Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6180
Title: Інвестиційний маркетинг як інноваційна послуга в економічному секторі
Other Titles: Investment marketing as an innovative service in the economic sector.
Инвестиционный маркетинг как инновационная услуга в экономическом секторе.
Authors: Чебанова, О.П.
Issue Date: 2015
Publisher: Харків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва
Citation: Чебанова О.П. Інвестиційний маркетинг як інноваційна послуга в економічному секторі. 2015. № 2. С.142
Series/Report no.: Економічні науки;№ 2
Abstract: Социально-экономические и хозяйственные отношения, возникающие в процессе инновационной маркетинговой деятельности в сфере услуг — при разработке инновационных продуктов и технологий, диффузии и коммерциализации инноваций, в определении эффективности и результативности инновационного маркетинга и маркетинга инноваций. Целью исследования является определение теоретических аспектов методологии инновационной маркетинговой деятельности для предприятий сферы услуг. Наиболее важные результаты исследования, заключаются в раскрытии сущности понятия «инвестиционный маркетинг», что, в отличие от существующих, раскрывает его как инструмент обеспечивающий руководителей компаний надежной, достоверной, полной и своевременной бизнес-маркетинговой информацией о рынке, структуре и динамике спроса, предпочтениях корпоративных и частных инвесторов.
Socio-economic and economic relations arising in the process of innovative marketing activities in the service sector - the development of innovative products and technologies, diffusion and commercialization of innovations, in determining the effectiveness and efficiency of marketing innovation and marketing innovation. The aim of the study is to determine the theoretical aspects of the methodology of innovative marketing activities for service businesses. The most important results of the study is to uncover the essence of the concept of "investment marketing" that, unlike the existing ones, reveals it as a tool which provides corporate executives reliable, accurate, complete and timely business marketing information about the market structure and the dynamics of demand, corporate preferences and private investors.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/6180
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва серія "Економічні науки" № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chebanova.pdf320.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.