Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНігматова, О.С.-
dc.date.accessioned2022-09-11T06:42:07Z-
dc.date.available2022-09-11T06:42:07Z-
dc.date.issued2018-03-11-
dc.identifier.citationНігматова О.С. Споживач як потенційний суб’єкт ринку органічної сільськогосподарської продукції. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №2. С. 286-299.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6540-
dc.description.abstractНігматова О.С. Споживач як потенційний суб’єкт ринку органічної сільськогосподарської продукції. У статті здійснено аналіз проведеного автором анкетування українського споживача органічної сільськогосподарської продукції з метою з’ясування можливостей більш ефективної його взаємодії з органічними сільськогосподарськими виробниками (фермерами). Визначено характерні особливості такого споживача та його готовність брати активну участь у розвитку ринку органічної сільськогосподарської продукції в якості суб’єкту, допомагаючи зменшувати витрати виробництва та обігу зазначеної продукції.uk_UA
dc.description.abstractЕ.С. Нигматова. Потребитель как потенциальный субъект рынка органической сельскохозяйственной продукции. В статье осуществлен анализ проведенного автором анкетирования украинского потребителя органической сельскохозяйственной продукции с целью выяснения возможностей более эффективного взаимодействия его с органическими сельскохозяйственными производителями (фермерами). Выяснены характерные особенности данного потребителя и его готовность активно участвовать в развитии рынка органической сельскохозяйственной продукции в качестве субъекта, помогающего уменьшать издержки производства и обращения указанной продукции.uk_UA
dc.description.abstractNigmatova O.S. Consumer as a potential subject of organic agricultural products market. The article deals with the question of the subjectivity of the Ukrainian consumer of organic agricultural products, his willingness to participate in activities which could reduce the costs of production and circulation of these products, namely, the various forms of work (volunteerism, communication with other consumers, reproduction of the values of organic farming in his everyday life, and so on). The purpose of the article is to analyze the results of the survey of Ukrainian consumers of organic agricultural products conducted by the author. The method of this research consisted in a sociological study, a questionnaire, based on the examples given by Ukrainian and foreign researchers. The Marxist theory, including the conception of socially-active human nature, was used as the methodological basis of this study. As a result of the study, it can be concluded that the dynamics of organic market development in Ukraine will directly depend on the active interaction of Ukrainian organic farmers with consumers. The results of this study can be applied by organic farmers by the way of using the consumers’ work to reduce costs of production and circulation of organic agricultural products. This work can be initiated and exploited by organic agricultural farmers through branding practices aiming at reducing the costs of production and circulation of organic agricultural products. Moreover, consumers could be involved in the organic social movement to lobby the interests of organic agriculture for the required legislative overhaul. In addition, the results of this study will help Ukrainian scientists to understand the relationship of the consumer and producer of organic agricultural products from the point of view of the dialectical approach as an interrelationship developing in contradictions, namely, as a dialectical relation. Based on this approach the consumer (his uninformedness) will not be considered a problem, but a solution, if his social activity would be taken into account. The consumer is a potential subject of the Ukrainian market of organic agricultural products since he can participate in solving all the problems of this market. Future research in this context should be conducted in order to consider possible organizational and legal forms in which the consumers’ work of will be used in the interests of the entire Ukrainian organic agriculture.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectспоживачuk_UA
dc.subjectсуб’єктuk_UA
dc.subjectринок органічної сільськогосподарської продукціїuk_UA
dc.subjectанкетуванняuk_UA
dc.subjectпотребительuk_UA
dc.subjectсубъектuk_UA
dc.subjectрынок органической сельскохозяйственной продукцииuk_UA
dc.subjectанкетированиеuk_UA
dc.subjectconsumeruk_UA
dc.subjectsubjectuk_UA
dc.subjectmarket of organic agricultural productsuk_UA
dc.subjectquestionnairesuk_UA
dc.titleСпоживач як потенційний суб’єкт ринку органічної сільськогосподарської продукціїuk_UA
dc.title.alternativeConsumer as a potential subject of organic agricultural products marketuk_UA
dc.title.alternativeПотребитель как потенциальный субъект рынка органической сельскохозяйственной продукцииuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.