Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63715
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖуковська, Аліна Юріївна-
dc.date.accessioned2025-03-06T10:48:03Z-
dc.date.available2025-03-06T10:48:03Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЖуковська А. Ю. Маркетинг медичних послуг в умовах цифровізації. Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. 2024. № 6. С. 41-45.uk_UA
dc.identifier.issn2524-0455-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/63715-
dc.description.abstractВ статті проаналізовано вплив цифровізації на систему маркетингу ринку медичних послуг. Досліджено специфіку використання цифрових маркетингових технологій в державних та приватних медичних закладах та виокремлено основні розбіжності, пов’язані з джерелом та обсягами фінансування маркетингової діяльності, її цілями та стратегіями, особливостями використанням цифрових платформ та технологій, специфікою здійснення репутаційного маркетингу та роботою з відгуками пацієнтів. Ідентифіковано такі найбільш популярні та ефективні цифрові технології маркетингової діяльності закладів охорони здоров’я: SEO, SMM, SERM, контент-маркетинг, контекстна і таргетована реклама, телемаркетинг та відеомаркетинг, імейл-маркетинг та смс-маркетинг, великі бази даних (Big Data), мобільні застосунки, чат-боти тощо. Запропоновано алгоритм впровадження цифрових маркетингових інструментів у діяльність медичних закладів, який складається із п’яти взаємопов’язаних етапів.uk_UA
dc.description.abstractThe digitalization of the healthcare sector highlights the necessity for modern medical institutions to integrate digital technologies into all aspects of their operations, including marketing. Digital marketing technologies in the medical services market encompass a range of advanced online tools, digital platforms, and networks used by healthcare providers to promote medical services in the digital environment, attract new patients, ensure patient loyalty, and build and manage the brand of a medical institution. Implementing these technologies in healthcare facilities improves overall operational efficiency, enhances the quality and accessibility of medical services, facilitates patient acquisition, and strengthens retention strategies. This article aims to examine the variety of existing digital marketing technologies in the medical services market, highlight their advantages and potential risks, and propose an algorithm for their integration into the operations of healthcare institutions. The study utilizes materials from monographs and scientific articles by domestic researchers and analytical methods such as analysis, synthesis, induction, deduction, generalization, comparison, and systematization. The article analyzes the impact of digitalization on the medical services market's marketing system. It explores the specific use of digital marketing technologies in public and private medical institutions, identifying key differences related to sources and volumes of marketing funding, objectives and strategies, the use of digital platforms and technologies, the implementation of reputation management strategies, and the handling of patient reviews. Additionally, the study identifies the most widely used and effective digital marketing technologies for healthcare institutions, including SEO (Search Engine Optimization), SMM (Social Media Marketing), SERM (Search Engine Reputation Management), content marketing, contextual and targeted advertising, telemarketing, video marketing, email and SMS marketing, Big Data, mobile applications, and chatbots. The article also presents a five-stage algorithm for implementing digital marketing tools in healthcare institutions.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: ДБТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesАктуальні проблеми інноваційної економіки та права;№ 6-
dc.subjectсистема охорони здоров’яuk_UA
dc.subjectмедичні послугиuk_UA
dc.subjectринок медичних послугuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectцифровий маркетингuk_UA
dc.subjectконтент-маркетингuk_UA
dc.subjectрепутаційний маркетингuk_UA
dc.subjecthealthcare systemuk_UA
dc.subjectmedical servicesuk_UA
dc.subjectmedical services marketuk_UA
dc.subjectmarketing activitiesuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectdigital marketinguk_UA
dc.subjectcontent marketinguk_UA
dc.subjectreputation marketinguk_UA
dc.titleМаркетинг медичних послуг в умовах цифровізаціїuk_UA
dc.title.alternativeMarketing of medical services in the era of digitalizationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apie_2024_6_10.pdf248.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.