Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/57742
Title: Концептуалізація обліку і аудиту маркетингової діяльності підприємств торгівлі в умовах цифровізації
Other Titles: Conceptualization of accounting and audit of marketing activities of trade enterprises in the context of digitalization
Authors: Конюхов, В. С.
Keywords: маркетингова діяльність;облік;аудит;управління;торгівля;інформаційна підтримка;цифровізація;marketing activity;accounting;audit;management;trade;information support;digitalization
Issue Date: 2024
Publisher: Одеса: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Конюхов В. С. Концептуалізація обліку і аудиту маркетингової діяльності підприємств торгівлі в умовах цифровізації. Бізнес-навігатор: науково-виробничий журнал. Вип. 3(76). Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2024. С. 447-453
Abstract: У статті визначено концептуальні засади організації обліку і аудиту маркетингової діяльності підприємств торгівлі з використанням сучасних цифрових рішень. Акцентовано увагу на доцільності застосування інформаційних систем та технологій для оперативного опрацювання великого масиву даних маркетингової діяльності. Запропоновано модель інформаційної підтримки управління маркетинговою діяльністю підприємства торгівлі, яка в єдиному контурі управлінської інформаційної системи, через синергію взаємозв’язків цілісних функціональних компонент обліку і аудиту, об’єднує процеси введення даних, їх опрацювання і передачу зацікавленим особам, на різних етапах управління маркетинговою діяльністю в умовах цифровізації
The article is concerned with defining the conceptual framework for organizing accounting and auditing of marketing activities of trade enterprises using modern digital solutions. Attention is focused on the expediency of using information systems and technologies for the operational processing of a large array of data to ensure the management of marketing activities of trade enterprises, namely, for collecting and processing information that guarantees timely receipt of data for making marketing decisions, using certain standards, rules and technologies on the principles of focus, customization, flexibility, complexity and optimality. The scientific basis for solving the problem of increasing the analytical efficiency of management of marketing activities of trade enterprises is the for mation of an information system through the development and implementation of the relevant concept. The concept is based on the accounting information paradigm, which is capable of structuring, processing and presenting data for making strategic and tactical management decisions in the field of marketing, as well as generating information for internal users and stakeholders in order to improve the efficiency of marketing activities and ensure compliance with regulatory requirements. This system of information support for the management of marketing activities of trade enterprises is a synergy of accounting and audit components that interact through information flows in the process of accumulating and transmitting timely, relevant and high-quality information. The developed model of informa tion support for managing the marketing activities of a trade enterprise in a single management information system, through the synergy of interconnections of integral functional components of accounting and auditing, combines the processes of data entry, processing and transfer to stakeholders at different stages of marketing management in the context of digitalization. Implementation of the proposed model allows automating accounting and auditing processes, improving the efficiency and quality of management decisions on managing the marketing activities of trade enterprises.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/57742
ISSN: 2522-4751 (PRINT)
2707-6172 (ONLINE)
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
С_CONCEPTUALIZATION_ACCOUNTI-NG_AUDIT_447-453.pdf514.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.