Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУстік, Т.В.-
dc.contributor.authorБудаков, Н.О.-
dc.contributor.authorПротащук, С.С.-
dc.date.accessioned2022-09-02T06:27:38Z-
dc.date.available2022-09-02T06:27:38Z-
dc.date.issued2019-04-24-
dc.identifier.citationУстік Т.В., Будаков Н.О., Протащук С.С. Управління маркетинговими стратегіями та посилення умов конкурентоспроможності торгівельних підприємств. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. №2. С. 389-397.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6226-
dc.description.abstractУстік Т.В., Будаков Н.О., Протащук С.С. Управління маркетинговими стратегіями та посилення умов конкурентоспроможності торгівельних підприємств. У статті визначені основні умови конкурентоспроможності та стан діяльності торгівельних підприємств. Розкрито сутність поняття «управління маркетингом» та наведені основні цілі маркетингу в торгівельних підприємствах. Подане трактування «маркетингової стратегії» та охарактеризовані складові маркетингової стратегії торгівельних підприємств. Запропоновано етапи маркетингового управління стратегіями діяльності торгівельного підприємства.uk_UA
dc.description.abstractТ.В. Устик, Будаков Н.А. Протащук С.С. Управление маркетинговыми стратегиями и ужесточение условий конкурентоспособности торговых предприятий. В статье определены основные условия конкурентоспособности и состояние деятельности торговых предприятий. Раскрыта сущность понятия «управление маркетингом» и приведены основные цели маркетинга в торговых предприятиях. Поданное трактовка «маркетинговой стратегии» и охарактеризованы составляющие маркетинговой стратегии торговых предприятий. Предложено этапы маркетингового управления стратегиями деятельности торгового предприятия.uk_UA
dc.description.abstractT.V. Ustik, Budakov N.O., Protashuk S.S. Managing marketing strategies and strengthening the competitiveness of trading companies. The article defines the basic conditions and state of activity of trading enterprises. It is found that most trading companies today do not apply marketing strategies and do not develop operational marketing measures. The lack of ability to respond quickly to changing market conditions and the tradition of entrepreneurial thinking is an obstacle to effective business. The essence of the concept of "marketing management" as a systematic activity of the enterprise, covering the analysis, research, planning, implementation and control of measures aimed at studying the demand, needs and psychology of consumers, motives for their behavior, moral values, establishing trusting and ethical relationships in the chain "Consumer-marketer", the use of sales promotion methods, adaptation to changes in the marketing environment and ensuring a stable market position. The main goals of marketing in trading enterprises are given: increase of volume of supply and demand, share of enterprise in the market, improvement of process of purchase and sale of goods, their updating; development of business and commerce. It is emphasized that for trading enterprises the components of the marketing strategy are: achievement of stable competitive positions; search for and reach new target markets (segments); concentration and distribution of goods by sales channels; exclusion of goods in demand from the trade nomenclature; development of business activities on a commercial basis. It is established that the urgent problem for trading companies is finding effective ways of securing a long-term position in the market, applying new concepts and models of activity management.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectмаркетингові інструментиuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectмаркетингове управлінняuk_UA
dc.subjectторгівельне підприємствоuk_UA
dc.subjectстратегияuk_UA
dc.subjectмаркетинговые инструментыuk_UA
dc.subjectуправлениеuk_UA
dc.subjectконкурентоспособностьuk_UA
dc.subjectмаркетинговое управлениеuk_UA
dc.subjectторговое предприятиеuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectmarketing toolsuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectmarketing managementuk_UA
dc.subjecttrading companyuk_UA
dc.titleУправління маркетинговими стратегіями та посилення умов конкурентоспроможності торгівельних підприємствuk_UA
dc.title.alternativeManaging marketing strategies and strengthening the competitiveness of trading companiesuk_UA
dc.title.alternativeУправление маркетинговыми стратегиями и ужесточение условий конкурентоспособности торговых предприятийuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.