Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63733
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Моісєєва, Наталія Іванівна | - |
dc.contributor.author | Науменко, Артем Олександрович | - |
dc.date.accessioned | 2025-03-07T17:40:40Z | - |
dc.date.available | 2025-03-07T17:40:40Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Науменко А. О. Модернізація освітнього середовища професійно-педагогічного закладу освіти в умовах воєнного стану: кваліфікаційна робота магістра: спец. 015 – Професійна освіта; наук. кер. Н. І. Моісєєва. Харків: ДБТУ, 2024. 105 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63733 | - |
dc.description.abstract | Стислий огляд змісту. Кваліфікаційна робота магістра присвячена дослідженню проблем сучасних педагогічних технологій в професійно педагогічних закладах освіти в умовах воєнного стану та дистанційного навчання, а також педагогічним технологіям, розробленим та застосовуваним в сучасній педагогічній науці в умовах воєнного стану. Модернізація освітнього середовища професійно-педагогічного закладу освіти України в умовах воєнного стану очевидна, адже технології, які необхідно використовувати в цій діяльності, мають бути спрямовані на формування та розвиток особистості, яка б відповідала запитам суспільства і сприяла забезпеченню гідного рівня та постійному вдосконаленню якості освіти. Такі технології дають змогу перейти на якісно новий рівень навчання. Традиційне навчання – це тип навчання, що забезпечує репродуктивне засвоєння знань. Сьогодні педагог перестає бути разом зі студентом носієм «об'єктивного знання», яке він намагається передати йому. Його головним завданням стає мотивувати студентів на прояв ініціативи та самостійності у відкритті нових знань, пошук способів застосування цих знань під час розв'язання різноманітних проблемних завдань. На етапі пошуку рішення педагог спонукає студентів висунути і перевірити гіпотези, тобто забезпечує «відкриття» знань шляхом проб і помилок. Таким чином, у вирішенні завдання створення нового розвивального освітнього середовища величезного значення набувають сучасні педагогічні технології. Ця настанова повністю відповідає сучасній реформі освіти в Україні, пов'язаній з реалізацією особистісно-орієнтованого підходу, що викликала низку серйозних змін у звичній практиці навчання і виховання студентів: оновлення змісту освіти; впровадження нових педагогічних технологій, що забезпечують розвиток особистості. У роботі проаналізовано теоретичний огляд сучасних педагогічних методів і технологій необхідних для модернізації освітнього середовища, професійно-педагогічного закладу освіти у воєнний час та їх використання для розвитку здібностей студентів та конкурентоспроможності фахівців на сучасному ринку праці. Представлено теоретичні засади сучасних освітніх і педагогічних технологій, розглянуті види сучасних технологій навчання та їх практичне застосування в системі професійно-педагогічної освіти. Автор запропонував шляхи здійснення модернізації освітнього середовища у закладі фахової-передвищої освіти в умовах військового стану та дистанційного навчання. Також розглянуті шляхи та перспективи розвитку фахової передвищої освіти в Україні в умовах воєнного стану, наведено теоретичні та методологічні засади застосування сучасних освітніх технологій у сфері професійно-педагогічної освіти. Запропоновано методологію досліджень сучасних методів та технологій навчання у професійно-педагогічних закладах фахової-передвищої освіти України в умовах воєнного стану та дистанційного навчання. Представлена програма та методика експериментальних досліджень модернізації освітнього середовища професійно-педагогічного закладу освіти в умовах воєнного стану на прикладі ХДППФК ім. В.І. Вернадського за 2022- 2023 навчальні роки. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Харків: ДБТУ | uk_UA |
dc.subject | професійно-педагогічна освіта | uk_UA |
dc.subject | сучасні педагогічні технології | uk_UA |
dc.subject | воєнний стан | uk_UA |
dc.subject | дистанційне навчання | uk_UA |
dc.subject | фахова передвища освіта | uk_UA |
dc.subject | модернізація освітнього середовища | uk_UA |
dc.subject | онлайн | uk_UA |
dc.subject | компетенції | uk_UA |
dc.subject | практична підготовка | uk_UA |
dc.subject | інтерактивне навчання | uk_UA |
dc.subject | освітнє середовище | uk_UA |
dc.subject | інноваційність освіти | uk_UA |
dc.title | Модернізація освітнього середовища професійно-педагогічного закладу освіти в умовах воєнного стану | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
dcterms.references | 1. Гуманізація вищої освіти як засіб забезпечення її якості в Україні: методичні рекомендації / Авт.: О. Воробйова, М. Гриценко, В. Луговий, О. Слюсаренко, А. Ставицький, Ж. Таланова, В. Ткаченко / За ред. В. Лугового, Ж. Таланової. Київ: ІВО НАПН України, 2016. – 117 с. 2. Наказ Міністерства освіти і науки України № 918 від 0 .07.2020 р. «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів фахової передвищої освіти» https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public /5f0/d5d/48d/5f0d5d48d9657591717806.pdf 3. Академічний тлумачний словник української мови: в 11 томах (1970-1980). URL : http://sum.in.ua/. 4. Волкова Н.П. Педагогіка: посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Видавничий центр «Академія», 2001. – 147 с. 5. Кухар Л.О., Сергієнко В.П. Конструювання тестів. Курс лекцій. Навч. посіб. Луцьк, 2010. –182 с. 6.Canale M. and Swain M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics 1, 1-47. 7. Богданова І. М. Педагогічна інноватика : навч. посіб. Одеса : ТЄС, 2000. –40с. 8. Галузяк В.М. Складові загальнопедагогічної компетентності вчителя Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія. Вип. 49. 2017. – С.46-54. 9. Журавська Н.С. Теорія і методика професійного навчання: навчально методичний посібник.Ніжин: Видавець ПП Лисенко ММ, 2011. – 248 с. 10. Рогова В.Б., Єресько О. В., Баженков Є. В. Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність: Науково-методичний збірник/ за загальною ред. С. М. Шкарлета. Київ-Чернівці «Букрек». 2022. –140 с. 11. Кубіцький С.О. Деякі аспекти оцінки якості підготовки конкурентоспроможного фахівця в Україні та за її межами. Науково методичний збірник «Проблеми освіти». Київ: Вид-во НМЦ ВО, Вип. 27, 2002. – С. 9. 12. Ящук С.П.Соціально-психологічний клімат педагогічного колективу: особливості cтилiв керівництва. імідж сучасного педагога / Н.С. Журавська, О.В. Олещенко. Київ : Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. 2019. Вип. 4 (187). – С. 15-18. 13. Professional Standards for Teachers. [Electronic resource]. Mode of access: https://www.rbkc.gov.uk/pdf/standards_core.pdf 14. Terhart E. Erfassung und Beurteilung der beruflichen Kompetenz von Lehrkräften. In M. Lüders & J. Wissinger (Hrsg.), Forschung zur Lehrerbildung. Kompetenzentwicklung und Programmevaluation. Münster: Waxmann, 2007.S. 7-62. 15. Yashchuk S.The development of law in Ukraine: realities and prospects. Edukacja – Technika – Informatyka: Rocznik naukowy (Rzeszow, 17–18 вер. 201 р.). Rzeszow, 201 . Nr 4. Część 1. Р. 418-423. 16. Ніколаєнко С.М. Керівник закладу освіти (організаційно-педагогічні та правові основи управлінської діяльності) : підручник. К. : НУБіП України, 2019. – 408 с. 17. Сидоренко В.В. Реформування системи підвищення кваліфікації керівників навчальних закладів в умовах реалізації концепції «Нова українська школа. Керівник нової української школи : світоглядно-професійні орієнтири : зб. наук. пр. / В.П. Андрущенко (голова), В.П. Бех (заст. голови), О.В. Алейнікова та ін. К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – С. 148-153. 18. Сукнов М.П. Організація контролю навчальної діяльності студентів вищого технічного навчального закладу в умовах кредитно-модульного навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 1 .00.09; Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди. Х., 2007. – 21 с. 19. Євтух М. Б. Інноваційні методи оцінювання навчальних досягнень: монографія / М. Б. Євтух, Е. В. Лузік, Л. М. Дибкова. К. : КНЕУ, 2010. – 248 с. 1. 20.Колот А. М. Міждисциплінарний підхід як домінанта розвитку економічної науки та освітньої діяльності. Соціальна економіка. 2014. № 1-2. С. 76- 83.URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/se_2014_1-2_15. 21. Технологічна революція охоплює весь бізнесAccenture Technology Vision 2021. URL:https://smartme.pl/uk. 22. Базелюк В.Г. Розвиток конкурентоспроможного фахівця в коледжі. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр./НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти»; гол. ред. В. В. Олійник; редкол. : Н. Бібік [та ін. Київ: Юстон, 2019. Вип. 8(37). 212 с. (Серія «Педагогічні науки»). ISBN 978-617-7361-77-9. – С.10-23. 23. Ковальчук Т. І. Технології соціально-педагогічної діяльності : навчальний посібник. Ніжин. Видавець ПП Лисенко М.М. – 2015. – 441 с. 24. Кубіцький С.О., Неділько Н.В. Особливості професійної комунікативної взаємодії майбутніх медпрацівників. Вісник Національної академії оборони України: Зб-к наук. праць. К.: НАОУ, 2010. Вип. 2 (15). – С. 49-55. 25. Андрюсєв Б.І. Кейс-метод як інструмент формування компетентностей // Директор школи. – 2010. – № 4. – С.61-69. 26. Абулова Б.Т. Що таке скрайбінг // МКОУ «Мюрегінська ЗОШ». 27. Б'юзен Т. Інтелект-карти: ТОВ «Манн, Іванов И Фербер», – 2019. – 56 с. 28. Єнікеєва О.Б. Що таке педагогічна технологія // Шкільні технології. – 2004.– № 7. – С.42-44. 29. Зирянова Н.М. Коучинг у навчанні підлітків // Вісник практичної психології та освіти. – 2004. – № 1– 55с. 30. Кларін І.В. Інноваційні пошуки у світовій педагогіці // Рига, Експеримент/–1998. – С.43-47. 31. Мезенцева О.І. Сучасні педагогічні технології // Новосибірськ. – 2018. – С. 63-70. 32. Матяш, Н.В. Інноваційні педагогічні технології: Проєктне навчання/ / Н.В. Матяш. – М.: Академія, 2013. – 55 с. 33. Пир'єва В.В. Кейсова технологія навчання та її застосування під час вивчення теми «Алгоритми» // Інформатика і освіта. – 2009. – № 11. – 69с. 34. Бібік Н.М. Нова українська школа: порадник для вчителя. К: ТОВ «Видавнича дія «Плеяди». 2017, 206 с. 2. Фіцула М.М. Педагогіка. К.: Академвидавництво. – 528 с. 35. Закон України «Про фахову передвищу освіту» // Відомості Верховної Ради України – URL: https://cutt.ly/VvdpevE. 36. Брюханова Н. Підходи до розуміння компетентності та компетенції в освіті // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2007. – № 4. – С. 40–49. 37. Ковальчук Т.І. Технології соціально-педагогічної діяльності : навчальний посібник. Ніжин. Видавець ПП Лисенко М.М. 2015. – 441 с. 38. Володько О. Адаптивне навчання, декілька слів про Knewton. URL: https://habrahabr.ru/company/npl/blog/244539. 39. Журавська Н.С. Теорія і методика професійного навчання: навчально методичний посібник.Ніжин: Видавець ПП Лисенко ММ. – 2011. – 248 с. 40. Журавська Н.С. Тестування – суцільний метод контролю знань, умінь та навичок студентів вищої школи. Наук. вісн. нац. аграр. ун-ту, 2009. – С.296-301. 41. Ящук С.П. Соціально-психологічний клімат педагогічного колективу: особливості cтилiв керівництва. імідж сучасного педагога / Н.С. Журавська, О.В. Олещенко. Київ : Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. 2019. Вип. 4 (187). – С. 15-18. 42. Yashchuk S.The development of law in Ukraine: realities and prospects. Edukacja – Technika – Informatyka: Rocznik naukowy (Rzeszow, 17–18 вер. 201 р.). Rzeszow, 201 . Nr 4. Część 1. Р. 418-423. 43. Bartsch R. Norms of language / R. Bartsch. – London : Longman, 1997. – 276 p. 44. Бородієнко О. В. Метод експертної оцінки в моделюванні системи розвитку професійної компетентності керівників. Науковий вісник Ужгородського університету: Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. Вип. 5. – С. 5-38. 45. Зайченко І.В., Теслюк В.М., Каленськнй А.А. Основи педагогічної майстерності та етика викладача вашої школи : [підручник для студентів вищих навчальнихзакладів . Київ: Видавництво Ліра-К, 2017. – 484 с. 46. Базелюк В.Г. Розвиток конкурентоспроможного фахівця в коледжі. Вісник післядипломної освіти: зб. наук. пр. / НАПН України ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти»; голов. ред. В. В. Олійник; редкол. : Н. Бібік [та ін. . – Київ: Юстон, 2019. – Вип. 8(37). – 212 с. – (Серія «Педагогічні науки»). ISBN 978-617-7361-77-9. С.10-23. 47. Балл Г.О. Гуманізація загальної та професійної освіти: сучасна актуальність і психолого-педагогічні орієнтири // Неперервна професійна освіта: проблеми пошуки, перспективи. К. : Віпол, 2000. – С. 144-157. 48. Драч С. В. Ціннісні орієнтації студентської молоді українського суспільства: сутність та динаміка /С. В. Драч //Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». –2010. – № 2. – С. 26-30. 49. Топузов Михайло. Інформаційно-освітнє середовище навчальних закладів. Проектування відповідно до вимог сучасного суспільства / М. Топузов // Директор школи, 9-10 (826). – С. 17-25. 50. Апалькова В.В. Концепція розвитку цифрової економіки в Євросоюзі та перспективи України // Вісник Дніпропетровського університету. Серія: Менеджмент інновацій, №2, 2015. – С. 9-18. 51. Ананьєва Т. Десять компетенцій, які будуть затребувані у 2020 році. URL: http://www.tananyeva.com/single-post/. 52. Гайдученко Е. Емоційний інтелект. URL: http://l-a-b-a.com/lecture/show/99 (дата звернення 12.04.2021). 53. Давидова В. Слухати, говорити і домовлятися: що таке softskillsі та як їх розвивати. URL: http://theoryandpractice.ru/posts/11719-soft-skills. 54. Державна національна програма «Освіта» / Україна ХХІ ст. Київ : Райдуга. 55. Коваль К. О. Розвиток «soft skills» у студентів – один з важливіших чинників працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного університету. 2015. – № 2. – С. 162-167. 56. Журнал Педагогічна майстерня: науково-методичний журнал. – К.: Основа, 2010 – 2016р. № 11. 57. Сучасний педагог: колект. наук. монографія. Дніпро: Акцент ПП, 2020. – Т. 2. – 242 с. 58. STEM-освіта як перспективна форма інноваційної освіти в Україні // Матеріали обласної науково-практичної інтернет-конференції. / Автор упорядник Ю. М. Зоря. – Черкаси : ЧОІПОПП, 2018. – 117 с. 59. Yashchuk S.The development of law in Ukraine: realities and prospects. Edukacja – Technika – Informatyka: Rocznik naukowy (Rzeszow, 17–18 вер. 201 р.). Rzeszow, 201 . Nr 4. Część 1. Р. 418-423. | uk_UA |
dc.contributor.affiliation | Державний біотехнологічний університет | - |
dc.contributor.affiliation | Кафедра ЮНЕСКО «Філософія людського спілкування» та соціально-гуманітарних дисциплін | - |
Appears in Collections: | 015 - "Професійна освіта" (Магістри) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2024_M_015z-23-01_Naumenko_A_O.pdf Restricted Access | 2.82 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.