Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/61234
Title: | Моніторинг аудиторії соціальних мереж в Україні |
Other Titles: | Audience monitoring of social media in Ukraine |
Authors: | Чміль, Ганна Леонідівна Новаківський, Кирило Андрійович Демидова, Вероніка Аркадіївна |
Keywords: | соціальні мережі;маркетинг в соціальних мережах;інфлюенс маркетинг;цифровий маркетинг;аналітика соціальних мереж;social networks;marketing in social networks;influence marketing;digital marketing;social network analytics |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Одеса |
Citation: | Чміль Г. Л., Новаківський К. А., Демидова В. А. Моніторинг аудиторії соціальних мереж в Україні. Економіка та суспільство. Випуск № 63. Одеса, 2024. |
Abstract: | Статтю присвячено визначенню ролі соціальних мереж у формуванні маркетингових стратегій підпри ємств на основі моніторингу впливу на поведінку споживачів платформ соціальних мереж, таких як Facebook,
YouTube, Instagram і TikTok. Проведено оцінку ефективності використання на платформах різних видів ре клами, а саме: відео, зображень, слайд-шоу та каруселі. На основі результатів аналізу потенційної аудиторії
та демографічних показників користувачів доведено важливість адаптації маркетингових підходів до специ фіки кожної платформи. Пріоритетним визначено напрям співпраці з популярними інфлуенсерами, для про сування продуктів або послуг бренду, з урахуванням як комерційних так і соціально-орієнтованих аспектів.
Отримані результати демонструють, що інтеграція соціальних аспектів у маркетингові кампанії сприяє кращій
взаємодії з цільовою аудиторією та підвищенню ефективності реклами. The article is devoted to determining the role of social networks in the formation of marketing strategies of enterprises based on monitoring the influence of social network platforms such as Facebook, YouTube, Instagram and TikTok on consumer behavior. The effectiveness of the use of various types of advertising on the platforms, namely: videos, images, slideshows and carousels, was evaluated. Based on the results of the analysis of the potential audience and demographic indicators of users, the importance of adapting marketing approaches to the specifics of each platform has been proven. Priority is given to cooperation with popular influencers to promote brand products or services, taking into account both commercial and socially oriented aspects. The purpose of the article is to monitor and determine the characteristics of the audience in popular social networks for a better understanding of the specifics of social platforms to improve marketing effectiveness. It was determined that each social media platform requires an individual approach due to its unique audience and work mechanisms. In particular, the use of influencers on Instagram is significantly different from YouTube. Research also shows that integrating social aspects into marketing campaigns improves engagement with target audiences and increases advertising effectiveness. This is particularly evident on platforms such as Facebook, where dynamic and interactive ad formats such as lead ads and AR-based surveys show high engagement rates. Based on the results of the analysis of the potential audience and demographic indicators of users, the importance of adapting marketing approaches to the specifics of each platform has been proven. Priority is given to cooperation with popular influencers to promote brand products or services, taking into account both commercial and socially oriented aspects. The obtained results demonstrate that the integration of social aspects into marketing campaigns contributes to better interaction with the target audience and increased advertising effectiveness. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/61234 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
S_MONITORYNH_AUDYTORIYI_.pdf | 891.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.