Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/59528
Title: Підвищення ефективності управлінської діяльності керівника установи
Other Titles: Increasing the efficiency of the management activity of the head of the institution
Authors: Леонідов, Євген Валентинович
metadata.dc.contributor.advisor: Кускова, С. В.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра менеджменту, бізнесу і адміністрування
Keywords: управлінська діяльність;керівник;лідерські якості;командна робота;ефективність;управлінські рішення;management activity;manager;leadership qualities;teamwork;efficiency;management decisions
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Леонідов Є. В. Підвищення ефективності управлінської діяльності керівника установи: кваліфікаційна робота магістра: спец. 073 – Менеджмент; наук. кер. С. В. Кускова. Харків: ДБТУ, 2024. 92 с.
Abstract: Метою кваліфікаційної (магістерської) роботи є визначення шляхів підвищення ефективності управлінської діяльності керівника установи з урахуванням сучасних умов і викликів, спрямованих на оптимізацію процесів управління та підвищення продуктивності організації. Об'єкт дослідження є управлінська діяльність керівника установи. Предметом дослідження є методи та інструменти підвищення ефективності управлінської діяльності керівника установи, а також фактори, що впливають на ефективність управлінських рішень У роботі вперше систематизовано сучасні підходи до підвищення ефективності управлінської діяльності керівника установи в умовах швидкоплинних змін бізнес-середовища та зовнішніх викликів. Запропоновано нові моделі управління, що базуються на використанні цифрових технологій, гнучких управлінських стратегій і персоналізованих підходів до розвитку лідерських якостей керівників. Визначено фактори, які найбільше впливають на ефективність управлінських рішень, та розроблено практичні рекомендації щодо їх оптимізації для досягнення кращих результатів у діяльності установи. Шляхи підвищення ефективності управлінської діяльності включають впровадження сучасних технологій, таких як цифровізація та автоматизація процесів, розвиток навичок стратегічного управління, а також інвестування в навчання та розвиток персоналу. Особлива увага повинна приділятися організаційній культурі, яка сприяє зростанню мотивації працівників та забезпечує їх залученість у процеси прийняття рішень. Важливо також впроваджувати системи моніторингу ефективності, що дозволяють оцінювати результативність керівника та всієї установи.
The purpose of the qualification (master's) thesis is to determine the ways to increase the efficiency of the management activity of the head of the institution, taking into account modern conditions and challenges aimed at optimizing management processes and increasing the productivity of the organization. The object of the study is the managerial activity of the head of the institution. The subject of the study is methods and tools for improving the effectiveness of the management activity of the head of the institution, as well as factors affecting the effectiveness of management decisions For the first time, the work systematizes modern approaches to increasing the efficiency of the management activity of the head of the institution in the conditions of rapid changes in the business environment and external challenges. New management models based on the use of digital technologies, flexible management strategies and personalized approaches to the development of leadership qualities of managers are proposed. The factors that most influence the effectiveness of management decisions have been identified, and practical recommendations have been developed for their optimization in order to achieve better results in the institution's activities. Ways to increase the effectiveness of management activities include the introduction of modern technologies, such as digitization and automation of processes, development of strategic management skills, as well as investment in training and development of personnel. Special attention should be paid to the organizational culture, which promotes the growth of employee motivation and ensures their involvement in decision-making processes. It is also important to implement performance monitoring systems that allow evaluating the performance of the manager and the entire institution
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/59528
metadata.dcterms.references: 1. Дубських В.А., Сімакова Т.П. Особливості освітнього запиту керівників дошкільних навчальних закладів. Конференціум АСОУ: збірник наукових праць та матеріалів науково-практичних конференцій. 2016. №3. С. 98–103. 2. Першина Н.І. Самопроектування діяльності керівника у процесі управління якістю освіти у дошкільному навчальному закладі. У збірнику: Самопізнання та самопректування як умови самореалізації особистості збірник наукових праць за матеріалами Міжнародного форуму. 2012. С. 124–129. 3. Коваленко Т.М. Етика взаємовідносин керівника та колективу у процесі управління дошкільної освітньої установи. У збірнику: Теорія та практика управління в системі ринкових відносин Збірник наукових статей за матеріалами II Міжнародного кадрового форуму. 2017. С. 23–27. 4. Сергеєва Л. М. Сучасні орієнтири змісту управлінської компетентності керівника навчального закладу. Теорія та методика управління освітою. 2010. № 3. С. 1- 10. 5. Овчарук О. Ключові компетентності: Європейське бачення. Управління освітою. 2004. № 2. С. 6-9. 6. Балабанова Л. В., Сардак О. В. Управління персоналом: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2011. 468 с. 7. Білянін Г. І. Управлінська компетентність менеджера в системі безперервної освіти [Електронний ресурс] Народна освіта 2013. Випуск 3. URL: http://www.narodnaosvita.kiev.ua 8. Мармаза О. І. Менеджмент в освіті: дорожня карта керівника. Харків: Основа, 2007. 448 с. 9. Єльникова Г. В. Компетентнісний підхід до моделювання професійної діяльності керівника вищого навчального закладу. Теорія та методика управління освітою. Київ,2010. № 4. 10. Дослідження якості дошкільної освіти: складові освітнього середовища. [Електронний ресурс] Аналітичний звіт. 2019 р. 70 с. URL: https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2019/07/DO-1.pdf. 11. Зайченко О. І. Управління дошкільним навчальним закладом у сучасних умовах. Нова педагогічна думка: наук. журнал, гол. ред. М. А. Віднічук. Рівне, 2010 № 1. C. 55-57. 12. Шаповал Р. В. Формування управлінської компетентності керівника дошкільного навчального закладу: дис. канд. наук: 13.00.04; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2009. 13. Корнілова К.В., Медведчікова К.А. Організаторські здібності керівника у процесі управління дошкільною освітньою установою. Міжнародний студентський науковий вісник. 2015. № 5–3. – С. 396–397. 14. Стефаненко М.М., Калашнікова К.А. Контроль як функція управлінської діяльності керівника дошкільного навчального закладу. Вчені записки Кримського інженерно-педагогічного університету. 2016. №4 (54). С. 29–31. 15. Ташбаєва Н.Б. Управлінська культура керівника дошкільного навчального закладу в сучасних умовах. Січневі педагогічні читання. 2017. № 3 (15). С. 53–57. 16. Воробйова Є.П. Становлення професійно значимих якостей особистості майбутніх керівників дошкільного навчального закладу у процесі магістерської підготовки. Гуманітарні науки. 2016. № 3 (35). С. 135–139. 17. Назарова Г.В. Оцінка конкурентоспроможності системи управління персоналом підприємства: монографія / Г.В. Назарова, В.І. Лаптєв, Д.О. Корсаков. Х. ХНЕУ ім. С. Кузнеця. 2014. 188 с. 18. Агєєва М.Б. Управлінська компетентність керівників як чинник розвитку інноваційної діяльності педагогів в автономному дошкільному навчальному закладі. Збірник наукових праць ІІІ Міжнародного круглого столу. 2017. С. 243–246. 19. Гірняк О.М. Менеджмент: Підручник. Львів: Магнолія Плюс, 2006. 374 с. 20. Шваб Л.І. Економіка підприємства: Підручник. К: Каравела, 2011. 416 с. 21. Стадник В.В. Менеджмент: Посібник. К: Академвидав, 2003. 464 с. 22. Осовська Г.В. Основи менеджменту: Навч. посібник. Реком. МОНУ для студ. ВНЗ– Київ: Кондор, 2006. – 556 с. 23. Завадський Й.С. Менеджмент. Management. У 3-х томах. Том 2 : Підручник для студентів ВНЗ. Допущено Міністерством освіти і науки України. – Київ : Європейський університет, 2002.– 640 с. 24. Державне управління: підручник: у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; ред. кол.: Ю.В. Ковбасюк (голова), К.О. Ващенко (заст. голови), Ю.П. Сурмін (заст. голови). Київ; Дніпропетровськ : НАДУ, 2012. Т. 1. 564 с. 25. Москалик Г.Ф. Правове забезпечення управлінської діяльності менеджера: теоретичний аспект. Імідж сучасного педагога: науково практичний освітньо-популярний журнал. Полтава: ТОВ «АСМІ», 2001. С. 43–45. 26. Степчук А.О. Управлінська діяльність керівника апарату райдержадміністрації: поняття, форми, правове регулювання. Міжнародний мультидисциплінарний науковий журнал «Мистецтво наукової думки». 2019. No 6. Жовтень. С. 23–26. 27. Підтримка працівників дошкільної освіти на державному рівні: дошкільна освіта в Україні. [Електронний ресурс] URL: https://www.r4d.org/wp-content/uploads/ECWI-Ukraine-Full-Report_Ukr.pdf. 28. Указ Президента України від 30.09.2010 № 926 "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні". [Електронний ресурс] URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/926/2010#Text. 29. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1152 від 05.10.2011 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу на кращий Інтернет-сайт дошкільного навчального закладу". [Електронний ресурс] URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1152736-11#Text. 30. Постанова Кабінету Міністрів України № 629 від 13.04.2011 р. "Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року". [Електронний ресурс] URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/629-2011-%D0%BF#Text. 31. Сумець О. М. Стратегічний менеджмент : підручник. МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кременч. льот. коледж. Харків : ХНУВС, 2021. – 208 с. 32. Оболенська Т.Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід. К.: КНЕУ, 2001. 208 с. 33. Савенкова М. Є. Управлінська компетентність у соціально політичних доктринах античної філософії. Збірник наукових праць ДонДАУ "Соціально-гуманітарні проблеми менеджменту".Т. IV (19). Донецьк: ДонГАУ, 2003. 493 с. 34. Чередніченко Г. А., Тверезовська Н. Т. Сутність та структура управлінської компетентності керівника вищого навчального закладу. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Ялта РВВ КГУ, 2011. Вип. 31. Ч. 2. – 2011. С. 63 – 68 35. Кравченко Г. Ю. Формування управлінської компетентності керівника навчального закладу в умовах післядипломної педагогічної освіти. Джерело педагогічної майстерності. Сучасний керівник загальноосвітнього навчального закладу (формування управлінських компетентностей): науково-методичний журнал. Вип. 2 (54). Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2012. 144 с. 36. Махиня Т. А. Тенденції розвитку управлінських умінь керівників дошкільних навчальних закладів в умовах інформатизації освіти. [Електронний ресурс] URL:https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=1127. 37. Андрощук І.М. Управління мотивацією професійного розвитку педагога в умовах регіональної системи післядипломної педагогічної освіти. Педагогічний альманах. Херсон: Херсонська академія неперервної освіти, 2013 С. 183–188. 38. Нова школа. Простір освітніх можливостей / Л. Гриневич, О. Елькін, С. Калашнікова та ін. К.: МОН України, 2016. 40 с. 39. Клименко Ю.А. Реалізація програм професійної мобільності європейських педагогів. Педагогічний персонал. Умань, 2011. 290 с. 40. Огієнко О. Професійна підготовка вчителів загальноосвітніх шкіл у Великій Британії, Канаді та США: спільне та відмінне. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2011. Вип. 3 (2). С. 105–115. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2011_ 3(2)__15. 41. Панченко А., Редько С. Дослідження мотиваційних джерел педагогічних працівників як чинника успіху загальноосвітнього навчального закладу. Педагогічний процес: теорія та практика. 2015. № 3–4). С. 29–34. 42. Шпичак І. Мотиваційна готовність педагога до здійснення інноваційної діяльності. Нова педагогічна думка. 2012. № 2. 43. Мотивація педагогічного колективу до професійного вдосконалення. [Електронний ресурс] URL: https://ns plus.com.ua/2019/06/12/motyvatsiya-pedagogichnogo-kolektyvu-do profesijnogo-vdoskonalennya/ 44. Основні аспекти контролю за навчально-виховним процесом. [Електронний ресурс] URL: https://osnova.com.ua/osnovni-aspekti-kontrolyu za-navchalno-vihovnim-protsesom/. 45. Майбутнє корпоративного навчання: світові тренди // Newrealgoal. – [Електронний ресурс] URL: https://newrealgoal.com.ua/budushhee-korporativnogo-obucheniya-mirovye trendy.html. 46. Панченко А., Редько С. Дослідження мотиваційних джерел педагогічних працівників як чинника успіху загальноосвітнього навчального закладу. Педагогічний процес: теорія та практика. 2015. № 3–4). С. 29–34. 47. Шпичак І. Мотиваційна готовність педагога до здійснення інноваційної діяльності. Нова педагогічна думка. 2012. № 2. 48. Кабацький Р.І., Великий І.Є. ОПТИМІЗАЦІЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА УСТАНОВИ. Матеріали міжнародної науково практичної конференції «Проблеми та перспективи розвитку економіки: світові та національні аспекти», яка відбулася 18 листопада 2022 р. м. Одеса. 49. Мамзур С.Р., Улла Х., Хуссейн М. та Ахмад З.М. ''Вплив командної роботи на співробітників Продуктивність. Міжнародний журнал навчання та розвитку ''. Том. 1, №1. 2011. С. 110-126. 50. Ребі Г. Парадокс командної роботи '' Журнал промисловий також Комерційне навчання. Том. 35, № 4. 2003. С. 158-162. 52. Джонс, А., Річард, Би., Солан, К. і Пітер, Ф. "Ефективність тимбілдингу в організації". Журнал управління. Том 5, № 3. 2007. С. 35-37. 53. Хартеніан, Л.С. «Придбання членами команди командних знань, навичок та здібностей». Журнал Управління продуктивністю команди. Том 9, № 1 и 2. 2003. С. 23-30. 54. Яцинік А. В. Організаторські здібності як складова професіограми керівника дошкільного навчального закладу. Журнал науковий огляд №7 (17), 2015. URL: file:///D:/%D0%A1%20%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%B0/548-2303-1-PB.pdf 55. Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи: Практикум: навч. посіб. К.: Каравела, 2008. 336 с. 56. Жерносек І. П. Керівник ЗНЗ – лідер педагогічного колективу. Управління школою. № 12 (276). Квітень 2010. С. 2-9. 57. Грицанов А. А. Новітній філософський словник. 1998 р. 58. Професіограма сучасного керівника навчального закладу URL: https://studopedia.com.ua/1_130394_model-profesiogrami-idealnogo menedzhera-osviti-shkilnogo-rivnya.html. 59. Сагачко Ю.М., Кускова С.В., Леонідов Є.В. Роль керівника в умовах адаптації підприємства. V Ювілейній Міжнародній науково практичній конференції «Управління та адміністрування в умовах протидії гібридним загрозам національній безпеці» 17 жовтня 2024 року. 60. Виноградський М.Д., Виноградська А.М. «Менеджмент в організації». К.: Кондор, 2012. – 597 с. 61. Грузд А.В. Роль особистісних якостей керівника в процесі адаптації організації до ділового середовища регіону. Економічні студії. № 1 (14) 2017 С. 44-47. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/587677 62. Федоренко В.Г. Менеджмент: підручник – 3-тє вид., переробл. і доповн. К.: Алерта, 2015. 492 с. 63. Adam Hickman and Bryant Ott. The manager's role in improving teamwork in the workplace. URL: https://www.gallup.com/cliftonstrengths/en/282986/manager-role-improving teamwork-workplace.aspx 64. Бей Г.В., Середа Г.В. Трансформація HR-технологій під впливом цифровізації бізнес-процесів. Економіка і організація управління. 2019. № 2(34). С. 93–101. 65. Дороніна О. А. Трансформація підходів до мотивування персоналу в умовах новітньої управлінської парадигми. Менеджмент та підприємництво: тренди розвитку. 2018. Вип. 3. С. 23- 32. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnnt_2018_3_5 66. Закон УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19). URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/t200530?utm_source=biz.ligazakon.net&utm_medium=news&ut m_content=bizpress01 67. Лист торгово-промислової палати України №2024/02.0-7.1 https://ucci.org.ua/uploads/files/621cba543cda9382669631.pdf 68. Лопушняк Г., Миляник Р. Вплив цифрових технологій на формування компетенцій управлінського персоналу. Інвестиції: практика та досвід. 2019. Вип. 24. C. 10–16. 69. Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/U064_22?an=1 70. Bersin, J. (2021). Insights on Work, Talent, Learning, Leadership, and HR Technology. JOSH BERSIN. URL: https://joshbersin.com/page/7/ 71. David Ulrich. Four HR Roles. URL: https://hrmhandbook.com/hro/model/dave-ulrich-four-roles/ 11. Ferron D., Lomas F. (2020). Eight forces driving HR transformation right now. EY. URL: https://www.ey.com/en_gl/workforce/eight-forces-driving-hr transformation-right-now 72. Fraij, J. (2021). E-Hrm To Overcome Hrm Challenges In The Pandemic. SEA-Practical Application of Science, 25, 41–49. 73. Gavkalova Nataliia, Lola Yuliia, Prokopovych Svitlana, Sybirtsev Volodymyr, Diachek Vitalii. Neural Network Modeling of E-Government Development and the Socio-Economic Environment. International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE) ISSN: 2277-3878, Volume-8, Issue 3C, November 2019. (Scopus). URL: https://www.ijrte.org/download/volume-8-issue-3c 74. Global Human Capital Trends 2021 // Deloitte Insights: [Website]. 2021. URL: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/focus/human-capital trends.html 75. HR Technology Strategy and Selection – Insights (2021). Gartner. URL: https://www.gartner.com/en/human-resources/insights/hr-technology strategy 76. Manuti, A., & de Palma, P. D. (2017). How to Develop Digital HRM Practices in the Cognitive Technology Era: Evidences from a Case Study. Digital HR, 67–79. URL: https://doi.org/10.1007/978-3- 319-60210-3_5 77. Waddill, D. (2020). Leading with Technology: Digital HR Strategy. SHRM Executive Network Blog. URL: https://blog.shrm.org/executive/blogpost/Leading-with-Technology-Digital HR-Strateg
Appears in Collections:073 - "Менеджмент" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_M_44_2_073_23m-02_Leonidov_YE_V.pdf
  Restricted Access
2.54 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.