Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХахалін, М. В.-
dc.date.accessioned2025-03-15T20:05:47Z-
dc.date.available2025-03-15T20:05:47Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationХахалін М. В. Значення розвитку малого підприємництва як основи їх конкурентоспроможності. Journal of management, economics and technology = Журнал з менеджменту, економіки та технологій. № 4. Харків: ДБТУ, 2024. С. 76-88uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63971-
dc.description.abstractДосліджено значення розвитку малого підприємництва як основу їх конкурентоспроможності. Обґрунтовано значну роль малого підприємництва у забезпеченні конкурентного середовища, гнучкості національної економіки. Зазначено, що розвиток малого підприємництва є необхідною умовою розкриття економічного та інноваційного потенціалу країни, оскільки мале підприємництво є ключовим сегментом ринкової економіки, воно забезпечує економічну стабільність країни, наповнює бюджети, створює робочі місця, насичує ринок товарами та послугами, формує конкурентне середовище. Мале підприємництво демонструє мобільність в умовах швидкої динаміки суспільних процесів, адаптує до змін ринку. Обґрунтовано, що мале підприємництво є особливим сектором ринкової економіки, який є основою дрібного виробництва та здійснює швидку окупність витрат виробництва, сприяє розширенню межі свободи ринкового вибору, забезпечує насичення ринку товарами. Малі підприємства являються досить поширеною й ефективною формою господарювання, оскільки вони мають багато таких рис, які не можуть бути притаманні великим підприємствам. Саме мале підприємство здатне найоперативніше реагувати на кон'юнктуру ринку і таким чином надавати ринковій економіці необхідної гнучкості. Проведено аналіз розподілу кількості підприємств у 2010-2022 роках, який показав, що малі підприємства складають основну частку у загальній кількості підприємств, їх питома вага становить в межах 94,2% - 95,5%. Обґрунтовано, що на сьогодні в ринковій економіці одне із основних місць посідають саме малі підприємства, так як вони можуть протистояти монополістичним структурам та виступають економічним фундаментом стримування підвищення цін. Малі підприємства утримують баланс між інтересами учасників ринку, створюють усі ринкові сегменти та роблять асортимент продукції й послуг. Тому можна стверджувати, що обʼєктивно є необхідною підтримка функціонування та розвитку малих підприємств. Проведено аналіз розподілу обсягу реалізованої продукції підприємств, який показав, що в Україні у період 2010 – 2022 років обсяг реалізованої продукції загалом всіх підприємств збільшився на 7666789,9 млн грн. Частка обсягу реалізованої продукції малими підприємствами становила в межах 16,9% - 20,5%. Обґрунтовано значення підтримки подальшого розвитку підприємницької діяльності в Україні як одного із пріоритетних напрямків реалізації економічної політики нашої держави.uk_UA
dc.description.abstractThe significant development of small businesses as the basis of their competitiveness has been identified. The role of small businesses in ensuring a competitive environment and the strength of the national economy is emphasized. It is noted that the development of small enterprises is a necessary intellectual development of the economic and innovative potential of the region, since small enterprises are a key segment of the market economy, including will ensure the economic stability of the region, replenish budgets, create jobs, saturate the market for goods and services, and create a competitive environment. Small enterprises demonstrate mobility in the minds of the fluid dynamics of sustenance processes, adapting to market changes. It is confirmed that little enterprise is involved in a special sector of the market economy, which is the basis of fractional production and the current rate of return on investment in production, couples with the expanded freedom of market choice, will ensure the saturation of the market with goods. Small enterprises are a broad and effective form of government, and the stinking fragments smear a lot of rice that cannot be tamed to great enterprises. The best way for a business to respond to market conditions as quickly as possible and thus impart the necessary flexibility to the market economy. An analysis of the division of a number of enterprises was carried out in 2010-2022, which showed that small enterprises form the main part of the largest number of enterprises, their power lies between 94.2% - 95.5%. It is concluded that today in the market economy one of the main places is the smallest enterprises, since they can resist monopolistic structures and act as an economical foundation for streaming price increase. Small businesses seek a balance between the interests of market participants, create all market segments and reduce the range of products and services. This can be confirmed by the fact that it is objectively necessary to support the functioning and development of small enterprises. An analysis was carried out of the total number of sold products of enterprises, which showed that in Ukraine during the period 2010 - 2022, the total number of sold products was at the forefront of all enterprises increased by UAH 7,666,789.9 million. The share of products sold by small enterprises ranged from 16.9% to 20.5%. The importance of supporting the further development of entrepreneurial activity in Ukraine has been identified as one of the priority areas for the implementation of the economic policy of our state.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: ДБТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЖурнал з менеджменту, економіки та технологій;№ 4-
dc.subjectпідприємництвоuk_UA
dc.subjectпідприємство малеuk_UA
dc.subjectпідприємницька діяльністьuk_UA
dc.subjectмалий бізнесuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентне середовищеuk_UA
dc.subjectсуб’єкти підприємництваuk_UA
dc.subjectрозвиток економікиuk_UA
dc.subjectринкова економікаuk_UA
dc.subjectentrepreneurshipuk_UA
dc.subjectsmall businessuk_UA
dc.subjectentrepreneurial activityuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectcompetitive environmentuk_UA
dc.subjectbusiness entitiesuk_UA
dc.subjecteconomic developmentuk_UA
dc.subjectmarket economicsuk_UA
dc.titleЗначення розвитку малого підприємництва як основи їх конкурентоспроможностіuk_UA
dc.title.alternativeSignificant development of small enterprise as the basis of its competitivenessuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhurnal_menedzhment_4_2024_74-86.pdf860.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.