Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6229
Title: Особливості створення туристичного продукту в сучасних умовах
Other Titles: Особенности создания туристического продукта в современных условиях
The features of tourist product creation in modern conditions
Authors: Меліх, О.О.
Меліх, Т.Г.
Арчибісова, Д.С.
Колодруб, Ю.О.
Keywords: туризм;авторський тур;туристичний продукт;туристичні послуги;авторский тур;туристический продукт;туристические услуги;tourism;author tour;tourist product;tourist services
Issue Date: 13-Apr-2019
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Меліх О.О., Меліх Т.Г., Арчибісова Д.С., Колодруб Ю.О. Особливості створення туристичного продукту в сучасних умовах. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. №2. С. 415-424.
Abstract: Меліх О.О., Меліх Т.Г., Арчибісова Д.С., Колодруб Ю.О. Особливості створення туристичного продукту в сучасних умовах. У статті проаналізовано сучасний туристичний ринок та актуальність послуг, які пропонують турагенства і туроператори. Було виявлено, що туристичний продукт в мінливих умовах економіки та переходу на індивідуалізм став змінюватися, а, отже, набув розвитку самоорганізований туризм. Незважаючи на те, що традиційні подорожі, що містять заплановані пакети, все ще існують, інші види подорожей процвітають. Технологія відіграє значну роль у багатьох прогресах у сфері подорожей та туризму. Авторами досліджений вплив авторських турів на формування трендових видів туризму.
Мелих О.О., Мелих Т.Г., Арчибисова Д.С., Колодруб Ю.А. Особенности создания туристического продукта в современных условиях. В статье проанализированы современный туристический рынок и актуальность услуг, которые предлагают турагенства и туроператоры. Было обнаружено, что туристический продукт в меняющихся условиях экономики и перехода на индивидуализм стал меняться, а, следовательно, получил развитие самоорганизованный туризм. Несмотря на то, что традиционные путешествия, содержащие запланированы пакеты, все еще существуют, другие виды путешествий процветают. Технология играет значительную роль во многих прогрессу в сфере путешествий и туризма. Авторами исследовано влияние авторских туров на формирование трендовых видов туризма.
Melikh О., Melikh Т., Archybisova D., Kolodrub Y. The features of tourist product creation in modern conditions. The article analyzes the modern tourist market and the relevance of the services offered by travel agencies and tour operators. It was found that the tourism product began to change in the changing economy and the transition to individualism, and therefore, self-organized tourism began to develop. Although traditional trips that contain scheduled packages still exist, other types of travel are thriving. Technology plays a significant role in the development of travel and tourism. The authors have analyzed the influence of author tours on the formation of trendy types of tourism. With the change in preferences for types of tourism, the variety of proposed city tours has expanded, and visitors are already accustomed to a wide variety of new options. Because of this, guides who have long been working in the tourist services market, particularly those who have acquired their professional qualifications many years ago, are faced with the need to refine their offerings and adapt them to new requirements. To create an author tour, you need to find previously unknown for mass tourists places. These can be landscapes, natural attractions (such as a cave, lake, canyon, etc.), historic objects (estates, churches, archeological objects), new display objects (private or small regional museums), etc. Such tours may include well-known sites, but in addition to basic, authorial ideas and content. In general, if in a certain region the tour differs by 60-70% from the basic routes on a set of objects, then it can be called “author”. Today, tourism is a promising, booming industry. However, every year the tourist becomes more demanding, so a new concept has emerged - author tour as a unique tourist product. Now this topic is hardly explored by scientists, so the article suggested the definition of the author tour. It is revealed that there are a number of problems in this area, including misunderstanding of the concept, shadow tourism and complete lack of copyright in the tourism industry. A methodology for authoring an excursion was also proposed.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6229
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.