезеннях: регіональний аспект. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №4. С. 270-281.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6636-
dc.description.abstractКухарчик О.Г. Оптимізація перевезення вантажів при мультимодальних перевезеннях: регіональний аспект. В статті досліджується розвиток мультимодальних перевезень, які є перспективним напрямом розбудови транспортної системи регіонів країни. Це дозволить значно збільшити обсяги перевезень за участю національних транспортних компаній, сприятиме підвищенню конкурентоспроможності країни на світовому ринку транспортних послуг, розвитку мережі існуючих транспортних коридорів, інтеграції транспортної інфраструктури країни до світової транспортної системи. Дослідження показали, що для вибору оптимального плану перевезень на регіональному рівні при заданому розміщенні виробництва необхідно враховувати: поточні витрати транспорту, залежні від розмірів рухів; капіталовкладення в пересувний склад; оборотні кошти, ув’язнені у вантажах. Встановлено, що кожен критерій оптимальності має достоїнства та недоліки, які найчастіше витікають з міри синтетичного критерію, труднощів підготовки інформації у вигляді масиву коефіцієнтів при невідомих в цільовій функції, вужчій або ширшій сфері його застосування.uk_UA
dc.description.abstractКухарчик О. Оптимизация перевозки грузов при мультимодальных перевнзеннях: региональный аспект. В статье исследуется развитие мультимодальных перевозок, является перспективным направлением развития транспортной системы регионов страны. Это позволит значительно увеличить объемы перевозок с участием национальных транспортных компаний, будет способствовать повышению конкурентоспособности страны на мировом рынке транспортных услуг, развития сети существующих транспортных коридоров, интеграции транспортной инфраструктуры страны в мировой транспортной системы. Исследования показали, что для выбора оптимального плана перевозок на региональном уровне при заданном размещении производства необходимо учитывать: текущие расходы транспорта, зависящие от размеров движения; капиталовложения в подвижной состав; оборотные средства, заключенные в грузах. Установлено, что каждый критерий оптимальности имеет достоинства и недостатки, которые зачастую вытекают из степени синтетического критерия, трудностей подготовки информации в виде массива коэффициентов при неизвестных в целевой функции, узкой или широкой сфере его применения.uk_UA
dc.description.abstractKukharchyk O.G. Optimization of the carriage of goods in multimodal reconnaissance: a regional aspect. The article investigates the development of multimodal transport, which is a promising direction of development of the transport system of the country's regions. This will significantly increase the volume of transportation with the participation of national transport companies, will increase the competitiveness of the country in the world transport services market, the development of the network of existing transport corridors, integration of the country's transport infrastructure with the world transport system. Studies have shown that in order to select the optimal transportation plan at the regional level, given the location of production, it is necessary to consider: the current transport costs, depending on the size of the movements; investment in a mobile warehouse; working capital, inmates in cargoes. It is established that each criterion of optimality has advantages and disadvantages, which most often result from the measure of synthetic criterion, the difficulty of preparing information in the form of an array of coefficients for unknown in the target function, the narrower or wider scope of its application. With the development of the computerization process and the global introduction of computing programs, the time required for solving the problem is minimized. From the operator of the transport system only need to make the most up-to-date data on the criteria of carriage. The presented model is universal, regardless of the programming language and complexity of the task, since you can always add additional criteria or limits.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectкритерії оптимальностіuk_UA
dc.subjectкластерuk_UA
dc.subjectінтермодальні мультимодальні перевезенняuk_UA
dc.subjectрегіональний особливостіuk_UA
dc.subjectлогістикаuk_UA
dc.subjectвантажоодержувачuk_UA
dc.subjectкритерии оптимальностиuk_UA
dc.subjectкластерuk_UA
dc.subjectинтермодальные мультимодальные перевозкиuk_UA
dc.subjectрегиональный особенностиuk_UA
dc.subjectлогистикаuk_UA
dc.subjectгрузополучательuk_UA
dc.subjectoptimality criteriauk_UA
dc.subjectclusteruk_UA
dc.subjectintermodal multimodal transportuk_UA
dc.subjectregional featuresuk_UA
dc.subjectlogisticsuk_UA
dc.subjectconsigneeuk_UA
dc.titleОптимізація перевезення вантажів при мультимодальних перевезеннях: регіональний аспектuk_UA
dc.title.alternativeOptimization of the carriage of goods in multimodal reconnaissance: a regional aspectuk_UA
dc.title.alternativeОптимизация перевозки грузов при мультимодальных перевезеннях: региональный аспектuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №4



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.