Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/58881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАнтощенкова, В. В.-
dc.contributor.authorДейнега, М. В.-
dc.date.accessioned2024-11-13T19:55:19Z-
dc.date.available2024-11-13T19:55:19Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationАнтощенкова В. В., Дейнега М. В. Методологічний інструментарій поведінкової економіки. Journal of management, economics and technology = Журнал з менеджменту, економіки та технологій. № 1. Харків: ДБТУ, 2024. С. 3-14uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/58881-
dc.description.abstractПроаналізовано методологічний інструментарій поведінкової економіки та встановлено, що така економіка впевнено займає своє чільне місце в сучасних наукових дослідженнях, вивчаючи вплив соціальних, когнітивних і емоційних чинників на поведінку у сфері економіки, ухвалення економічних рішень окремими особами і установами і наслідки цього впливу на ринкові змінні. Реальність, що змінюється, вимагає зміни методології пізнання з явним посиленням міждисциплінарності і прикладним використанням емпіричних досліджень для коригування моделей економічної поведінки ринкових агентів, наближення їх до реальності. Критикуючи усталену модель економічної людини, поведінкова економіка допомагає розібратися, чому люди ухвалюють нераціональні рішення, що призводить до збоїв ринкової системи. Узагальнено основні етапи становлення поведінкової економіки як перспективного концептуально-теоретичного напряму. На основі системного підходу описано чотири рівні розвитку підприємства, де науково-теоретична база формує підґрунтя для методології, методичного опрацювання та практичного втілення стратегій розвитку. Визначено нові дослідження в галузі нейронауки, когнітивної психології, геноекономіки, що дозволяють по-новому поглянути на процес ухвалення економічних рішень під впливом психологічних особливостей індивіда, різних форм людського капіталу. Встановлено, що поведінкова економічна теорія вивчає людину у різноманітті її проявів. Визначено, що в процесі недовгої еволюції поведінкова економіка орієнтувалася на такі методологічні основи: по-перше, міждисциплінарність як принцип наукового дослідження; по-друге, орієнтація на людину реальну, розвиток її людського капіталу як предмета дослідження; по-третє, обґрунтування ірраціональності економічної поведінки та неринкової мотивації економічної діяльності людини. Врахування цих елементів допоможе пояснити і знайти адекватні рекомендації для управління наявними ситуаціями задля запобігання негативним подіям та їх наслідкам (кардинально покращити нашу здатність передбачати фінансові кризи, економічний спад і депресії).uk_UA
dc.description.abstractSubject of study. Theoretical analysis of methodological toolkit behavioral economics. One of the most notable events in recent economic science decades, the emergence of a new branch of scientific research is rightly considered research, which is called behavioral (behaviourist) economics (behavioral economics). This analytical direction was formed in the 1970 at the intersection of economic and psychological research. The aim of the study. The purpose of the article is to justify the methodological tools, features of the formation and development of behavioral economics, as well as to reveal its specifics as a new direction of economic thought. Research methods. The main methodological difference between this direction and the traditional (neoclassical) economic theory has become actively used experimental methods, mainly in laboratory and field conditions. The content of the research is based on the rejection of the generally accepted model Results of work. The methodological toolkit of behavioral economics was analyzed and it was established that behavioral economics confidently occupies its prominent place in modern scientific research, studying the influence of social, cognitive and emotional factors on behavior in the field of economics, economic decision-making by individuals and institutions, and the consequences of this influence on market variables. The changing reality requires a change in the methodology of knowledge with a clear strengthening of interdisciplinarity and the applied use of empirical research to adjust the models of economic behavior of market agents, bringing them closer to real reality. Criticizing the established model of economic man, behavioral economics comes from other reasons, helps to understand why people make irrational decisions, which leads to failures of the market system. The main stages of the formation of behavioral economics as a promising conceptual and theoretical direction are summarized. Based on the system approach, four levels of enterprise development are described, where the scientific-theoretical base forms the basis for methodology, methodical development and practical implementation of development strategies. New research in the field of neuroscience, cognitive psychology, and genetic economics has been identified, which allow a new look at the process of economic decision-making under the influence of individual psychological characteristics and various forms of human capital. It has been established that the behavioral economic theory studies a person in the diversity of his manifestations, from his dual nature.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: ДБТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЖурнал з менеджменту, економіки та технологій;№ 1-
dc.subjectповедінкова економікаuk_UA
dc.subjectірраціональністьuk_UA
dc.subjectпсихологія поведінкиuk_UA
dc.subjectтрадиційна економікаuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectемпіричні дослідженняuk_UA
dc.subjectетапи становлення поведінкової економікиuk_UA
dc.subjectbehavioral economicsuk_UA
dc.subjectirrationalityuk_UA
dc.subjectpsychology of behavioruk_UA
dc.subjecttraditional economicsuk_UA
dc.subjectmethodologyuk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.subjectempirical researchuk_UA
dc.subjectstages of formation of behavioral economicsuk_UA
dc.titleМетодологічний інструментарій поведінкової економікиuk_UA
dc.title.alternativeMethodological toolkit behavioral economicsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dcterms.references1. Пилипенко Н. М., Бєляєва В. В.. Можливості застосування інструментарію поведінкової економіки при проведенні економічної політики в Україні. Економiка та держава № 5/2019. С.95-100. URL: DOI: 10.32702/2306-6806.2019.5.95 2.Бутко М. П., Неживенко А. П., Пепа Т. В.. Економічна психологія : навч. посіб. Київ : «Центр учбової літератури», 2016. 232 с. 3. Яковенко Р. В., Бобочка Т. В., Линченко М. Д. «Людина економічна» та її еволюція. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2015. Вип. 27. С. 129-137. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npkntu_e_2015_27_18. (дата звернення:1.04.2024). 4. Антощенкова В.В. Поведінкова економіка – історія становлення. Міжнародна науково-практична конференція «Реформування економіки та фінансової системи країни: глобальні та локальні аспекти». Запоріжжя, 2021. С. 7-11. 5. Предко О. І., Предко М.Є. Вчення про «економічну людину»: зміна парадигм / Економіка та держава. 2015. № 6. С. 50-53. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2015_6_12. (дата звернення:29.03.2024). 6. Акерлоф Джордж, Шилер Роберт. Фішинг. Хто і як маніпулює вашим вибором / пер. Олександр Герасимчук. Київ: Наш Формат, 2017. 278 с. 7. Narrative Economics: How Stories Go Viral and Drive Major Economic Events, Robert J. Shiller, Princeton University Press (2019) URL: https://press.princeton.edu/books/hardcover/9780691182292/narrative-economics (дата звернення: 29.03.2024) 8. Бартіш М. Я., Роман Л. Л. Теорія ігор. Львів: Видавничий центр ЛНУ, 2005. 120 с. 9. Річард Талер. Поведінкова економіка. Як емоції впливають на економічні рішення / пер. з англ. Світлана Крикуненко. Київ: Наш Формат, 2018. 464с. 10. Безгін К. С., Ушкальов В. В. Поведінкова економіка: епістемічний поворот у трактуванні раціональності. Економіка України/Economy of Ukraine. №78. 2019. С.3-14 11. Ілляшенко П. Поведінкові фінанси: історичний огляд і основні засади. Вісник Національного банку України. 2017. № 239. С. 30-57. 12. Колядич О.І. Поведінкова економічна теорія в поясненні соціально-трудових відносин. Вчені записки Університету «КРОК». Випуск 48. 2017. С.47-58. 13. Антощенкова В.В., Богданович О.А. Інноваційний маркетинг, як особливий вид інноваційної діяльності. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства. Харків: ХНТУСГ, 2017. Вип. 185. С.50-55.uk_UA
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1_Journal_2024_1-12.pdf752.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.