Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/60148
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПахуча, Е. В.-
dc.date.accessioned2024-12-18T20:09:22Z-
dc.date.available2024-12-18T20:09:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationПахуча Е. В. Роль маркетингу у плодоовочевому підкомплексі України. БІЗНЕС-НАВІГАТОР. Херсон: МУБіП, 2020. Вип. 5 (61). С. 111 – 116uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/60148-
dc.description.abstractСтаттю присвячено ролі мар кетингу у плодоовочевому підкомплексі. Визначено, що впровадження використання маркетингових принци пів ведення господарської діяльності у плодоовочевому під комплексі надає можливість товаровиробникам швидше реагувати на зміни та підвищити рівень конкурентоспроможність. Досліджено зміни в структурі на повнення ринку плодоовочевої продукції за напрямами виробництва та маркетингової діяльності. Проведе но аналіз динаміки показників кон’юнктури ринку плодоовочевої продукції України, що вказує на коливання ринкової кон’юнктури плодоовочевої продукції. Розглянуто показники для визначення ступеня ефективності господарювання, конкурентоспроможності підприємства, ефективності виробництва плодоовочевої продукції та діяльності сільськогосподарських підприємств. Вивчено цінову ситуацію на продукцію плодоовочевого під комплексу з позиції виробника і споживача. Визначено основні пріоритетні інструменти маркетингової діяль ності для забезпечення ефективного функціонування плодоовочевого підкомплексу. Вивчено досвід аграрних держав, які використовують метод прямого маркетингу для реалізації вирощеної продукції, котрий указує на досить перспективну бізнес-модель, яка може принести прибутки вітчизняним товаровиробникамuk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена роли мар кетинга в плодоовощном подкомплексе. Определено, что внедрение использования маркетинговых принципов ведения хозяйственной деятельности в плодоовощном подкомплексе дает возможность товаропроизводите лям быстрее реагировать на изменения и повысить уровень конкурентоспособности. Исследованы измене ния в структуре наполнения рынка плодоовощной продукции по направлениям производства и маркетинговой деятельности. Проведен анализ динамики показателей рынка плодоовощной продукции Украины, который указывает на колебания рыночной конъюнктуры плодоовощной продукции. Рассмотрены показатели для определения степени эффективности хозяйствования, конкурентоспособности предприятия, эффективности производства плодоовощной продукции и деятельности сельскохозяйственных предприятий. Изучена ценовая ситуация на продукцию плодоовощного подкомплекса с позиции производителя и потребителя. Определены основные приоритетные инструменты маркетинговой деятельности для обеспечения эффективного функци онирования плодоовощного подкомплекса. Изучен опыт аграрных государств, использующих метод прямого маркетинга для реализации выращенной продукции, который указывает на достаточно перспективную бизнес модель, которая может принести прибыль отечественным товаропроизводителям.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the role of marketing in the fruit and vegetable subcomplex. It is determined that the introduction of the use of marketing principles of economic activity in the fruit and vegetable subcomplex, allows producers to respond more quickly to changes and increase the level of competitiveness. Changes in the structure of filling the market of fruit and vegetable products by areas of production and marketing activities have been studied. The analysis of the dynamics of the market situation of fruit and vegetable products of Ukraine, which indicates fluctuations in the market situation of fruit and vegetable products. The market was in a low state of affairs, accompanied by the accu mulation of remnants of the commodity mass, and products were supplied that did not meet the needs of consumers or were unaffordable. Indicators for determining the degree of efficiency of management, competitiveness of the en terprise, efficiency of production of fruit and vegetable products and activity of agricultural enterprises are consid ered. The price situation for the products of the fruit and vegetable subcomplex from the standpoint of the producer and consumer is studied. Which shows that, from the standpoint of the manufacturer – the price of products does not provide the possibility of reimbursement of production and sales costs, and from the standpoint of consumers – does not provide access to the necessary products to most consumers. The main priority tools of marketing activities to ensure the effective functioning of the fruit and vegetable subcomplex are identified. The experience of agrarian states, which use the method of direct marketing, for the sale of grown products, which indicates a very promising business model that can bring profits to domestic producers. And for the achieved effective sales policy it is neces sary to conduct research in the following areas: analysis of the structure and capacity of the market; determination of potential demand for products; development of measures to improve product quality; ensuring the promotion of goods to consumers using the most efficient and convenient sales channels; conducting promotional activities that would increase demand for goods.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХерсон: МУБіПuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectплодоовочевий підкомплексuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectефективність збутуuk_UA
dc.subjectкон’юнктура ринкуuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectплодоовощной подкомплексuk_UA
dc.subjectрынокuk_UA
dc.subjectэффективность сбытаuk_UA
dc.subjectконъюнктура рынкаuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectfruit and vegetable subcomplexuk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.subjectsales efficiencyuk_UA
dc.subjectmarket conditionsuk_UA
dc.titleРоль маркетингу у плодоовочевому підкомплексі Україниuk_UA
dc.title.alternativeРоль маркетинга в плодоовощном подкомплексе Украиныuk_UA
dc.title.alternativeThe role of marketing in the fruit and vegetable subcomplex of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S_ROL_MARKETYNHU_111-116.pdf299.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.