Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/59185
Title: Стратегічне управління розвитком підприємства
Other Titles: Strategic management of enterprise development
Authors: Коцур, Сергій Олександрович
metadata.dc.contributor.advisor: Котко, Яна Миколаївна
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет
Кафедра економіки та бізнесу
Keywords: стратегічне управління;діагностика;ефективність;підприємство;конкурентоспроможність;strategic management;diagnostics;efficiency;enterprise;competitiveness
Issue Date: 2024
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Коцур С. О. Стратегічне управління розвитком підприємства: кваліфікаційна робота магістра: спец. 073 – Менеджмент; наук. кер. Я. М. Котко; Харків: ДБТУ, 2024. 70 с.
Abstract: В сучасних умовах підприємства стикаються з новими викликами, такими як зростаюча конкуренція, нестабільність економічної та політичної ситуації, а також швидкі зміни у споживчих потребах. Це вимагає ефективного стратегічного планування та адаптації до умов ринку для забезпечення довготривалої стійкості та зростання. Метою дослідження є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо ефективного стратегічного управління розвитком підприємства в умовах динамічних змін ринкового середовища. Предметом дослідження є система економічних відносин в сфері стратегічного управління розвитком підприємства. У роботі розглядаються концепція та особливості стратегічного управління розвитком підприємства, методологія стратегічного управління та напрямки розвитку підприємства, проведено діагностику зовнішнього середовища підприємства на основі SWОТ та РЕSТ- аналізів, досліджено рівень конкурентоспроможності підприємства та його конкурентних переваг, розроблено основні напрями та функціональні стратегії розвитку підприємства. Пропозиції та рекомендації, надані в кваліфікаційній роботі надають підприємствам можливість обирати напрями та функціональні стратегії розвитку підприємства на основі аналізу стратегічних альтернатив
In modern conditions, enterprises face new challenges, such as growing competition, instability of the economic and political situation, as well as rapid changes in consumer needs. This requires effective strategic planning and adaptation to market conditions to ensure long-term sustainability and growth. The purpose of the study is to substantiate the theoretical foundations and develop practical recommendations for effective strategic management of the development of the enterprise in the conditions of dynamic changes in the market environment. The subject of the study is the system of economic relations in the field of strategic management of enterprise development. The work examines the concept and features of strategic management of enterprise development, the methodology of strategic management and directions of enterprise development, the diagnosis of the enterprise's external environment based on SWOT and REST analyzes is carried out, the level of competitiveness of the enterprise and its competitive advantages are investigated, the main directions and functional strategies of enterprise development are developed. The proposals and recommendations provided in the qualification work provide enterprises with the opportunity to choose directions and functional strategies for the development of the enterprise based on the analysis of strategic alternatives.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/59185
metadata.dcterms.references: 1. Азаренкова Г.М., Журавель Т.М., Михайленко Р.М. Фінанси підприємств. Навчальний посібник. 2-е вид. К.: Знання-Прес 2022. 287 с. 2. Андрєєва Л. Погляд на системну конкурентноздатність як домінанту стійкого розвитку економіки. Економіст. 2004. N 1. С.81-88. 3. Ансофф І. Стратегічне управління: Пер. з англ. / І. Ансофф. К.: Основи, 2023. 356 с. 4. Аранчій В.І., Чумак В.Д., Смолянська О.Ю., Черненко Л.В. Фінансова діяльність підприємств. Навчальний посібник. К.: Професіонал 2004. 240 с. 5. Бандурка О.М., Коробов М.Я., Орлов П.І., Петров К.Я. Фінансова діяльність підприємства. Підручник для ВНЗ. 2-е вид. К.: Либідь 2002.384 с. 6. Бойчик І.М., Харів П.С., Хопчан М.І., Піча Ю.В. Економіка підприємства: Навч. посібник. Друге видання. К.: «Каравела»; Львів: «Новий світ –2000». 2001. 298 с. 7. Болюх М. А., Бурчевський В. З., Горбаток М. І. Економічний аналіз: Навч. посіб.; за ред. акад. НАНУ, проф. М. Г. Чумаченко. К.: КНЕУ, 2001. 540 с. 8. Бородін К.Г. Оцінка конкурентноздатності продукції в умовах сучасної торгівлі. Пробл. прогнозування. 2022. N 3. С.84-95. 9. Василенко В.А., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління. Навчальний посібник. К.: ЦУЛ. 2003. 396 с. 10.Войцеховська І. Конкурентноздатність як інтегральний показник ефективності підприємств. Проблеми теорії і практики управл. 2022. N 3. С.108-113. 11.Володькина М.В. Стратегический менеджмент: Учеб. Пособие. К.: Знание, 2002. 159 с. 12.Гапоненко А. Конкурентноздатність господарських організацій як основа соціально-економічного росту. Влада. 2023. N 1. С.33-36. 13.Гельвановський М.И. Конкурентноздатність національної економіки і задачі державної статистики. Питання статистики. 2022. N 3. С.3-13. 14.Грузінцева Н.А. Проектування виробничої конкурентноздатності споживчої продукції. Методи менеджменту і якості. 2022. N 10. С.16-19. 15.Денисенко М.П. Основи інвестиційної діяльності. Підручник для ВНЗ (рек. МОН України) К. Алерта. 2003. 338 с. 16.Дерябіна М. Конкурентноздатність економіки в умовах глобалізації.Влада. 2021. N 2. С.12-20. 17.Дідівська Л. І. Тенденції розвитку роздрібних торгівельних мереж та їх вплив на конкурентне середовище. Актуальні проблеми економіки. №8(62), 2009. с. 119. 18.Друкер П.Ф. Управління в умовах ринкової економіки. К.: Тема, 2004. 320 с. 19.Іващенко В. І., Болюх М. А. Економічний аналіз господарської діяльності.К.: ЗАТ «НІЧЛАВА», 2001. 204 с. 20.Ілляшенко С.М. Інноваційний менеджмент: підручник. Суми: Університетська книга, 2010. 334 с. 21.Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком: проблеми, концепції, методи: Навчальний посібник. Суми ВТД «Університетська книга», 2008. с. 284. 22.Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: Навч. посіб. К. «Знання», 2022. с. 243. 23.Коваль А. А. Методичні підходи до розробки стратегії інноваційного розвитку підприємств України (на прикладі підприємств молочної галузі). Актуальні проблеми економіки. №4(58), 2008. с. 143. 24.Кормнов Ю. Про підвищення конкурентноздатності економіки.Економіст. 2022. N 8. С.13-20. 25.Крайник О. П., Є. С. Барвінська. Економіка підприємства. Навчальний посібник. За редакцією Крайник. 2-ге вид. оновлене і доповнене. Львів: «Інтелект-Захід», 2021. 296 с. 26.Крамаренко В.І., Холод Б.І., Воробйов Ю.М., Дудар А.П., Логвіна О.В., Воробйова Ю.М. Управління ресурсами підприємств. Навчальний посібник. К. ЦУЛ. 2004. 288 с. 27.Краснокутська Н. В. Інноваційний менеджмент: Навч. посібник. К.: КНЕУ, 2004. с. 308. 28.Мельник Л.Г., Карінцева О.І. Економіка підприємства: курс лекцій. Навчальний посібник. Сумы. Ун-тская книга. 2004. 412 с. 29.Мінцберг Г. Стратегічний процес: концепції, контексти, дослідження. К.: Вільямс, 2023. 512 с. 30.Міщенко А.П. Стратегічне управління: Навч. посібник. К.: «Центр навчальної літератури», 2004. 366 с. 31.Мних. Є. В. Економічний аналіз: Підручник. Київ: Центр навчальної літератури, 2003. 412 с. 32.Нємцов В.Д., Довгань Л.Є. стратегічний менеджмент. К.: ТОВ «УВПК», 2001. 559 с. 33.Осовська Г.В., Фіщук О.Л., Жалінська І.В. Стратегічний менеджмент: Навч. посібник. К.: Кондор, 2003. 196 с. 34.Портер М. Конкурентна стратегія: Методика аналізу галузей і конкурентів. К.: Основи, 1997. 390 с. 35.Примак Т.О. Економіка підприємства. Навчальний посібник для економічних спеціальностей ВНЗ. 4-е вид. К.: Вікар. 2022. 219 с. 36.Рижиков В.С., Ровенська В.В., Підгора Є.О. Економіка підприємства: практикум. Навчальний посібник. К.: Слово. 2004. 160 с. 37.Семенов Г.А., Панкова М.О., Семенов А.Г. Економіка підприємства. Навчальний посібник для ВНЗ. 2-е вид. К.: ЦУЛ. 2021. 328 с. 38.Семернікова І. Економіка підприємства: курс лекцій. Навчальний посібник для ВНЗ. Херсон. Олді-плюс. 2003. 312 с. 39.Сідун В.А., Пономарьова Ю.В. Економіка підприємства. Навчальний посібник для ВНЗ. К.: ЦУЛ. 2003. 436 с. 40.Стадник В.В. Йохна М.А. Інноваційний менеджмент: Навчальний посібник. К.: «Академвидав», 2023. с. 292. 41. Томпсон А., Стрікленд А. Матриця вибору стратегії // Стратегічний менеджмент: концепції і ситуації. Пер. з англ. К.: Основи, 2022. 576 с. 42.Турило А.М., Кравчук Ю.Б., Турило А.А. Управління витратами підприємства. Навчальний посібник для ВНЗ. К. ЦУЛ. 2022. 120 с. 43.Шершньова З. Є. Стратегічне управління: Підручник. 2-ге вид., перероб. і доп. К.: КНЕУ, 2004. с. 375. 44.Шершньова З.Є., Оборська С.В. Ратушний Ю.М. Стратегічне управління.: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни.К.: КНЕУ, 2001. 232 с. 45.Шершньова З.Є., Оборська С.В. Стратегічний менеджмент. Навчальний посібник. К.: КНЕУ. 1999
Appears in Collections:073 - "Менеджмент" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024_M_412_073-BA-23m-02_Kocur_ S_O.pdf
  Restricted Access
943.62 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.