Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/57945
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПознякова, С. І.-
dc.date.accessioned2024-10-09T09:57:37Z-
dc.date.available2024-10-09T09:57:37Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationПознякова С. І. Харківська школа лісової типології, її значення в сучасному освітньому процесі. Global science and education in the modern realities '2023: Series Conference proceedings « SW-Us conference proceedings» 18 on May 10, 2023. ProConference in conjunction with KindleDP Seattle, Washington, USA. С. 61-65uk_UA
dc.identifier.isbn979-8-3986978-6-5-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57945-
dc.description.abstractВ роботі розглядається становлення та розвиток Харківської школи лісової типології, засновниками якої були професори Д.В. Воробйов, Б.Ф. Остапенко. Наукова лісотипологічна школа має велике значення в підготовці фахівців лісового господарства. Наукові дослідження Д.В. Воробйова, Б.Ф. Остапенка продовжують науковці, викладачі, студенти факультету лісового господарства, деревооброблювальних технологій та землевпорядкування Державного біотехнологічного університету. Вивчення трав’яного покриву у різних типах лісу є невід’ємною частиною лісотипологічних досліджень, оскільки саме трав’яні рослини виступають індикаторами лісорослинних умов, збалансованого розвитку лісового фітоценозу.uk_UA
dc.description.abstractThe work examines the formation and development of the Kharkiv School of Forest Typology, the founders of which were professors D.V. Vorobyov, B.F. Ostapenko The scientific school of forest typology is of great importance in the training of forestry specialists. Scientific research by D.V. Vorobyova, B.F. Ostapenka is continued by scientists, teachers, students of the Faculty of Forestry, Woodworking Technologies and Land Management of the State Biotechnology University. The study of grass cover in different types of forest is an integral part of forest typological research, since it is grass plants that act as indicators of forest vegetation conditions and the balanced development of forest phytocenosis.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherProConference in conjunction with KindleDP Seattle, Washingtonuk_UA
dc.subjectлісова типологіяuk_UA
dc.subjectнаукова школаuk_UA
dc.subjectрослини-індикаториuk_UA
dc.subjectнасадження дубаuk_UA
dc.subjectforest typologyuk_UA
dc.subjectscientific schooluk_UA
dc.subjectindicator plantsuk_UA
dc.subjectoak plantationsuk_UA
dc.titleХарківська школа лісової типології, її значення в сучасному освітньому процесіuk_UA
dc.title.alternativeKharkiv school of forest typology, its significance in the modern educational processuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S_KHARKIVS_KA_SHKOLA_LISOVOYI TYPOLOHIYI_61-65.pdf2.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.