Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6516
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНестеренко, С.А.-
dc.date.accessioned2022-09-09T07:58:25Z-
dc.date.available2022-09-09T07:58:25Z-
dc.date.issued2018-03-02-
dc.identifier.citationНестеренко С.А. Основні аспекти проведення стратегічного маркетингового аудиту олійножирової промисловості. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №2. С. 217-225.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6516-
dc.description.abstractНестеренко С.А. Основні аспекти проведення стратегічного маркетингового аудиту олійножирової промисловості. В статті обґрунтовано особливості організації та алгоритм проведення стратегічного маркетингового аудиту олійножирової промисловості.uk_UA
dc.description.abstractС.А. Нестеренко. Основные аспекты проведения стратегического маркетингового аудита масложировой промышленности. В статье рассмотрены особенности организации и алгоритм проведения стратегического маркетингового аудита масложировой промышленности. В настоящее время маркетинговый аудит представляет собой систематическое, критическое и объективное исследование окружающей среды, целей и стратегий деятельности предприятий или отрасли промышленности в сфере маркетинга с целью выявления возможностей, проблем и разработки плана развития с помощью которого можно улучшить состояние предприятия или отрасли в целом. Целью маркетингового аудита предприятий масложировой промышленности является определение маркетинговых целей и маркетинговых стратегий предприятий в данной отрасли. Задача маркетингового аудита предприятий масложировой промышленности - представить наиболее эффективные способы достижения своих основных целей. Проведение аудита маркетинговой системы для масложировой промышленности, а также любой другой аудит невозможно без ее планирования. Это особенно важно, принимая во внимание стратегическую цель проведения маркетингового аудита. Поэтому процесс планирования маркетингового аудита является важной процедурой в организации и проведении аудита посредством маркетинговой деятельности предприятий и отрасли в целом. Установлено, что проведение аудита в маркетинговой системе для масложировой промышленности, а также любой другой аудит невозможно без его планирования.uk_UA
dc.description.abstractNesterenko S.A. The main aspects of conducting a strategic marketing audit of the oil and fat industry. The peculiarities of the organization and the algorithm of conducting a strategic marketing audit of the oil and fat industry are substantiated in the article. Nowadays marketing audit is a systematic, critical and objective study of the environment, goals and strategies of the enterprises’ activity or of the branch of industry in the sphere of marketing in order to reveal the opportunities, problems and to work out the plan of development with the help of which it is possible to improve the state of an enterprise or an industry in the whole. The purpose of the marketing audit of the oil and fat industry enterprises is to determine the marketing objectives and marketing strategies of the enterprises in the given industry. The task of the marketing audit of the oil and fat industry enterprises is to present the most effective ways to achieve their main objectives, in particular covering the maximum impact markets, maximizing the profits, and working out a strategy for further industry development. The opportunities provided by the strategic marketing audit of the oil and fat industry are determined. To conduct an audit of the marketing system for the oil and fat industry, as well as any other audit, is impossible without its planning. It is especially important when taking into consideration the strategic goal of perfoming the marketing audit. Therefore, the process of a marketing audit planning is an important procedure in organizing and conducting an audiingt by the means of the marketing activities of the enterprises and the industry in the whole. It has been established that conducting an audit in the marketing system for the oil and fat industry, as well as any other audit, is impossible without its planning. A number of system marketing actions, which provide marketing audit, are substantiated.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectмаркетинговий аудитuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectстратегічний розвиток підприємствuk_UA
dc.subjectформи маркетингового аудитуuk_UA
dc.subjectмаркетинговый аудитuk_UA
dc.subjectстратегияuk_UA
dc.subjectстратегическое развитие предприятийuk_UA
dc.subjectформы маркетингового аудитаuk_UA
dc.subjectmarketing audituk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectstrategic development of the enterprisesuk_UA
dc.subjectforms of marketing audituk_UA
dc.titleОсновні аспекти проведення стратегічного маркетингового аудиту олійножирової промисловостіuk_UA
dc.title.alternativeThe main aspects of conducting a strategic marketing audit of the oil and fat industryuk_UA
dc.title.alternativeОсновные аспекты проведения стратегического маркетингового аудита масложировой промышленностиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.