Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/60153
Title: | Сучасні тенденції управління маркетинговими комунікаціями |
Other Titles: | Modern trends in marketing communications management |
Authors: | Савицька, Наталія Леонідівна Пахуча, Еліна Вікторівна Віннік, Павло Олександрович |
Keywords: | маркетингові комунікації;інструменти комунікації;управління;ринок;підприємство;ефективність;конкурентоспроможність;marketing communications;communication tools;management;market;enterprise;efficiency;competitiveness |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Херсон : Гельветика |
Citation: | Савицька Н.Л., Пахуча Е.В., Віннік П.О. Сучасні тенденції управління маркетинговими комунікаціями. Молодий вчений. Херсон, 2023. № 11 (123). С. 140 – 145 |
Abstract: | За результатами проведеного дослідження проаналізовано тенденції розвитку вітчизняно го ринку маркетингових комунікацій. Розглянуто питання значення маркетингових комунікацій та їх
вплив на розвиток господарської діяльності суб’єктів бізнесу. Розглянуті сучасні тренди в активностях ре кламно-комунікаційної діяльності з урахуванням зміни вектору суспільного настрою. Проведений аналіз
зміни підходів до управління маркетинговими комунікаціями за п’ятирічний період у розрізі структури
зміни підходів до управління медійною рекламою, non-media рекламно-комунікаційною активністю та
маркетинговими дослідженнями. Згруповано головними проблемами управління маркетинговою кому нікаційною діяльністю підприємств в сучасних умовах. Визначені особливості які необхідно враховувати
при проведенні ефективного управління маркетинговими комунікаціями Based on the results of the research, the development trends of the domestic market of marketing com munications were analyzed. Thus, according to research data, the volume of the media component of the marketing communications market of Ukraine decreased due to the military invasion and as a result of the difficult general economic and social situation in the country. The same situation is observed for almost all elements of the media component of the marketing communications market, with the exception of Digital Media advertising. The ques tion of the importance of marketing communications and their impact on the development of economic activity of business entities is considered, as the main element that will ensure effective interaction with stakeholders, forms a positive image of the company and increases its competitiveness. Considered modern trends in advertising and communication activities, taking into account the change in the vector of public mood. In particular, social market ing projects have been identified as the main trend. Organizations cannot stay aloof from current events and try to integrate their products and marketing messages into initiatives to help the country and its citizens. An analysis of changes in approaches to managing marketing communications over a five-year period was carried out in terms of the structure of changes in approaches to managing media advertising, non-media advertising and communication activity, and marketing research. Grouped by the main problems of management of marketing communication activities of enterprises in modern conditions. The features that should be taken into account when conducting effective management of marketing communications are determined: the formation of an effective marketing com munications strategy takes into account the relationship between the goals of the organization and its production and commercial behavior; an important role is played by effective planning of marketing communication channels for presenting information; the decisive parameter of the marketing communications management process is the use of the effect of previous experience of using and influencing marketing communication tools on the behavior |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/60153 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
S_SUCHAS_TENDENTSIYI_UPRAV_.pdf | 369.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.