Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГаража, О.П.-
dc.date.accessioned2022-09-06T06:20:15Z-
dc.date.available2022-09-06T06:20:15Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationГаража О.П. Правові засади нормативної грошової оцінки земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення. 2015. № 3. С.238uk_UA
dc.identifier.otherУДК 332.64:332.334.4-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6389-
dc.description.abstractУ статті розглядаються правові засади нормативної грошової оцінки земель природно-заповідного фонду на основі порівняння методик та порядків 2006р. та 2013р. на окремому прикладі – національний природний парк «Слобожанський» Краснокутського району Харківської області. Аналізуються результати визначення розміру земельного податку та орендної плати з земель природно-заповідного фонду за результатами їх нормативної грошової оцінки.uk_UA
dc.description.abstractComparison of the methodology in 2006 and 2013 is carried out on the example of the National Park “Slobozhanskiy” of Krasnokutsk district, Kharkiv region which was created by the Presidential Decree from 11.12.2009 № 1047/2009. According to the Article 44 of the Land Code this land refers to the natural reserve fund lands. Its area is 5 244 hectares and refers to the objects of national importance. It is located at a distance of 4 km from the city of Krasnokutsk and the cadastral quarter – 1 km. The site is adjacent to the highway / Sumy - Poltava / - Krasnokutsk - Bogoduhov (road T-1702). According to the existing order 2013, first calculations are carried out on all the cadastral quarter of the Administrative Region, and then on a separate plot. The integrity of the plot as a territorial unit is conditioned by its primary use and other functions only correct it. In contrast, the procedure from 2006 regulated the use of different techniques depending upon the type of land composition. For example, objects of economic activities and forest lands located within the nature reserve fund were excluded from its composition and were evaluated according to the methods and procedures as lands of industry, transport, communications and other purposes as well as Forest Fund.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассматриваются правовые основы нормативной денежной оценки земель природно-заповедного фонда на основе сравнения методик и порядков 2006г. и 2013г. на отдельном примере – национальный природный парк «Слобожанский» Краснокутского района Харьковской области. Анализируются результаты определения размера земельного налога и арендной платы с земель природно-заповедного фонда по результатам их нормативной денежной оценки.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєваuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічні науки;№ 3-
dc.subjectнормативна грошова оцінка, рента, оподаткування земель, земельно-оціночний процес, природно-заповідний фонд.uk_UA
dc.subjectnormative monetary valuation, rent, land tax, land-valuation process, natural-reserved funduk_UA
dc.subjectнормативная денежная оценка, рента, налогообложение земель, земельно-оценочной процесс, природно-заповедный фонд.uk_UA
dc.titleПравові засади нормативної грошової оцінки земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначенняuk_UA
dc.title.alternativeLegal basis of normative monetary valuation of lands of nature reserve and other environmental protection purposes.uk_UA
dc.title.alternativeПравовые основы нормативной денежной оценки земель природно-заповедного и другого природоохранного назначения.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Garazha.pdf375.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.